بلاگ نبض

معرفی ارز قدرتمند و قدیمی Siacoin و ماینر حرفه ای iBeLink BM-S3 19TH/s

تاریخ پست: 2024/04/06


سیاکوین (Siacoin)، یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز همتا به همتا (peer to peer) است، که در آن اعضای شبکه فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند اضافی را از سایر کاربران اجاره و از آن استفاده می‌کنند. فضای ذخیره‌سازی سیاکوین نسبت به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی ایمن‌تر و به مقرون به صرفه است. همچنین در مقایسه با ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری متمرکز، قیمت بسیار پایین‌تری برای اجاره فضای مورد نظر دارد.

هرکس که فضای ذخیره‌سازی اضافی دارد، می‌تواند آن را در بازار سیاکوین اجاره دهد و در ازای آن توکن‌ SC دریافت کند. این توکن توسط افرادی پرداخت می‌شود که از پهنای باند استفاده کرده و فضای ذخیره‌سازی را اجاره می‌کنند. پیدایش ارز دیجیتال Sia به سال 2013 باز می‌گردد. در ابتدا شخصی به نام

کامل بخوانید

معرفی قدرتمند ترین دستگاه استخراج بیت کوین WhatsMiner M63S 390 TH/s

تاریخ پست: 2024/03/25


بررسی دستگاه ماینر m63s

مدل WhatsMiner M63 از الگوریتم MicroBT ماینینگ SHA-256 با حداکثر هش ریت 390 Th/s برای مصرف انرژی 7283 وات. آخرین تحول در استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر جدید و با کارایی بالای بیت کوین MicroBT است.

ماینر Whatsminer’s M63، هش ریت بسیار بالایی را برای سریعترین بازگشت سرمایه ممکن به کاربر ارائه می دهد. M63 Hydro صرفه جویی در مصرف انرژی را افزایش می دهد و از طریق استخراج غوطه وری گام های بیشتری در جهت حفاظت از محیط زیست برمی دارد.

مشخصات فنی M63 390th

تولید کننده:
MicroBT
مدل:
WhatsMiner M63S
قدرت پردازش:
360 تراهش بر ثانیه
تاریخ عرضه:
اکتبر 2023
الگوریتم استخراج:
SHA-256
قدرت پردازش:
360 تراهش بر ثانیه
ابعاد:
86 * 483 * 663  میلی متر
وزن:
27500 گرم
خنک کننده:
هیدروکولینگ
توان

کامل بخوانید

هاوینگ2024 بیت کوین نصف شدن پاداش استخراج ، افزايش شديد و چندين برابری قيمت بيت کوين

تاریخ پست: 2024/03/12


هاوینگ یا Halving بیت کوین اتفاقی است بعد از ماین هر ۲۱۰۰۰ بلاک روی بلاک چین و تقریباً هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج را ۵۰ درصد کم می‌کند. در حال حاضر پاداش استخراج ۶.۲۵ بیت کوین است و پس از هاوینگ به ۳.۱۲۵ خواهد رسید. هاوینگ تا حدود سال ۲۱۴۰ ادامه پیدا می‌کند و در آن زمان بیت کوینی برای استخراج وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که رویداد هاوینگ در واقع نرخ عرضه بیت کوین‌های جدید یا همان عرضه را نصف می‌کند، به عقیده کارشناسان این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت کوین را در طول زمان افزایش دهد.

اگر با دنیای رمزارزها آشنا هستید حتما تا به حال اصطلاح هاوینگ (Halving) به گوشتان خورده باشد، البته در اواسط سال 2024 هم هاوینگ دیگری در راه است و به همین دلیل هم به تازگی این

کامل بخوانید

پيش بينی افزايش قيمت بيت کوين تا پايان سال 2024 به بالای 78000 دلار

تاریخ پست: 2024/02/18


بیت کوین در ماه گذشته از تمام سطح‌های مقاومت اصلی عبور کرد. در زمان انتشار این مطلب، این ارز با 4 درصد افزایش در حدود سطح 48800 دلار معامله می‌شد.

این ارز دیجیتال ظاهراً از ابتدای سال 2024 رشدی در حدود 16 درصد را تجربه کرده و از لحاظ افزایش درصدی تقریباً به سطح دسامبر سال 2021 بازگشته است.

پس از افزایش قیمت این ارز برتر در چند هفته گذشته، احساسات کلی بازار ارزرمزنگاری به طور قطع به صعودی تغییر کرده‌اند، زیرا روندهای نزولی ضعیف به نظر می‌رسند و نمی‌توانند به حرکت خود ادامه دهند.

جوریر تیمر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی، معتقد است که بیت کوین می‌تواند به رکورد قبلی خود برسد و دوباره به منطقه کشف قیمت باز گردد. در پستی که در توییتر منتشر شد، تیمر

کامل بخوانید

معرفی دستگاه جدید iBeLink BM-KS Max 10.5TH/s جهت استخراج ارز کسپا

تاریخ پست: 2024/02/10


دستگاه ماینر iBeLink BM-S۱ Max درFebruary 2024 به بازار عرضه شده است که دارای توان مصرفی 3400 وات معادل 15 آمپر و قدرت پردازش 10.5 تراهش بر ثانیه بر روی الگوریتم KHeavyHash را دارد, دستگاه ماینر iBeLink BM-KS Max برای خنک سازی خود 4 عدد فن دارد و در دمای محیط 40-5 درجه سانتی گراد عملکرد ایده عالی برای استخراج ارز کسپا را دارد.  وزن این دستگاه معادل 12200 گرم و ابعاد آن نیز 402*201*128 میلی متر می باشد. 
ماینر iBeLink BM-KS Max به دلیل استفاده از الگوریتم KHeavyHash یکی از دستگاه های خاص محصوب می شود که قطعا طرفداران خاص خود را دارد و شما می توانید برای

پلان استخراجی ارز کسپا به این صفحه مراجعه کنید

مشخصات دستگاه iBeLink BM-KS Max 10.5TH/s


شرکت سازنده

کامل بخوانید

دریافت شناسه و خرید ارز دیجیتال از طریق شناسه پرداخت از صرافی های ایرانی

تاریخ پست: 2024/01/29


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای ارسال یا دریافت یک تراکنش ارز دیجیتال، ساعت‌ها انتظار بکشید و جز سردرگمی و خیره‌شدن به کیف پولتان راه‌حل دیگری نداشته باشید. در چنین شرایطی، استفاده از شناسه تراکنش یا TxID، می‌تواند شما را از نگرانی و سردرگمی خلاص کند.

شناسه یا آی‌دی تراکنش (TxID)، کدی منحصربه‌فرد است که قابلیت پیگیری و دسترسی به اطلاعات تراکنش را برای‌تان ممکن می‌کند. با استفاده از این شناسه می‌توان یک تراکنش را در میان میلیون‌ها تراکنش موجود پیدا کرده و وضعیت آن را بررسی کرد.

اصولاً وقتی از عملیات اینترنتی صحبت می‌کنیم، همیشه باید راهی برای پیگیری آن داشته باشیم. فرقی نمی‌کند که این عملیات، یک خرید اینترنتی ساده باشد، یا ثبت نام در یک سامانه و یا واریز پول به

کامل بخوانید

معرفی و بررسی دو دستگاه ماینر ارز گرین Ipollo G1

تاریخ پست: 2024/01/25


دستگاه ماینر iPollo G1 تولید شرکت iPoll دارای مصرف برق 2800 وات، 12.7 آمپر و بهره وری بالایی است که در سال 2020 در بازار عرضه شد و توانست نظر سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کند. در ادامه می توانید مشخصات فنی ماینر iPollo G1 را مشاهده کنید

ماینر iPollo G1 ساخت شرکت سازنده iPollo می باشد که در سال 2020 به بازار عرضه شد. میزان حداکثر نرخ هش ریت این دستگاه ماینینگ 160 هرتز بر ثانیه است که از الگوریتم های استخراج iPollo Cuckatoo32 + Cuckatoo31 ، پیروی می کند. این ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال Cuckatoo31+ و Grin(GRIN) به کار می رود.
این دستگاه ماینر دارای سود استخراج بالا و هزینه برق مصرفی کمی است. در دستگاه استخراج iPollo G1 36GPS 2800

کامل بخوانید

رمز ارز GRIN چیست همراه با نحوه سرمایه گذاری طولانی مدت

تاریخ پست: 2024/01/25


ارز دیجیتال گرین برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و از آن زمان تابه‌حال این شبکه به کار خود ادامه داده است. ارز دیجیتال گرین باقابلیت‌های حفظ حریم خصوصی و در بستری ارتقا یافته از بلاک چین بیت کوین، به نام میمبل‌ویمبل پیاده‌سازی شده است.

حدود دوسال است که شبکه اصلی ارز دیجیتال گرین راه‌اندازی شده و میمبل ویمبل نیز چهار سال است که معرفی‌شده‌ است. در ابتدا گرین تنها یک پروژه آزمایشی ساده بود، اما رفته‌رفته به پروژه‌ای درحال‌توسعه تبدیل شد. با وجود کاهش شدید قیمتی که ارز دیجیتال گرین تجربه کرد؛ همچنان توسعه‌دهندگان و فعالان دنیای دیجیتال در آن حضور دارند و از این رمز ارز حمایت می‌کنند. هر واحد ارز گرین در این لحظه با قیمت 0.080 دلار،

کامل بخوانید

استخراج ارز های دیجیتال یا هولد ارزهای دیجیتال

تاریخ پست: 2023/12/04


مقدمه

عده زیادی تحت تاثیر اخبار رشد چند برابری قیمت برخی ارزهای دیجیتال و میلیاردر شدن عده‌ای با سرمایه گذاری در رمز ارزها وارد این فضا می‌شوند، در حالی که توجهی به آن سوی ماجرا ندارند؛ افراد متعددی هم طی سال‌های اخیر در این بازار متحمل ضررهای مالی شده‌اند. کسب درآمدهای بالا از مارکت رمز ارزها امکان‌پذیر است، اما چندان راحت نیست. باید یک استراتژی درست داشته باشید و حساب شده عمل کنید. از جمله استراتژی‌های درآمدزایی از ارز دیجیتال هولد کردن و استخراج کردن است. هولد کردن و استخراج با وجود داشتن یک سری شباهت، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. تا انتهای این مقاله فرق هولد و استخراج را کاملا درک خواهید کرد و قطعا به این نتیجه مهم دست پیدا می کنید که استخراج

کامل بخوانید

ارز دیجیتال قدرتمند و پر سود بیت کوین کش ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

تاریخ پست: 2023/12/03


بیت کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک‌چین اثبات کار و حاصل هاردفورک بلاک‌چین بیت‌کوین و سریع‌تر و ارزان‌تر از آن است. این رمزارز در سال 2017 معرفی شد. بیت‌کوین کش برای حل مسئله تأخیرهای طولانی‌مدت بیت‌کوین ایجاد شد و سایز بلاک بزرگ‌تری نسبت به بیت‌کوین دارد.

ازلحاظ فنی، بیت‌کوین کش دقیقاً مثل بیت‌کوین کار می‌کند. هر دو سقف عرضه 21 میلیون دارند و از نودهای تاییدکننده و الگوریتم اثبات کار(PoW)  استفاده می‌کنند. بیت‌کوین کش از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند.

ت کوین کش (BCH)، یک ارز دیجیتال معتبر به حساب می‌آید. این ارز، با نام "پول نقد الکترونیکی همتا به همتا" نیز شناخته می‌شود. BCH یکی از ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید است و در چند سال اخیر به سرعت توانست جایگاه خود را

کامل بخوانید

ارز دیجیتال پر طرفدار دوج کوین ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

تاریخ پست: 2023/11/30


تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین (DogeCoin)

تا قبل از سال 2013 دنیای ارزهای دیجیتال کاملا متفاوت بود. بازار مالی به صورت خشک و جدی پیش می‌رفت. در همان سال دوج کوین توسط دو مهندس نرم افزار به دنیای ارزدیجتال عرضه شد. بیلی مارکوس که توسعه دهنده نرم افزار و یک برنامه نویس در IBM بود، از طریق توییتی که جکسون پالمر از تحلیلگران شرکت بزرگ Adobe به اشتراک گذاشت تماس برقرار کرد، این ایده را به صورت یک کوین در توییتر با نماد یک سگ ژاپنی شیبا مطرح نمود و یک ارز دیجیتال داغ به نام دوج کوین توییت کرد. سرانجام، این دو طی تماس‌های صورت گرفته، خالقان ارز دیجیتال در بازار شدند. و این شوخی تبدیل به رقیب بسیاری از ارزهای پرطرفدار دنیا گشت.


کامل بخوانید

معرفی دستگاه ماینر قدرتمند ارز کسپا IceRiver KS3 8TH/s

تاریخ پست: 2023/11/16


دستگاه ماینر کاسپا مدل ICERIVER KAS KS3

دستگاه ماینر ICERIVER KAS KS۳ ۸Th/s تولید شرکت ICERIVER یکی از جدیدترین دستگاه های ماینر موجود در بازار می باشد که ارز کسپا (KAS)استخراج می کند. قدرت پردازش این دستگاه ۸ تراهش بر ثانیه و توان مصرفی آن ۳۲۰۰ وات معادل ۱۴.۵ آمپر می باشد.
دستگاه ماینر ICERIVER KAS KS۳ دارای ابعاد ۴۹۰×۳۰۰×۴۰۰ میلی متر و وزن ۱۴.۷ کیلوگرم است, این دستگاه ۴ عدد فن برای خنک سازی خود دارد و در دمای محیطی ۳۵-۰ درجه سانتی گراد می تواند ارز کسپا را استخراج کند. دستگاه ماینر KS۳ ۸Th/s یکی از پردرآمدترین دستگاه های موجود در بازار می باشد که به همین دلیل مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
در میان ماینر های تولید کننده ارز کسپا از شرکت آیس ریور, ماینر KS۳ قوی ترین دستگاه این

کامل بخوانید

معرفی دستگاه ماینر قدرتمند Bitmain Antminer X5 212kh/s

تاریخ پست: 2023/10/31


دستگاه X۵ تولیدکننده Bitmain که در سال 2023 به بازار عرضه شده است. ماینر Antminer X۵ قدرت پردازش ۲۱۲Kh/s و توان مصرفی ۱۳۵۰ وات معادل ۶ آمپر دارد که دارای ابعاد ۴۰۰ * ۱۹۵ * ۲۹۰ میلی متر و وزن ۱۴۵۰۰ گرم می باشد.
دستگاه انت ماینر X۵ ۲۱۲Kh/s جهت خنک کردن دستگاه دارای 2 عدد فن بوده که در دمای ۵-۴۵ درجه سانتی گراد عملکرد خوبی دارد. این ماینر دارای الگوریتم استخراج RandomX می باشد.
شما با خرید دستگاه انت ماینر X۵ ۲۱۲Kh/s می توانید به استخراج ارز Monero (مونرو) بپردازید و درآمد خوبی را داشته باشید.
از نکات مهم هنگام خرید ماینر علاوه بر قیمت دستگاه انت ماینر X۵ ۲۱۲Kh/s می توان به مصرق برق 16 آمپری و صدای 75 دسی بلی اشاره کرد.

این اولین و تنها ماینر اسیک ساخته شده برای ارز مونرو است .

با این

کامل بخوانید

تحليل تکنيکال ارز کسپا Kaspa با نماد KAS

تاریخ پست: 2023/07/09


Kaspa یک ارز دیجیتال اثبات کار است که پروتکل GHOSTDAG را پیاده سازی می کند. برخلاف بلاک‌چین‌های سنتی، GHOSTDAG بلوک‌های موازی ایجاد شده را حذف نمی‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد همزیستی کنند و آنها را با اجماع سفارش می‌دهد. بلاک چین Kaspa در واقع یک blockDAG است. این تعمیم اجماع ناکاموتو، امکان عملیات ایمن را فراهم می کند و در عین حال نرخ بلوک بسیار بالایی را حفظ می کند (در حال حاضر یک بلوک در ثانیه، با هدف 10 در ثانیه، رویای 100 در ثانیه) و زمان های تأیید ناچیز تحت تأثیر تأخیر اینترنت.

پیاده سازی Kaspa شامل بسیاری از ویژگی های جالب مانند قابلیت دسترسی برای پرس و جو از توپولوژی DAG، هرس Block داده (با برنامه های آینده نزدیک برای هرس هدر

کامل بخوانید

معرفی کامل ارز بيت کوين کش و مزايای باورنکردنی سرمايه گذاری روی اين ارز

تاریخ پست: 2023/06/17


بیت کوین کش یک ارز دیجیتال است که در آگوست ۲۰۱۷ و از طریق یک فورک در بیت کوین ایجاد شده است. بیت کوین کش با افزایش اندازه بلاک‌ها ، امکان پردازش تراکنش‌های بیشتر و بهبود مقیاس پذیری را فراهم کرد. بیت کوین کش و بیت کوین علی رغم اختلافات فلسفی خود، چندین شباهت فنی با یکدیگر دارند. آنها از سازوكار اجماع یکسانی استفاده می‌كنند و عرضه هردو ۲۱ میلیون است. برای دانستن این که بیت کوین کش چیست و چه نوع رمز ارزی است، ابتدا شما باید بدانید بیت کوین چیست و چگونه بیتکوین کش پس از آن شکل گرفت. پس ابتدا به توضیح مختصری در مورد بیت کوین می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید، بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. بیت

کامل بخوانید

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین و دستگاه ماینر قدرتمند Antminer S19k pro 136th

تاریخ پست: 2023/06/03


بیش از 18 سال از پیدایش بیت کوین می‌گذرد و این ارز دیجیتال با رشد چندمیلیون درصدی از آن زمان، حالا جزء جداناپذیر دنیای مالی است. به همین ترتیب، استخراج بیت کوین به صنعتی میلیارد دلاری تبدیل شده است. چنین رشدی، هرکسی را وسوسه می‌کند تا به ماینرهای بیت کوین بپیوندد.

استخراج بیت کوین و شکل خاص درآمدزایی آن برای هر کسی جالب به نظر می‌رسد و اینکه دستگاهی بتواند فقط با مصرف برق «ثروت تولید کند»، هنوز برای عموم مردم پدیده عجیبی است.

بیت کوین ارز و شبکه‌ای غیرمتمرکز است و وابسته به هیچ کشور، نهاد یا شرکت خاصی نیست. غیرمتمرکزبودن بیت کوین یعنی هیچ‌کس مالک شبکه بیت کوین نیست و هیچ‌کس به‌تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل کند؛ بنابراین هرکس در هر جای دنیا با وصل‌شدن به شبکه

کامل بخوانید

معرفی ارز دیجیتال Kaspa و دستگاه ماینر Antminer KS3

تاریخ پست: 2023/05/31


کاسپا (Kaspa) چیست؟ اطلاعات قیمت ارز دیجیتال KAS

کاسپا یک بلاکچین با الگوریتم اجماع اثبات کار است که پروتکل GHOSTDAG را پیاده‌سازی می‌کند. برخلاف بلاک چین‌های سنتی، GHOSTDAG بلوک‌های موازی ایجاد شده را از هم تفکیک نمی‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد همزیستی کنند و به اجماع برسند. بلاک چین Kaspa درواقع یک blockDAG است. این نوع بلاکچین تعمیم اجماع، امکان عملیات ایمن را در عین حفظ نرخ ایجاد بلوک بسیار بالا (در حال حاضر یک بلوک در ثانیه) و زمان‌های تأیید کم را فراهم می‌کند.

کاسپا یا کسپا خود را در وب‌سایت اصلی این پروژه این‌طور معرفی می‌کند:

Kaspa سریع‌ترین بلاکچین لایه 1 به‌صورت متن‌باز، غیرمتمرکز و کاملاً مقیاس‌پذیر در جهان است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد مکانیزم اجماع بیت ‌کوین وجود دارد

کامل بخوانید

معرفی ارز دیجیتال زی کش و دستگاه ماینر Antminer Z15 420K Sol/s

تاریخ پست: 2023/05/26


زی کش چیست؟ همه چیز در مورد شبکه Zcash و ارز دیجیتال ZEC

زی کش یک نوع کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. این کریپتوکارنسی بر بستر بلاکچین غیر متمرکز ایجاد شده است. افرادی که از این ارز استفاده می‌کنند، حساب کاربری آن‌ها ناشناس خواهد بود. ساختار zcash نسبت به سایر رمزارزها متفاوت است؛ در حقیقت، شباهتی که میان این رمزارز و بیت کوین وجود دارد، باعث شده تا ساختار و کارکرد آن‌ها نسبت به هم متشابه باشند.

زی کش در بعضی از صرافی‌های آنلاین با نام اختصاصی خود نوشته می‌شود. ZEC نماد اختصاری آن است که از سال 2016 تا هم اکنون با همین نماد اختصاری شناخته می‌شود.

شکل گیری و توسعه‌ zcash را می‌توان به وجود 7 تن از دانشمندان و محققان نسبت داد. Alessandro Chiesa، Christina Garman، Eli Ben-Sasson، Eran Tromer، Ian Miers، Madars Virza و Matthew

کامل بخوانید

مقایسه کامل استخراج و سود آوری 14 ارز دیجیتال سایت نبض - بخش دوم

تاریخ پست: 2023/05/15


در این مقاله میپردازیم به مقایسه درآمد وسود آوری و مصرف برق و تبدیل ارزهای دیجیتالی موجود در قدیمی ترین و معتبر ترین پلتفرم  سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با بیش از ۷ سال سابقه و ده ها هزار کاربری فعال.

بخش دوم مقاله مقایسه کامل استخراج و میزان سود آوری 14 ارز دیجیتال سایت نبض

مهم : مهم نیست چه قراردادی و با چه ارزی رو دارین ، یکی از امکانات مهم سایت نبض چنج کردن ارزها است ، یعنی شما مثلا اگر قرارداد دوج دارین میتونید برداشت سودتون و اصل پولتون رو به صورت تتر انجام بدین و همینطور برای سایر 14 ارز تحت قرارداد این شرکت به همین صورت میباشد .

در این بخش به بررسی 7 ارز دوم سایت نبض می پردازیم

 

 قراردادهای آماده دش (با

کامل بخوانید

مقایسه کامل استخراج و سود آوری 14 ارز دیجیتال سایت نبض - بخش اول

تاریخ پست: 2023/05/14


در این مقاله میپردازیم به مقایسه درآمد وسود آوری و مصرف برق و تبدیل ارزهای دیجیتالی موجود در قدیمی ترین و معتبر ترین پلتفرم  سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با بیش از ۷ سال سابقه و ده ها هزار کاربری فعال.

استخراج آنلاین و بدون وقفه ارزهای تتر ، بیت کوین ، دوج کوین ، مونرو ، دکرد ، اتریوم کلاسیک ، یوبیک ، دش کوین ، هندشیک کوین ، لایت کوین ، نروس کوین ، کادنا کوین ، بیت کوین کش و زی کش کوین در بزرگترین فارم ها یا همان مزرعه های قانونی دنیا در کشور های میانمار و نپال جمعا به بیش از 20.000 متر مربع مساحت و ظرفیتی بیش از 300 مگاوات که ده ها هزار ماینر به صورت 24 ساعته در حال

کامل بخوانید

قوی ترین و کم مصرف ترین دستگاه ماینر بیت کوین WhatsMiner M56S Hydro 212TH/s

تاریخ پست: 2023/04/23


یکی از کم مصرف ترین و قویترین و به صرفه ترین دستگاه های ماینر بیت کوین در حال حاظر دستگاه واتس ماینر M56S است که نصبت به رقبا خود پیشی گرفته و جزء کم مصرفترین برق در کل ماینر های موجود است .
این دستگاه بسیار کم صدا بوده و حجم جای کمتری نسبت به بقیه دستگاه های ماینر میگیرد .

مشخصات دستگاه واتس ماینر M۵۶S ۲۱۲Th/s

معرفی دستگاه واتس ماینر M۵۶S ۲۱۲Th/s

دستگاه واتس ماینر M۵۶S ۲۱۲Th/s تولید شرکت میکرو بی تی می باشد و در تاریخ ژانویه ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده است , ماینر M۵۶s ۲۱۲th/s از الگوریتم SHA-۲۵۶ برای استخراج ارزهایی مثل بیت کوین , بیت کوین کش و

کامل بخوانید

ارز ديجيتال DCR و ماينر Antminer DR5 35TH/s

تاریخ پست: 2023/04/16


ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

رمز ارز دیکرد ( DCR ) از جمله ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین است . این رمز ارز در فوریه 2016 راه اندازی شده است . ارز دیجیتال دیکرد و پروتکل آن تمرکز زیادی بر ورودی جامعه ، حاکمیت باز و بودجه پایدار برای توسعه دارد .

بر اساس وایت پیپر این رمز ارز ، Decred به گونه ای طراحی شده است که کلیه معاملات و تغییرات ایجاد شده در پروتکل را تایید می کند . به همین دلیل ، هیچ راهی برای دارندگان دیکرد برای دستکاری در عملکرد پروتکل وجود ندارد . Decred به شدت تحت تاثیر بیت کوین قرار گرفت و از بسیاری از اصول آن استفاده کرد .به عبارت دیگر می توان بیان نمود که ارز دیجیتال دیکرد یک

کامل بخوانید

ارز ديجيتال Ubiqوماينر Antminer E9 Pro 3.68Gh

تاریخ پست: 2023/04/03


کوین Ubiq چیست

یوبیک یا Ubiq یک پلتفرم غیرمتمرکز است که امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز را فراهم می آورد. بلاکچین Ubiq بعنوان یک دفترکل (ledger) و ابرکامپیوتر توزیع شده جهانی عمل می کند که از کدهای بهبود یافته اتریوم استفاده می کند. Ubiq به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برای هزاران کاری که امروزه توسط شخص ثالث ها و واسطه ها انجام می گیرد راه حل های خودکار و غیرمتمرکز تولید کنند.

Ubiq

این شبکه در ۲۸ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شد و طی حدود یک هفته پس از آن در بازار Ubiq در صرافی ها باز شد.

Ubiq اولین فورک یا انشعاب از اتریوم است که تغییراتی در سطح اجماع کلی (یا توافق جمعی) طی یک سری کد کاملا جدید ایجاد کرده

کامل بخوانید

سرمایه گذاری پر سود روی ارز تتر درسایت نبض

تاریخ پست: 2023/03/15


تتر USDT چیست؟

احتمالا نام  تتر USDT را شنیده اید. تتر با دیگر ارزهای دیجیتال که نوسان قیمت دارند، متفاوت است. ارز USDT یک استیبل کوین است، با پشتوانه دلار. یعنی قیمت آن ثابت و همیشه حدود یک دلار است. به ازای هر توکن تتر که عرضه میشود، شرکت Tether Limited، یک دلار آمریکا در بانک قفل میکند. بنابراین این ارز از نوسان قیمت بازار در امان است.

دوره هایی وجود داشته که ارزش تتر بیشتر یا کمتر از 1 دلار بوده است. مثلا وقتی ارزش سایر کوین ها کاهش یابد، تریدرها دارایی خود را به تتر تبدیل میکنند تا سرمایه شان از نوسانات بازار در امان بماند. در نتیجه قیمت تتر افزایش می یابد. اما در شدیدترین نوسانات بازار هم قیمت تتر به سرعت

کامل بخوانید

معرفی ارز دیجیتال دش و ماینر Antminer D9

تاریخ پست: 2023/02/28


ش کوین یک رمز ارز متن باز بوده که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین بوده و از یک سازمان غیر متمرکز پشتیبانی می کند. هدف از ایجاد چنین ارز دیجیتالی، یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتای غیر قابل رهگیری ایجاد شده است. 
هدف دش ارائه شبکه پرداخت بین‌المللی ارزان، سریع و غیرمتمرکز است.
همچنین ماینر قدرتمند Antminer D9 یکی از جدیدترین ماینرهای شرکت بیت مین برای ماین دش به حساب می آید .

دش یک پروژه بلاک چین متن باز و رمزارز غیرمتمرکز است. هدف دش ارائه شبکه پرداخت بین‌المللی ارزان، سریع و غیرمتمرکز است. دش در اصل یک فورک از بیت کوین است. طبق وایت پیپر این شبکه، هدف بلاک چین Dash ارائه یک شبکه بهبود یافته نسبت به بیت کوین است که

کامل بخوانید

ارز ديجيتال اتريوم کلاسيک و ماینر بیت‌مین Bitmain Antminer E9

تاریخ پست: 2023/02/22


اتریوم کلاسیک یک پلتفرم محاسباتی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که دارای قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند میباشد. این پلتفرم یک ماشین مجازی تورینگ کامل غیرمتمرکز یعنی ماشین مجازی اتریوم (EVM) را فراهم می کند که می تواند قراردادهای هوشمند را با استفاده از شبکه بین المللی گره های عمومی اجرا کند. ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم کلاسیک با نماد اختصاری ETC نمایش داده شده است.

اتریوم کلاسیک چیست؟

همه چیز از سال 2013 آغاز شد. درست زمانی که ویتالیک بوترین، برنامه‌نویس روسی-کانادایی و بنیان‌گذار مجله بیت‌کوین، پلتفرم جدیدی با نام اتریوم را معرفی کرد. جامعه ارز دیجیتال، دلایل زیادی برای پذیرفتن این پلتفرم داشت؛ چرا که اتریوم اهداف متفاوتی را به نسبت بیت‌کوین دنبال می‌کرد و به نوعی قابل مقایسه با اولین

کامل بخوانید

قیمت بیت کوین در آستانه صعود به سطح ۴۰ هزار دلار

تاریخ پست: 2023/02/21


طی هفته‌های گذشته، قیمت بیت کوین در یک مسیر صعودی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد همچنان سعی دارد به این روند ادامه دهد.

پس از انتشار آمار بیکاری ایالات متحده، قیمت بیت کوین که درگیر یک اصلاح جزئی بود، بار دیگر رو به بالا حرکت کرد و در طی این مدت، قیمت خرید و فروش بیت کوین همچنان بالاتر از حمایت روانی 23 هزار دلار باقی ماند. این در حالی است که بررسی داده‌های درون زنجیره حاکی از احتمال تداوم این روند صعودی در بلند مدت است.

معیارهای درون زنجیره ای صعودی

در روز‌های اخیر قیمت بیتکوین برای لحظاتی از مرز 24 هزار دلار عبور کرد اما بلافاصله با ریزش مواجه شد و تمام سطوح به دست آمده در ماه فوریه را

کامل بخوانید

ارزهای دیجیتال مونرو و دوج کوین در سایت بزرگ سرمایه گذاری نبض

تاریخ پست: 2023/01/23


رز مونرو (XMR) در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و هدف اصلی آن این بود که به سادگی اجازه دهد تراکنش‌های مختلف به صورت خصوصی و بدون نام انجام شوند. اگرچه بیت‌کوین می‌تواند هویت یک شخص را پنهان کند، اما ردیابی پرداخت‌ها به منابع اصلی آن‌ها با ارز مونروآسان می‌شود. چون بلاکچین‌ها شفاف هستند. از سوی دیگر، ارز مونرو برای پنهان کردن گیرندگان و فرستندگان به طور یکسان با استفاده از رمزنگاری پیشرفته طراحی شده است.

همه تیم ارز مونرو معتقدند که دو اولویت اصلی و بزرگ ارز مونرو (XMR) حفظ حریم خصوصی و امنیت است و سهولت استفاده و کارایی بعد از آن به دست می‌آید. هدف اصلی مونرو این است که از همه کاربران، صرف نظر از این‌که یک شخص یا

کامل بخوانید

ارز دیجیتال نروس نتورک (Nervos Network) چیست؟

تاریخ پست: 2023/01/21


مقدمه

پلتفرم ارز دیجیتال نروس نتورک یک بلاکچین عمومی و متشکل از مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که با هدف رفع محدودیت‌های مقیاس‌پذیری در شبکه‌های قدیمی‌تر مانند بیت کوین و اتریوم روی کار آمده است. بلاکچین نروس یک پروتکل لایه ۱ است که در آن الگوریتم اجماع گواهی اثبات کار (PoW) به‌ کار رفته است. این پروتکل از توسعه قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. پروتکل نروس نتورک همچنین از مجموعه‌ای از راهکارهای لایه ۲ تشکیل شده که موارد کاربرد با حجم بالا را ممکن می‌سازند. توکن اختصاصی ارز دیجیتال Nervos Network (توکن CKB یا CKByte) به کاربران و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که متناسب با دارایی‌های خود فضای ذخیره‌سازی ویژه‌ای را در بلاکچین نروس به خود

کامل بخوانید

معرفی پروتکل و ارز دیجیتال هندشیک Handshake

تاریخ پست: 2023/01/20


هندشیک (Handshake) یک پروتکل سرویس نام برای واگذاری مالکیت دامنه‌های سطح بالا به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به کاربران است. دامنه سطح بالا یا Top Level Domain (به‌اختصار TLD) به آخرین بخش از دامنه یا بخشی که بلافاصله پس از نماد نقطه یا دات قرار می‌گیرد، گفته می‌شود. از برخی از دامنه‌های سطح بالای شناخته‌شده می‌توان به com – .org – .edu – .gov. و biz. اشاره کرد. از این دامنه‌ها می‌توانید برای راه‌اندازی وبسایت، آدرس ایمیل یا به‌عنوان آدرس کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید. برای این‌که متوجه شوید پروتکل Handshake چیست و چطور کار می‌کند، ابتدا باید با سیستم نام‌گذاری کنونی و نقاط ضعف آن آشنا شوید.

سیستم‌های نام‌گذاری دامنه (DNS) فعلی به گروهی از مقامات صدور گواهی یا Certificate

کامل بخوانید

استخراج کادنا: آشنایی با مراحل و روش ها + معرفی ماینرهای KDA

تاریخ پست: 2023/01/18


چگونه کادنا (KDA) را استخراج کنیم؟ راهنمای ماینینگ Kadena شرکت بیت مین (Bitmain Antminer KA3) یکی از بزرگترین سازندگان ریگ‌های استخراج رمز ارز در دنیا اعلام کرد که در تاریخ ۱۳ سپتامبر گذشته (۲۲ شهریور) از مدل جدید دستگاه ایسیک استخراج رمزارز کادنا (Kadena) با نام انت ماینر KA3 رونمایی خواهد کرد. . همان گونه که اشاره کردیم، ارز دیجیتال kadena از الگوریتم اثبات کار برای تأیید بلاک‌های خود استفاده می‌کند. بر همین اساس است که استخراج این ارز دیجیتال تنها از طریق ماینرها انجام می‌شود. البته باید عنوان کنیم که بیت‌کوین هم شرایط مشابهی دارد. با این اوصاف الگوریتم هش به کار رفته در شبکه کادنا Blake2s_256 نام دارد. این الگوریتم باعث می‌شود تا قدرت ماینر به شیوه یکسان در

کامل بخوانید

ارز دیجیتال آینده دار کادنا Kadena چیست

تاریخ پست: 2023/01/17


ارز دیجیتال kadena جزو پروژه‌های خلاقانه‌ای است که توانسته مشکل مقیاس‌پذیری در دنیای بلاک‌چین را برطرف سازد. افزون بر این موارد شبکه و ارز دیجیتال کادنا، راهکاری مناسب برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند ارائه داده است.

این موضوع در کنار امنیت بالا و سرعت بی‌نظیر آن سبب شده تا بسیاری از سازمان‌ها و توسعه دهندگان دنیای بلاک‌چین به سمت این پلتفرم گرایش داشته باشند. ما در ادامه این مقاله ارز دیجیتال، قصد داریم تا این پروژه را به شیوه‌ای دقیق زیر ذره‌بین نقد و بررسی خود قرار دهیم؛ لذا اگر شما هم به دنبال سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال kda هستید، بهتر است ما را تا انتها همراهی کنید.

معرفی ارز دیجیتال Kadena

شبکه و ارز دیجیتال کادنا را می‌توان به‌عنوان یکی از

کامل بخوانید

10 ارز دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری در سال 2023

تاریخ پست: 2022/12/03


ما دراین مقاله قصد داریم شما رو با 10 ارز برتر 2022 برای سرمایه گذاری آشنا کنیم تا بتونین با تحلیل های خودتون اقدام به سرمایه گذاری کنین. امروزه مردم به دنبال سرمایه گذاری هستن و در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنن. یکی از بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، حوزه ارزهای دیجیتال هست. این بازار جذاب ولی پر ریسک سود خوبی به سرمایه گذاران خود داده و در بین کاربران محبوب شده هست. سرمایه گذاری در هر کاری ریسک خودش رو داره و سرمایه گدار باید قبل از این کار میزان ریسک خودش رو بسنجه و متناسب با ریسک خودش سرمایه گذاری کنه. ریسک بازار ارزهای دیجیتال بدلیل نوپا بودن و فراگیر نشدن در بین مردم بسیار بالاست و

کامل بخوانید

واردات با ارز دیجیتال

تاریخ پست: 2022/12/02


یکی از اخباری که اخیرا به بحث روز فعالان اقتصادی تبدیل شده است، خبر آزادسازی واردات با رمزارز یا همان ارز دیجیتال است. در خبری که دوشنبه هفتم شهریور ماه منتشر شد، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آیین نامه استخراج رمزدارایی ها در دولت به تصویب رسیده است. در ادامه این مقاله با هم به مرور جزئیات این خبر و اطلاعات تکمیلی آن و همچنین به بررسی موارد مرتبط با این خبر می‌پردازیم.

واردات با رمزارز

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران پیرامون مصوبه اخیر دولت درباره آزادسازی واردات با رمزدارایی‌ها گفت:

از چند هفته قبل امکان واردات با رمزدارایی‌ها فراهم شد و این مسئله در توافقنامه‌ای بین

کامل بخوانید

معرفی و بررسی آلت کوین ها به زبان ساده

تاریخ پست: 2022/11/30


یکی از اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال، عبارت آلت کوین است. آلت کوین به طور کلی به رمزارزهایی گفته می‌شود که به نوعی تلاش کرده‌اند تا جایگزین بیت کوین شوند. در ادامۀ این مقاله، به این سوالات پاسخ می‌دهیم که آلت کوین چیست و چرا آلت کوین‌ها به وجود آمدند؟

آلت کوین چیست؟
کلمۀ آلت کوین (Altcoin) ترکیبی از دو کلمۀ آلترناتیو (Alternative) به معنای جایگزین و کوین (Coin) به معنای سکه یا ارز است. به طور کلی به همۀ رمزارزها به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود.

آلت کوین ها، رمزارزهایی هستند که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند تا امکان انجام معاملات همتا به همتا را فراهم کنند. آلت کوین‌ها با پشتوانه موفقیت بیت کوین به وجود آمده‌اند و تلاش می‌کنند

کامل بخوانید

به زبان ساده ارز دیجیتال چیست ؟

تاریخ پست: 2022/11/28


ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی شکلی از پول الکترونیکی است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. ماهیت ارز‌های دیجیتال غیر متمرکز است و این یعنی هیچ نهاد و سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. شکل‌گیری ارز‌های دیجیتال ریشه در رفع دو مشکل داشت که یکی از آن‌ها «اعتماد به شخص ثالث» و دیگری «دوباره خرج کردن» بود.
بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال هر دو مشکل را حل کرد و دیگر نیازی نبود که افراد برای انجام امور مالی خود به سازمان‌ها و یا موسسات بانکی اعتماد کنند.

به مرور زمان ارز‌های دیجیتال جدیدی با کاربرد‌های متفاوت ساخته شدند، به طورمثال اتریوم به عنوان بستری برای قرارداد‌های هوشمند معرفی شد و ریپل با هدف احیای ارتباط با سیستم بانکی

کامل بخوانید

تاریخچه کوتاهی از ارز دیجیتال

تاریخ پست: 2022/11/28


در هر عصر از زندگی انسان ها، ابزاری خاص برای معامله وجود داشته است که هر کدام بسته به شرایط آن زمان در ابتدا موجه و کارآمد بوده ولی بعد از مدتی مشکلات آن نمایان می شده است. به عنوان مثال، انسان ها در یک دوره میزان ارزش هر چیزی را با نمک می سنجیده اند و هر چیزی را که قصد خریداری آن را داشته اند، بهای آن را با نمک پرداخت می کردند. اما پس از مدتی با کشف معادن نمک و فراوانی آن، این وسیله داد و ستد منسوخ شد.

اول و مهمتر از همه، ارزهای دیجیتال نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز هستند. و توسط هیچ دولتی کنترل نمی شوند. تاریخچه ارز دیجیتال  به دهه 1980 برمی گردد، زمانی که

کامل بخوانید

آشنایی با لایت‌کوین، نقره دیجیتال دنیای رمزارز

تاریخ پست: 2020/12/23


همانطور که برخی بیت‌کوین را طلای دیجیتال می‌نامند، لایت‌کوین نیز در میان هواداران خود به عنوان سکه نقره دیجیتال نام‌گذاری شده است و یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال است.

لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد.

همانند بیت کوین، امنیت شبکه لایت کوین هم با رمزنگاری و فرایند اثبات کار (استخراج) تضمین شده است. تراکنش های لایت کوین تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین هستند.


کامل بخوانید

ارز دیجیتال تتر (Tether) چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/23


تتر یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال بلاک چین-محور است البته نه به اندازه بیت‌کوین. بسیاری معتقدند که نقشی که در حال حاضر تتر در بازار معاملات و انتقال پول در دنیای رمز ارزها دارد، برای توسعه و گسترش این فنآوری‌های مالی نو، بسیار حیات و کلیدیست.

تتر (Tether) با واحد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال است که با قیمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت می‌کند و با آن می‌توانید به صورت دیجیتالی دلار منتقل کنید.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری یا معامله ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً نام تتر را شنیده‌اید. در این مطلب به این سوالات که تتر چیست، چگونه کار می‌کند و چرا قیمت آن همیشه ثابت است، پاسخ می‌دهیم. همچنین در این مقاله با بهترین کیف پول‌های این ارز دیجیتال

کامل بخوانید

تفاوت بین Full Node (گره کامل) با Miner (استخراج کننده) چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/23


در بسیاری از سایت ها استفاده نابجایی از این اصطلاحات می شود. قبل از این که بخواهیم تفاوت های اصطلاحاتی چون Miner (استخراج کننده)، Full Node ( گره کامل)، Light Node (گره سبک) و Node (گره) را در دنیای بیت کوین و سایر رمزارز ها بررسی نماییم، بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که در وایت پیپر و مقاله اصلی بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 منتشر شد، هیچ تمایزی بین این اصطلاحات وجود نداشت و این عبارات به جای هم مورد استفاده قرار می گرفتند.

رفته رفته در گذر زمان به دلیل حجیم تر شدن فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات بلاکچین بیت کوین و همچنین افزایش تصاعدی توان پردازشی مورد نیاز برای ماین کردن بیت کوین، شکاف هایی بین ماهیت استخراج

کامل بخوانید

راهنمای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

تاریخ پست: 2020/12/23


انتخاب صرافی ارز دیحیتال یکی از اولین اقداماتی است که یک تریدر یا سرمایه‌گذار ارز دیجیتال باید انجام دهد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند در آینده مشکلاتی را چون خطر هک شدن، بهم زدن تمرکز یک تریدر شود و اتلاف انرژی و زمان تریدر شود.

هنگام جستجو برای یافتن صرافی ارز دیجیتال، ابتدا باید بداند به دنبال چه چیزی هستند. به عنوان مثال، آیا هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند یا قصد ترید و معامله در بازه‌های زمانی کوتاه را دارند.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارند، شاید انتخاب یک spot exchange (مثل صرافی بایننس– این صرافی‌ها در مقابل futures exchange قرار می‌گیرند) تمام نیازهای آنها را برطرف کند. آنها صرفا نیازمند محلی هستند تا بتوانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را به 

کامل بخوانید

سرمایه گذاری روی بیت کوین یا آلتکوین‌ها؛ کدام یک بهتر است؟

تاریخ پست: 2020/12/21


از آنجا که فضای ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، توجه بیشتری برای مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی سنتی جلب می‌کند، یک سوال همیشگی در ذهن سرمایه‌گذاران و تریدرها ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید: سرمایه گذاری روی بیت کوین یا آلتکوین‌ها؟ آیا فصل آلتکوین‌ها پس از عملکرد قدرتمند بیت کوین در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود؟

در اینجا به طور خلاصه عملکرد و ریسک بیت کوین و آلتکوین‌های برتر را از نظر آماری بررسی می‌کنیم. آلتکوین‌های برتر بر اساس رتبه بندی سایت CoinMarketCap انتخاب می‌شوند و چهار دسته اصلی آنها را برای این تحلیل در نظر گرفته‌ایم:

  • توکن‌های پلتفرم: اتریوم، پولکادات، کاردانو، استلار، ایاس، ترون تزوس، زم، نئو، کازمس، وی چین، آیوتا
  • توکن‌های پرداخت سریع: ریپل، دش، CRO
  • توکن‌های فورک بیت کوین: بیت کوین کش، لایت کوین، بیت کوین اس وی
  • توکن‌های صرافی: بایننس کوین،

    کامل بخوانید

با افزایش قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار ، کارمزد شبکه ۵ برابر شد

تاریخ پست: 2020/12/21


سرانجام قیمت بیت کوین در روزهای انتهایی سال ۲۰۲۰ میلادی موفق به شکست قیمت تاریخی خود شد. این شکست سقف قیمتی، بسیاری از فعالان بازار را خوشحال کرد. اما به دنبال افزایش قیمت اولین رمز ارز جهان، کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه بلاکچین نیز افزایش ۵ برابری را به ثبت رسانده است.

کارمزد تراکنش دنباله روی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در محدوده ۲۳,۰۰۰ دلار در حال معامله است. هزینه انجام تراکنش‌ها در این شبکه نیز همراه با قیمت افزایش یافته است. تقریبا از ۵ روز گذشته، میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین از ۲.۷۱ دلار به ۱۱.۹ دلار افزایش یافته است. این رشد بیش از ۴۳۰ درصد بوده است. به عبارت دیگر، هزینه انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین هر روز در مقایسه با

کامل بخوانید

ویروس در ماینرها، پیشگیری و راه حل ها | راهنمای کاربردی

تاریخ پست: 2020/12/21


برخی از کاربران اخیراً شکایت کرده‌اند که مزارع ماینینگ آن‌ها هک شده، دستگاه‌ها در استخرها دستکاری شده‌اند و هش‌ریت به سرقت رفته است. طبق تحقیقات و تحلیل‌های ما، بیشتر این موارد به دلیل دسترسی مشتری به وب سایت‌های نامربوط، بارگیری فریمور‌های شخص ثالث یا فریمورهای اورکلاک، ایجاد شده است. علاوه بر این، اگر ماینر دست دوم باشد یا در مراکز خدمات غیر مجاز تعمیر شود، به احتمال زیاد مورد حمله ویروس قرار خواهد گرفت. در ادامه به عیب‌یابی دستگاه‌های ماینر و راه‌حل‌های مربوط به آن خواهیم پرداخت.
ویروس در ماینرها، پیشگیری و راه حل ها​
ماینرها نیز مانند دیگر دستگاه‌های متصل به اینترنت ممکن است مورد حمله‌ی بدافزار قرار بگیرند یا با نصب شدن فریمور غیر مجاز از آن‌ها سو استفاده شود. در ادامه‌ی این

کامل بخوانید

کلاهبرداران ارز دیجیتال با این روش‌ها وارد تلفن همراه شما می‌شوند!

تاریخ پست: 2020/12/21


یکی از رایج‌ترین را‌های کلاهبرداری در زمینه رمز ارزها، کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق موبایل است. ارزهای دیجیتال به واسطه ویژگی‌های که دارند، هکرها و کلاهبرداران را به سمت خود می‌کشند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها ناشناس بودن است که برای دور زدن سیستم‌های مالی بسیار مورد نیاز است.

با توجه به این که مردم، هر روزه زمان بیشتری را به استفاده از تلفن‌های همراه خود نسبت به کامپیوتر و لپ تاپ صرف می‌کنند، تعجبی ندارد که مجرمان سایبری نیز توجه‌شان به این موضوع جلب شود. در این مقاله، به چگونگی کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق موبایل توسط کلاهبرداران و اسکمرها خواهیم پرداخت و در کنار آن به چند مرحله برای افزایش امنیت کاربران اشاره می‌کنیم.

انواع کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق موبایل

طی سال‌های گذشته و با

کامل بخوانید

عملکرد ماینینگ در بیت کوین چگونه است؟

تاریخ پست: 2020/12/21


عملکرد ماینینگ در بیت کوین چگونه است؟

ممکن است وقتی عبارت " mining "  در بیت کوین را بشنوید، تصور کنید که این سکه ها از داخل زمین استخراج می شوند اما همانطور که می دانیم بیت کوین اصلا وجود فیزیکی ندارد بنابراین چرا این کار را ماینینگ می نامیم؟

زیرا این کار شبیه به استخراج طلا از معادن است از این لحاظ که بیت کوین ها در طراحی پروتکل ها وجود دارند (درست مانند طلا که در زیر زمین وجود دارد) ولی هنوز در معرض دید همگان قرار نگرفته است (درست مانند طلایی که هنوز استخراج نشده است). در کل در این پروتکل 21 میلیون بیت کوین وجود دارد و آنچه ماینرها انجام می دهند، این است که آن ها را استخراج می کنند و

کامل بخوانید

آیا استفاده از کیف پول لجر کارکرده ایمن است؟

تاریخ پست: 2020/12/19


یکی از کاربران کیف پول لجر اخیراً در یک سایت تجاری آنلاین کلاهبرداری کرده است. یکی از کاربران، یک کیف پول لجر کارکرده خریداری کرده که قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده و به همین علت او کوین‌های خود را از دست داده است. پس اگر یک کیف پول لجر دسته دوم خریداری کرده‌اید، امنیت دارایی تان در خطر است. با مطالعه این مقاله می‌توانید امنیت دارایی خود را افزایش دهید.

هنگامی که یک کاربر کیف پول Ledger خود را دریافت می‌کند، خواه یک Nano S باشد یا مدل‌های دیگر، او همیشه باید ابتدا دستگاه را روشن کرده و پین کد خودش را وارد کند. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع به کار دستگاه، هیچ کس نباید هیچ پین کدی را توسط شخص دیگری برای

کامل بخوانید

دفتر ثبت معاملات چیست؟ بهبود مهارت ترید در بازار ارزهای دیجیتال

تاریخ پست: 2020/12/19


دفتر ثبت معاملات می‌تواند بسیار مفید باشد و هم‌چنین در برنامه‌ها و نقشه‌های معاملاتی اکثر معامله‌گران حرفه‌ای نقش اصلی را ایفا می‌کند. مواردی نظیر برنامه‌ریزی برای معاملات آتی، ثبت وضعیت‌های معاملاتی موجود و ثبت تمام احساسات عوامل مهم و ضروری برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی سودآور هستند.

بنابراین، شناخت و دانستن نحوه ایجاد و استفاده از دفتر معاملاتی برای موفقیت هر تریدری بسیار مهم است. بدون وجود دفتر ثبت معاملات، ممکن است شرایط وضعیت‌های سودده و ضررده به راحتی از کنترل معامله‌گر خارج شود. یا حتی در شرایط بدتر ممکن است کل حساب معامله‌کننده از بین برود.

دفتر ثبت معاملاتی چیست؟

دفتر ثبت معاملات شامل یک سند است که در آن، هرکاری که به عنوان تریدر انجام می‌دهید ثبت می‌شود. این اقدامات شامل توسعه و ایجاد استراتژی

کامل بخوانید

بورس شیکاگو بزودی بازار مبادلات قرارداد‌های اتریوم را راه‌اندازی خواهد کرد

تاریخ پست: 2020/12/19


پس از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین توسط گروه سی.ام.ای(CME) و در سال ۲۰۱۷، قیمت این دارایی به سطح بیشینه‌ی ۲۰ هزار دلاری رسیده است و احتمال تکرار این اتفاق برای اتریوم نیز وجود دارد

راه‌اندازی بازار مبادلات قرارداد‌های آتی اتریوم بورس شیکاگو

در حالی که بیت کوین مقاومت تاریخی خود را پشت‌سر گذاشته است و بازار رمزارزها موج صعودی جدیدی را تجربه می‌کند، گروه سی.ام.ای(CME Group) به عنوان زیر مجموعه‌ی بورس شیکاگو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازار مبادلات قرارداد‌های آتی اتریوم را در هشتم فوریه‌ی ۲۰۲۱ میلادی راه‌اندازی خواهد کرد.

سی.ام.ای دومین مرکز مبادلات بزرگ مشتقات جهان از نظر حجم مبادلات محسوب می‌شود و قرارداد‌های آتی بیت کوین را در هفدهم دسامبر ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی کرده است و در همان روز رکورد پیشین قیمت بیت کوین

کامل بخوانید

راهنمای نرم افزار کیلمور ریگ های ماینینگ

تاریخ پست: 2020/12/19


کلیمور، واسطی هست که از آن استفاده می‌کنیم برای ماینینگ، این برنامه رابط کاربری گرافیکی یا GUI ندارد، بنابراین تنظیمات این برنامه را باید از طریق فایل config.txt که همراه فایل‌های برنامه هست انجام دهیم و یا مستقیما در فایل start.bat اعمال کنیم.

دستورات خط فرمان ماینر کلیمور:
epool-
آدرس استخر اتریوم. فقط پروتکل Stratum برای استخرها پشتیبانی میشه. ماینر همه استخرهایی که با پراکسی Dwarfpool سازگار باشند و آدرس مستقیم اتریوم را قبول کنند پشتیبانی میکنه.
برای SoloMining (ماین به تنهایی، بدون استخر)، قبل از آدرس “http://”وارد کنید، دقت کنید این مود برای استخرهایی که HTTPS هستند نیست، همچنین ”allpools 1-” در این حالت به طور اتوماتیک ست میشه.
توجه: این ماینر همه استخرها را برای اتریوم پشتیبانی میکند، مود HTTP فقط برای

کامل بخوانید

بخش دوم: چگونه بهترین ماینر را انتخاب کنیم (سختی تولید یا دیفیکالتی شبکه)

تاریخ پست: 2020/12/17


در بخش نخست این مطب در مورد تاریخچه ماینینگ و تعدادی از پارامترهای اصلی در انتخاب ماینر همچون مصرف برق، بهره‎وری و الگوریتم پردازشی توضیح دادیم. اکنون میخواهیم در مورد مهم ترین عامل در محاسبه درآمد یک سیستم ماینینگ توضیح دهیم: سختی تولید یا دیفیکالتی (Difficulty)

سختی‎ تولید یا دیفیکالتی (Difficulty) چیست؟

سختی تولید عبارت است از میزان محاسبه ای که برای تولید یک بلاک از ارز دیجیتال باید انجام شود. اما این پارامتر چگونه محاسبه میشود و به چه عواملی بستگی دارد.

بخشی از سختی تولید در اسناد فنی هر ارز پیش بینی شده است، به طور مثال در مورد بیت کوین شبکه به نحوی برنامه ریزی شده است که هر ۴ سال یکبار سختی تولید ۲ برابر شود یا به عبارت بهتر به ازای پردازش برابر، تولید به نصف کاهش یابد.

بگذارید کمی در

کامل بخوانید

بخش اول: چگونه بهترین ماینر را انتخاب کنیم (هش ریت، مصرف، بهره وری و الگوریتم ها)

تاریخ پست: 2020/12/17


برای پاسخ به این سوال اول بیایید مروری کوتاه بر تاریخ ماینینگ داشته باشیم. پس از آنکه ساتوشی ناکاماتو بر اساس تکونولوژی بلاک‎چین شبکه ارز دیجیتال بیت‎کوین را بر پا کرد. این ارز قیمت مشخصی نداشت. قیمت در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‎شود و چیزی که تقاضایی برای آن نیست ارزشی ندارد.

کم کم با برگذاری جلسات و نوشتن و مقالات علمی و معرفی ویژگیهای شگفت انگیز این اولین ارز دیجیتال علاقه مندانی برای آن پیدا شد. برخی پتانسیل های نهفته بیت‎کوین را دریافتند و شروع به سرمایه گذاری بر روی آن کردند اما این این ارز تا زمانی که نیازی برای آن ایجاد نشده بود همچنان نا شناخته باقی ماند. این زمینه را وب تاریک فراهم کرد. نیاز به تراکنش هایی که جایی ثبت نمی‎شود. و طرفین

کامل بخوانید

آموزش نصب و راه اندازی ماینر آوالون ۱۰۴۱ (Avalon 1041) به همراه راهنمای تصویری

تاریخ پست: 2020/12/17


دستگاه ماینر avalon 1041 قدرتمندترین و پیشرفته ترین دستگاه تولید شده توسط کنان با 2 حالت نرمال و تربو وارد بازار شده است.این دستگاه در حالت نرمال 31 تراهش با توان مصرفی 1736 و در حالت تربو 36تراهش با توان مصرفی 2361 وات ماینینگ بیت کوین انجام می دهد. خنک کنندگی این دستگاه توسط 2 عدد فن پر قدرت 12هزار دور انجام می شود.

مشخصات فنی

نام دستگاه AvalonMiner 1041
هش ریت ۳۱TH/s, -5%-+5%
مصرف برق ۱۷۳۶W, -5%-+15%@ 31TH/d, 20ºC, 94% PSU Efficinency, 220V AC, Wall-Plug
بهره وری انرژی ۵۶J/TH، -۵%-+۱۵%
ورودی ACمنبع تغذیه ۱۷۶-۲۶۴V AC (Voltage) 50-60Hz (Frequency) 7.5-10A (Current)
چیپ ‌ها ۲۴۰xA3205 16nm ASIC
کنترلر هوشمند Canaan Kendryte K210 Artifical Intelligence SoC
اتصال RJ45 Ethernet 10/100M, Daisy-chain Connection
دمای عملیاتی -۵°C ~ 35°C
خنک سازی ۲ x 12038 FAN
نویز ۷۰db
ابعاد ۱۹۰mm x 190mm x 292mm
وزن ۷.۹kg

به منظور پیشگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه ماینر و منبع تغذیه،

کامل بخوانید

معرفی بهترین ماینر استخراج اتریوم در سال 2020

تاریخ پست: 2020/12/17


ماینر اتریوم A10 Pro محصول جدید اینوسیلیکون

دستگاه ماینر A10 Pro محصول جدید شرکت اینوسیلیکون (Innosilicon) است که ماه می 2020 به بازار ماینینگ معرفی شد. اینوسیلیکون این محصول جدید را برای طرفداران ارز دیجیتال اتریوم به بازار عرضه کرده است. ماینر Innosilicon A10 Pro با الگوریتم Ethash ماینینگ را انجام می‌دهد. در ماینر A10 Pro اینوسیلیکون با پیشرفته ترین فناوری ایسیک مطابقت دارد و برای علاقه مندان به ارز دیجیتال اتریوم بهینه ترین تجربه ماینینگ را به همراه می‎آورد.هش ریت دستگاه ماینر Innosilicon A10 Pro برابر با 500Mh است. با این قدرت هش می‌توان گفت ماینر A10 Pro قدرتمند ترین ماینر اتریوم حال حاضر در جهان می‌باشد. در ماینر A10 Pro یک رم 6G مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه ماینر A10 Pro با توان مصرفی

کامل بخوانید

چگونه می توان عمر مفید دستگاه ماینر را افزایش داد؟

تاریخ پست: 2020/12/17


کنترل دما و رطوبت: بیشترین تاثیر در عمر استفاده از دستگاه به خنک نگه داشتن مربوط می شود. در فارم های بزرگ ماینینگ می بینیم که از تجهیزات سرمایشی بسته به شرایط آب و هوایی استفاده می شود. در اکثر نقاط ایران می توان از کولر های آبی سلولوزی استفاده کرد. از طرفی رطوبت نیز عامل دیگر برای کاهش عملکرد است. چرا که رطوبت زیاد باعث خوردگی پیوند های فلزی و تاثیر شیمیایی رو پیوند های درونی آی سی ها دارد. تا آنجا که محیط های با رطوبت بیش از ۶۵ درصد برای این کار توصیه نمی شود. پس در صورت استفاده از کولر آبی سلولوزی باید به رطوبت محیط توجه داشت و در صورت نیاز از جاذب های رطوبت گیر استفاده کرد.

تابلو برق مناسب:

کامل بخوانید

رکورد زدن قیمت بیت کوین و اتریوم در سال 2020

تاریخ پست: 2020/12/17


همزمان با صعود باورنکردنی قیمت بیت کوین و رسیدن به ۲۲,۰۰۰ دلار، قیمت اتریوم هم رکورد سال ۲۰۲۰ خود را شکست و به محدوده‌ای بالاتر از ۶۴۰ دلار رسید. تحلیل‌گران معتقدند که قیمت اتریوم در ماه‌های پیش رو به محدوده ۴ رقمی وارد خواهد شد.

به گزارش کوین تلگراف، پس از رسیدن قیمت بیت کوین به اوج تاریخی تازه خود، قیمت اتریوم هم اوج جدید سال ۲۰۲۰ را ثبت کرد. انتشار خبر عرضه قراردادهای آتی اتریوم CME‌ طی سال آینده میلادی، از جمله دلایل این جهش عنوان شده‌ است.

قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته، پس از عبور از سد مقاومت‌های ۱۹,۱۴۰ دلار و ۲۱,۳۴۰ دلار، اوج تاریخی جدید را ثبت کرد. در حال حاضر هم هر واحد بیت کوین در محدوده ۲۱,۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

در حالی

کامل بخوانید

آموزش دانگرید بازگردانی به نسخه قبلی ماینر M3 و M1

تاریخ پست: 2020/12/16


دانگرید ماینر چیست

در بعضی موارد پیش می آید که دستگاه ما دچار اختلال نرم افزاری می شود . که این اختلالات عملا روی درآمد ما تاثیر می گذارد که هر چه سریعتر باید رفع شود در غیر اینصورت موجب ضرر به ما می شود. اما در شرایطی ما می توانیم با دانگرید ماینر دستگاه خود را به نسخه قبل بازگردانیم .

بگذارید ساده تر بیان کنیم. فرض کنید دستگاه خودتان را به یک نسخه بالاتر بروز می کنید اما بعد از مدتی متوجه ایرادهایی در دستگاه خود می شوید . با استفاده از دانگرید می توانید از نسخه فعلی به نسخه قبلی برگردید تا مشکلات دستگاه را رفع کنید.

این روش برای دستگاهایی مناسب است که مشکلات زیر را دارند :

۱: دستگاهایی که بصورت ناگهانی ریست می

کامل بخوانید

راهنمای كنترل صدای ماینرها

تاریخ پست: 2020/12/16


راهنمای كنترل صدای ماینرها

كنترل صدا به مسئله اساسی تمام كاربرهای ماینر تبدیل شده است؛ زیرا صدای بلند ماینر نه تنها باعث ایجاد اختلال در خواب بلكه باعث بروز مشكلات روحی و جسمی جدی نیز می‏شود. همچنین ایجاد مزاحمت برای همسایه‏ها و اعضای خانواده از دیگر مواردی است كه اهمیت این موضوع را دوچندان می‏سازد... به هر حال عملیات سودآور استخراج نباید و نمی‏تواند متوقف شود. حال سوال این است كه چگونه می‏توان هم عملیات استخراج را انجام داد و سود كسب كرد و هم صدای آن را كاهش داد؟ در ادامه به بیان این مسئله و راهكارهای آن می‏پردازیم.

صدای ماینر از كجا نشأت می‏گیرد؟

ماینرهای ASIC عموماً به دو فن خنك‏كننده مجهز هستند. یكی در قسمت ورودی و دیگری در قسمت خروجی هوا قرار دارد

کامل بخوانید

آموزش تعمیر پاور ماینر

تاریخ پست: 2020/12/16


در این مقاله 5 راه حل رفع مشکل و تمیر پاور ماینر رو بررسی میکنیم

  1. فن اصلا نمی چرخد و خروجی 12 ولتی ندارد.
  2. فن به طور طبیعی در حال چرخش است، اما هیچ خروجی ۱۲ ولتی ندارد.
  3. PSU ها مکررا برای چند ثانیه متوقف می شوند و سپس شروع به کار می کنند.
  4. خروجی پاور PSU نرمال است، اما فن نمی‌چرخد.
  5. PSU خروجی پاور ندارد و نمی تواند به کار خود ادامه دهد.
  1. فن اصلا نمی چرخد و خروجی ۱۲ ولتی ندارد.

این می‌تواند ناشی از طرف A / C تامین‌کننده برق باشد که به درستی تامین نمی ‌شود.

  • از مولتی ‌متر دیجیتال استفاده کنید و ولتاژ PSU را چک کنید.
  • بررسی کنید که سیم A / C نرمال است و هر دو انتهای پلاگ شل نشده است.
    همچنین بررسی کنید

    کامل بخوانید

چگونه یک ریگ ماینینگ را مونتاژ و راه اندازی كنید​

تاریخ پست: 2020/12/16


چگونه قفسه ماینر را با هشت کارت گرافیک مونتاژ كنید​.

پس از یک دوره کوتاه ركود، بازار رمزارزها اخیرا دوباره رونق گرفته است و بازار استخراج نیز یک موقعیت پر رونق است در این مستند آموزشی به طور ویژه، تجربه خود از مونتاژ GPU را با شما به اشتراك می گذاریم.

آماده‌سازی سخت‌افزار

در مورد ماینرهای GPU نخستین چیزی كه باید مورد بحث قرار گیرد، كارت گرافیك است امروزه عرضه کارت‌های گرافیک در مدل‌های مختلف با توجه به رونق شدید بازار رمزارزها، محدود شده است.

پیش از این چندین GTX۱۰۸۰Ti در اختیار داشتیم، بنابراین آن‌ها را برای نصب ماینر انتخاب خواهیم کرد این كارت ها به شرح زیر نشان‌داده شده‌است.

البته، به لحاظ بازده انرژی، مزارع حرفه‌ای استخراج باید GTX۱۰۶۰ یا GTX۱۰۷۰ را انتخاب کنندY به همین دلیل

کامل بخوانید

بهترین منبع تغذیه به عنوان پاور ماینینگ چه ویژگی ای دارد ؟

تاریخ پست: 2020/12/16


در هنگام ساخت یک ریگ ماینینگ GPU ، افراد با اطلاعات اشتباه زیادی در مورد خرید اجراء روبرو می شوند. می توان گفت که بروز چنین مشکلی مربوط به ماهیت استخراج است. استخراج فرآیندی است که هر شخص با بودجه محدود و دسترسی به وبلاگ هایی مثل Geek Pub می تواند وارد آن شود. این افراد در فروم ها و سراسر اینترنت فعال هستند و کامنت می گذارند. در اغلب موارد نظرات آنها ناآگاهانه است. انتخاب یک پاور ماینینگ برای استخراج رمزارز در یک GPU یکی از مواردی است که این موضوع به طور آشکار در آن قابل مشاهده است. ممکن است زمزمه های بشنوید که “نیاز به چندین پاور ماینینگ دارید” و یا نیاز به پاور ماینینگ 2000 واتی دارید. بنابراین، برای رفع

کامل بخوانید

مقایسه ریپل و استلار ؛ این پلتفرم‌ها چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی دارند؟

تاریخ پست: 2020/12/15


هدف هر دو پلتفرم ریپل و استلار تسهیل در تراکنش‌های مالی بین‌المللی است. طرفداران رمز ارزها مدام شباهت‌ها و تفاوت‌های بلاک چین‌های این دو پلتفرم را با هم مقایسه می‌کنند، تا ببینند کدام یک از آنها بهتر عمل می‌کند. در ابتدا باید بگوییم که هر دو رمز ارز XRP و XLM بسیار محبوب هستند. به همین منظور، تصمیم گرفتیم به مقایسه ریپل و استلار به صورت کامل بپردازیم.

شبکه‌های بلاک چین ریپل و استلار هر دو می‌خواهند سیستم‌های پرداخت جهانی را متحول کنند؛ اما هر کدام با روش‌های متفاوت. ریپل همکاری نزدیکی با بانک‌ها و موسسات مالی دارد، در حالی که استلار بسیار مردمی‌تر عمل می‌کند.

مقایسه ریپل و استلار

قبل از این که به مقایسه ریپل و استلار بپردازیم،‌ خوب است که تاریخچه این دو

کامل بخوانید

کدام کارت گرافیک را برای استخراج ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم؟

تاریخ پست: 2020/12/15


چرخه‌های اغراق‌آمیز حول و حوش ارز‌های دیجیتال را می‌توان با فراز و نشیب‌های آب و هوای بریتانیا مقایسه کرد. این مقایسه عمدتا به دلیل نوساناتی است که در فضای کریپتو (crypto) موجود است و می‌تواند دارایی‌های یک سرمایه‌گذار را تقریبا به صفر برساند. آنهایی که به آینده کریپتو باور دارند، پیوسته در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای کسب سود از این صنعت هستند. یکی از این راه‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال است که مناسب افرادی است که توانایی پیش‌بینی نوسانات بازار را دارند.

افراد دیگری هستند که به استخراج علاقه دارند و با برگشتن علاقه به ارز‌های دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۰، بسیاری کارت گرافیک‌ها را روشی اساسی برای استخراج دارایی‌های دیجیتال تلقی می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که استخراج به این راحتی‌ها نیست و تنها با نصب کارت گرافیک

کامل بخوانید

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار میکند؟

تاریخ پست: 2020/12/15


همانطور که برای نگهداری روزمره و حمل پول‌های کاغذی از انواع کیف‌پول‌ها و انواع حساب بانکی استفاده می‌کنیم، برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال هم از یک کیف پول مخصوص به نام Wallet یا والت ارز دیجیتال استفاده می‌کنیم.

کیف پول ارزهای دیجیتال یک برنامه نرم افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند تا کاربران بتوانند انواع رمز ارزها را ارسال و دریافت و میزان دارایی دیجیتال خود را کنترل کنند. اگر می‌خواهید از بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری استفاده کنید، باید والت ارز دیجیتال را داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

میلیون‌ها نفر از کیف پول‌های کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند، اما شاید تعداد کمی از آنها در مورد نحوه کار آن اطلاعی داشته

کامل بخوانید

نارضایتی کاربران کیف پول لجر؛ هک اطلاعات مشتریان این کیف منجر به کلاهبرداری شد

تاریخ پست: 2020/12/15


طبق گزارش شرکت سازنده کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال لجر (Ledger) در ماه ژوئن، این شرکت هک شده و میلیون‌ها آدرس ایمیل افشا شده است. چند ماه بعد، هکرهایی که به اطلاعات لجر دست یافته بودند به مشتریان این شرکت ایمیل ارسال کردند و با ایجاد لینک‌های فیشینگ در صدد این برآمدند تا کاربران، سید یا کلیدهای خصوصی خود را در لینک‌های مربوطه وارد کنند. یکی از مشتریان در این بین ۵۰ هزار دلار خود را از دست داد و طی هفته گذشته، شرکت لجر تحت انتقادهای شدید افراد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

هک اطلاعات کیف پول لجر منجر به کلاهبرداری‌های فیشینگ شده است

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال لجر

هکرهای لجر که تقریبا آدرس ایمیل یک میلیون کاربر را

کامل بخوانید

خطوط و نواحی حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال

تاریخ پست: 2020/12/15


حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت از کلمه انگلیسی SUPPORT (حمایت ) و RESISTANCE (مقاومت) گرفته شده است و اصطلاحا به S (حمایت) و R (مقاومت) در تحلیل تکنیکال بکار گفته می‌شود.

نواحی حمایت به مناطقی گفته می‌شود که در این نواحی خریداران از قیمت حمایت می‌کنند و به نظر خریداران قیمت به منظقه جذابی رسیده است که باعث ایجاد جو روانی و همچنین ارزشی برای افزایش قدرت خریداران نسبت به فروشندگان در نتیجه افزایش قیمت می‌شود.

نمونه ناحیه حمایتی رو در عکس زیر در چارت اتریوم کلاسیک مشاهده می‌شود.

نواحی مقاومتی به مناطقی گفته می‌شود که خریدارانی که در قیمت پایینتر خرید کرده اند قصد خروج و برداشت سود خود را دارند به لحاظ روانی و ارزشی تعداد زیادی از تریدرها تشخیص

کامل بخوانید

پرچمدار جدید ای.ام.دی برای استخراج رمزارز مناسب نیست!

تاریخ پست: 2020/12/13


کارت گرافیکی پرچمدار شرکت ای.ام.دی(آر.ایکس.۶۹۰۰ ایکس.تی) اخیراً در دسترس خریداران قرار گرفته است اما آزمایش این محصول در صنعت استخراج رمزارز رضایت بخش به‌نظر نمی‌رسد

کارت گرافیکی آر.ایکس.۶۹۰۰ ایکس.تی

شرکت ای.ام.دی کارت گرافیکی RX 6900 XT را در تاریخ هشتم دسامبر ۲۰۲۰ میلادی با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه کرده است. شرکت ای.ام.دی معماری آر.دی.ان.ای ۲(RDNA 2) را در طراحی این محصول پرچمدار خود مورد استفاده قرار داده است. این کارت گرافیکی رقیب اصلی محصول پرچمدار شرکت انودیا یعنی آر.تی.ایکس ۳۰۹۰ محسوب می‌گردد، اما با قیمت کمتری به بازار عرضه شده است.

کارت گرافیکی RX 6900 XT

کارت گرافیکی آر.ایکس.۶۹۰۰ ایکس.تی(RX 6900 XT) با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی(Vram)، فن‌آوری این‌فینیتی کش(Infinity Cache) 128 مگابایتی، فن‌آوری اسمارت اکسس مموری(Smart Access Memory) و پهنای باند ۲۵۶

کامل بخوانید

آموزش خنک کردن ماینر و دستگاه های استخراج ارز

تاریخ پست: 2020/12/12


مقدمه

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های ماینر، خصوصا در فصل‌های گرم سال، فشار زیادی را به دلیل حرارت بالا تحمل می‌کنند و هرچقدر دمای محیط و در نتیجه ماینر بالا برود، عمر دستگاه شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما هم تعدادی دستگاه ماینر دارید، حتما خنک سازی و بهینه سازی دمای محیط ماینر، یکی از دغدغه‌های شما خواهد بود. با توجه به قیمت بیت کوین که همواره در حال نوسان است، تنظیم بهینه هزینه‌های یک فارم بیت کوین بسیار حیاتی است. همانطور که قبلا در مورد راه‌های کاهش صدای دستگاه ماینر بیت کوین مطالبی که به تجربه بدست آمده است را مطرح کردیم، در این مطلب روش‌های جلوگیری از بالارفتن بیش از حد دمای ماینر و بهترین روش‌های خنک سازی ماینر را بررسی خواهیم کرد.

دلیل ایجاد دمای بالا توسط

کامل بخوانید

سپرده‌گذاری و کسب درآمد از شبکه‌ی اتریوم۲ را چطور و از کجا آغاز کنیم؟

تاریخ پست: 2020/12/12


در این مقاله به بررسی معرفی و بررسی فرآیند استیکینگ در شبکه‌ی اتریوم۲، پیش‌نیازها، سیستم مجازات و در نهایت به مزایا و معایب سپرده‌گذاری و دریافت سود پرداخته شده است

سرانجام ارتقاء شبکه‌ی بسیار مورد انتظار اتریوم۲ از راه رسید؛ یک بروزرسانی بسیار بزرگ برای شبکه‌ی بسیار محبوب اتریوم که با هدف رفع مسائل و مشکلات مربوط به امنیت، مقیاس‌پذیری و پایداری شبکه عرضه شد. در این مقاله تیم کوینیت بر آن شد تا فرآیند استیکینگ(Staking) را به طور کامل شرح داده و توضیح دهد که چرا این بروزرسانی یک قدم بزرگ برای اتریوم و توسعه‌دهندگان آن به شمار می‌آید.

اتریوم۲ استیکینگ Staking

نگاه کلی به اتریوم۲

همانطور که گفته شد، شبکه‌ی اتریوم۲ با هدف رفع مسائل پیرامون امنیت، مقیاس‌پذیری و پایداری شبکه عرضه

کامل بخوانید

۹ راهکار اساسی برای ساخت کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌تر

تاریخ پست: 2020/12/12


برای ساخت و توسعه‌ی کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ایمن و کاربردی نکات ریز و درشت زیادی وجود دارد که در این مقاله به ۹ مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم

آمار و ارقام منتشر شده در سال ۲۰۱۹ حاکی از آن است که تعداد مالکان مقداری رمزارز بیت کوین در ایالات متحده نسبت به سال قبل افزایش ۸۱ درصدی داشته است.

گزارشات نشان می‌دهد که در حال حاضر نزدیک ۳۶/۵ میلیون کاربر حوزه‌ی رمزارز در خاک ایالات متحده وجود دارد که به نوعی مالک مقداری دارایی دیجیتال هستند. با وجود چنین افزایشی، قطعاً موضوع «امنیت» به یک مسئله‌ی مهم برای کاربران تبدیل شده است…

امنیت در کیف‌پول‌های سخت‌افزاری

زمانی که در رابطه با افزایش امنیت در حوزه‌ی رمزارزها صحبت می‌کنیم، اکثر اوقات کیف‌پول‌های سخت‌افزاری به عنوان امن‌ترین روش ذخیره‌ی سازی دارایی‌های رمزارزی توصیه

کامل بخوانید

چگونه با استفاده از کارت‌های گرافیک ۴ گیگابایتی همچنان اتریوم استخراج کنیم؟

تاریخ پست: 2020/12/12


در این مقاله برای رفع مشکل ماینرهایی که به دلیل حجم پایین حافظه‌ی گرافیکی خود دیگر قادر به استخراج اتریوم نیستند راه‌حل‌هایی ارائه شده است

برخلاف تصور عمومی استخراج رمزارزها یک فعالیت کاملا پویا و رقابتی است، در حقیقت ماینر‌ها باید به‌طور پیوسته شرایط بازار رمزارزها و شرایط تجهیزات ماینینگ را برای رقابت با دیگر فعالان این صنعت بررسی کنند و در صورت لزوم تجهیزات را تعویض و یا بهینه‌سازی کنند. ماینر‌هایی که از ریگ‌های ماینینگ برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کنند انتخاب‌های بیشتری در اختیار دارند، با این وجود باید به‌طور پیوسته فاکتور‌های بیشتری را بررسی کنند و یا آن‌ها را تغییر دهند. در همین راستا ماینر‌های قدیمی‌تر شبکه‌ی اتریوم که از کارت‌های ۴ گیگابایتی برای استخراج رمزارز اتر(ETH) استفاده می‌کنند، اخیرا با مشکلاتی مواجه

کامل بخوانید

بیت‌کوین در سراشیبی نزول؛ خطر بازار خرسی!

تاریخ پست: 2020/12/12


ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) با اصلاح بازار سهام ایالات متحده پس از شش هفته صعود، با خطر پولبک مواجه است.

بازار سهام ایالات متحده با افزایش نگرانی‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، شروع به اصلاح کرده است. در همین حال، بیت‌کوین نیز در شکستن مقاومت سطح ۱۹،۵۰۰ دلار ناموفق عمل کرده و در تاریخ ۸ دسامبر، به کمتر از ۱۸،۸۰۰ دلار کاهش یافت. این ارز دیجیتال، در حال حاضر با قیمت ۱۸،۳۲۶ دلار معامله می‌شود.

نمودار یک روزه‌ی قیمت و ارزش بازار بیت‌کوین/ دلار آمریکا.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده و اروپا، علی‌رغم اعمال محدودیت‌های شدید، به طور مداوم در حال افزایش است. از تاریخ ۳۰ اکتبر، شاخص میانگین صنعتی داو جونز طی شش هفته ۱۳٫۴۶ درصد افزایش داشت.

کامل بخوانید

نکات مهم جهت راه اندازی دستگاه آنت ماینر

تاریخ پست: 2020/12/12


۱. هر دستگاه اسیک برق زیادی استفاده می کنند و ۷ الی ۱۰ آمپر برق مصرف می کنند.

۲. برق مسکونی حدود ۱۵ آمپر است که به تنهایی و بدون استفاده از سایر دستگاه های برقی تا ۲ دستگاه اسیک را پشتیبانی می کند به شرطی که لوازم برقی دیگری روشن نباشد. در غیر اینصورت یک دستگاه برای منزل مسکونی کافی است.

۳. تعرفه برق کشاورزی و صنعتی کارخانه بسیار مناسب تر از برق مسکونی بوده و برق تجاری نیز تعرفه بسیار گران تری دارد.

۴. برای اتصال دستگاه به برق حتما از محافظ برق های با کیفیت و خارجی استفاده نمایید.

۵. جهت اتصال دستگاه به برق نیاز به کابل برق همانند کابل برق کیس کامپوترهای خانگی دارید که بهتر است نوع آن بسیار ضخیم و با

کامل بخوانید

نکاتی که پیش از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید بدانید

تاریخ پست: 2020/12/12


اگر قصد خرید و فروش و آغاز سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یا همان رمز ارزها نظیر بیت کوین را دارید، نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

از زمان رونق گرفتن بیت کوین در پایان سال 2017 میلادی، رمز ارزها به عضوی از زندگی ما تبدیل شدند. افرادی که پیش از این در مورد ترید و معامله و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به طور جدید فکر نکرده بودند، حداقل پس از رونق گرفتن این حوزه، آن را با جدیت بیشتری دنبال کردند. پول‌های مجازی آمده‌اند تا بمانند و هیچ شکی در آن نیست.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

از این جهت، طبیعی است که هر سرمایه‌گذار فعالی به فکر آن باشد که آیا در این حوزه سرمایه‌گذاری کند یا خیر. پاسخ ما

کامل بخوانید

کیف‌پول مای‌اتروالت پشتیبانی از سپرده‌گذاری در اتریوم۲ را آغاز کرد

تاریخ پست: 2020/12/10


کاربران کیف‌پول مای‌اتروالت(MyEtherWallet) هم‌اکنون قادر هستند توکن‌های اتر خود را برای کسب پاداش سپرده‌گذاری و پشتیبانی از شبکه‌ی جدید اتریوم۲ سپرده‌گذاری کنند

سپرده‌گذاری اتریوم در کیف‌پول مای‌اتروالت

همکاری شرکت ارائه دهنده‌ی کیف‌پول مای‌اتر والت(MEW) و شرکت استیکت(Staked) می‌تواند افزایش مشارکت کاربران تلفن‌های همراه در سپرده‌گذاری شبکه‌ی اتریوم ۲ را به همراه داشته باشد.

مای‌اتروالت که خدمات کیف‌پول اتریوم را به فعالان صنعت رمزارزی ارائه می‌کند، در اطلاعیه‌ای از همکاری با استیکد(Staked)؛ شرکت ارائه‌ی خدمات سپرده‌گذاری خبر داده است. این سرویس کاربران اندروید را قادر می‌سازد در ازای سپرده‌گذاری در شبکه‌ی اتریوم و کمک به افزایش امنیت شبکه‌ی این پروژه پاداش دریافت کنند. افزودن این سرویس به کیف‌پوا مای‌اتر والت پتانسیل افزایش تعداد کاربران این کیف‌پول را به همراه دارد.

سپرده‌گذاری در شبکه‌ی اتریوم

کامل بخوانید

راهنمای انتخاب و طراحی اجزاء برق‌رسانی به ریگ‌های ماینینگ و اسیک‌ها

تاریخ پست: 2020/12/10


چگونه با محاسبه‌ی صحیح، اجزاء مختلف سیستم برق‌رسانی را به شکل درست، اقتصادی و ایمن انتخاب کنیم؟

محاسبه‌ی توان مصرفی و جریان الکتریکی

هر وسیله‌ی الکتریکی توان مشخصی را مصرف می‌کند و برای حفظ پایدار عملکرد آن وسیله باید سیستم برق‌رسانی طوری طراحی شود تا بتواند توان مورد نیاز آن تامین گردد. اولین گام برای طراحی سیستم برق‌‌رسانی به ریگ‌های ماینینگ و اسیک‌ها(Asic) محاسبه‌ی توان مصرفی آن‌ها است. این مرحله اولین و مهم‌ترین مرحله برای برای گام‌های بعدی محسوب می‌شود، محاسبه‌ی اشتباه موجب افزایش هزینه و یا عملکرد ناپایدار و حتی خطرناک تجهیزات ماینینگ می‌شود.

پس از انتخاب قطعات و تجهیزات ماینینگ می‌توان توان مصرفی را مشخص نمود. توان مصرفی کارت‌های گرافیکی، توسط شرکت سازنده مشخص می‌شود. باید در نظر بگیریم در هنگام عملکرد کارت‌های گرافیکی برای عملیات ماینینگ و

کامل بخوانید

استخر اسلاش پول (Slush Pool) چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/10


مقدمه

اگر تا به حال درباره استخر استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ پول (mining pool)‌ تحقیق کرده باشید، احتمالاً نام اسلاش پول (Slush Pool) را شنیده‌اید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که با آن آشنا شوید و ببینید ارزش استفاده را دارد یا نه. اسلاش پول از سال 2010 وجود داشته و یکی از قدیمی‌ترین استخرهای استخراج موجود است. این استخر در ابتدا با عنوان «سرور استخراج استخری بیت‌ کوین» یا به اختصار BPMS شناخته می‌شد.

درباره اسلاش پول

از زمان افتتاح، این استخر فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشته اما اخیراً بیشتر تغییرات آن مثبت بوده‌ است. استخر اسلاش پول توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) اداره می‌شود. ممکن است ساتوشی لبز را از محصول آنها یعنی ترزور (Trezor) بشناسید، که اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت

کامل بخوانید

ریزش ۱۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین؛ کاهش قیمت همچنان ادامه دارد؟

تاریخ پست: 2020/12/09


۸ دسامبر  یا ۱۸ آذر روز خوبی برای بیت کوین نبود. سرانجام بزرگترین رمز ارز دنیا دچار اصلاح قیمت شد و تمام سودهایی را که از ماه پیش کسب کرده بود از دست داد. طی چند روز گذشته، خط ۱۹۰۰۰ دلاری به نوعی به یک منطقه جنگی تبدیل شد، قیمت بیت کوین در آن محدوده مانده بود و هیچ تسلط آشکاری توسط گاوها و خرس‌ها وجود نداشت.

طبق گفته کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، واریز مقدار قابل توجهی بیت کوین در صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها، در کاهش قیمت بیت کوین نقش اساسی داشت.

کی یانگ جو، در ادامه گفت : وقتی نوبت به پیش بینی قیمت کوتاه مدت می‌رسد ، فکر می‌کنم مهمترین داده عرضه و تقاضا باشد. من فکر می‌کنم این افت از نهنگ‌های بیت کوین

کامل بخوانید

بهترین مادربوردهای ماینینگ رمزارزها کدامند و چه امکاناتی دارند؟

تاریخ پست: 2020/12/09


مقدمه

انتخاب بهترین مادربوردهای ماینینگ جهت آغاز ماینینگ قدم مهمی است که ماینرهای جدید سعی می‌کنند برای ورود به دنیای استخراج بردارند. اینکه در مشخصات یک مادربورد تعداد زیادی اسلات PCI در نظر گرفته شده باشد، به این معنا نیست که می‌تواند از چند جی‌پی‌یو‌ (GPU) پشتیبانی کند. به هر حال اکنون شما می‌توانید مادربوردهایی را خریداری کنید که مشخصاً برای ماینینگ ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و از محصولات چندین شرکت مختلف پشتیبانی می‌کنند.

انواع مادربوردهای ماینینگ

به دلیل وجود انواع مختلف مادربوردهای ماینینگ، تصمیم گرفتیم در این راهنما بهترین مادربوردها برای ماینینگ از طریق جی‌پی‌یو را کنار هم گذاشته و همچنین 4 مادربورد برتر در این تاریخ را معرفی کنیم. در نهایت می‌توان گفت که بهترین مادربوردهای ماینینگ تا حد زیادی بر اساس نیازهای مشخص کاربر نهایی

کامل بخوانید

راه اندازی و تنظیم دستگاه های استخراج اسیک بیت کوین

تاریخ پست: 2020/12/09


استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های استخراج اسیک در حال حاضر یکی از بهترین راه ها برای استخراج بیت کوین است. همانطور که اغلب شما می دانید، این روزها استخراج بیت کوین با استفاده از لپ تاپ و رایانه دیگر سودآور نیست. حتی در حال حاضر برخی از دستگاه ها استخراج اسیک نسبت به دستگاه های جدید دیگر کارایی ندارند.

برای افزایش موفقیت در کسب درآمد بیشتر، توصیه می شود به جای استخراج انفرادی و ماه ها چشم انتظار بودن، از استخر استخراج استفاده کنید تا درآمدی پایدار داشته باشید.

اما بخش های مهم دیگری نیز وجود دارد که قبل از شروع استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های اسیک، لازم است که بدانید.

چطور استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های اسیک را

کامل بخوانید

کیف پول کوینومی اندروید ؛ آموزش ساخت والت موبایل Coinomi

تاریخ پست: 2020/12/08


کیف پول کوینومی اندروید نسخه موبایل Coinomi است که در این مقاله، مراحل دانلود و ساخت و استفاده و راه‌های افزایش امنیت این والت ارز دیجیتال را آموزش می‌دهیم.

 

کیف پول کوینومی یکی از شناخته شده ترین والت‌های ارز دیجیتال است، که قابلیت نگهداری و ذخیره بیش از 500 نوع کوین و پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف را دارد. در این مقاله، مراحل دانلود و ساخت و استفاده از نسخه موبایل و همچنین راه‌هایی برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال Coinomi را آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی اندروید

با مراجعه به سایت کوینومی می‌توانید نسخه‌های مختلف این کیف پول را برای موبایل اندروید و iOS و نسخه دسکتاپ ویندوز، لینوکس و OSX دانلود کنید. برای دانلود والت Coinomi از گوگل پلی یا اپ استور نیز روی لینک‌های مربوطه کلیک

کامل بخوانید

تداوم روند صعودی بیت کوین تا چه اندازه محتمل است؟

تاریخ پست: 2020/12/08


تغییرات لحظه‌ای قیمت بیت کوین به عوامل زیادی وابسته است، با این حال در این مقاله برخی از این عوامل اساسی که احتمال جهش قیمت بیت کوین در آینده‌ی نزدیک را افزایش داده‌اند مورد بررسی قرار گرفته است

 احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار

کم‌تر از یک ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ زمان باقی مانده و رمزارز بیت کوین بار دیگر توانسته رکورد‌های قیمت پیشین خود را که تنها در سال ۲۰۱۷ محقق شد، بدست آورد. این رمزارز در ابتدای سال جاری یک روند نزولی بسیار قدرتمند داشت و بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد، اما پس از گذشت چند ماه این رویه تغییر کرد و شاهد افزایش پلکانی قیمت BTC بودیم. به هر حال، اکنون کاربران صنعت رمزارز این

کامل بخوانید

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

تاریخ پست: 2020/12/08


نوع نمایش نمودارها در حالت‌های مختلف بسته به سلیقه تحلیلگر قابلیت تغییر دارند.

انواع نمودارهای تحلیل تکنیکال

به طور کلی نمودارهای اصلی تحلیل تکنیکال به سه نوع قابل مشاهده اند. هرکدام از این نمودارها قابلیت خاص خود را داشته ولی در کلیت همگی هدف مشترک و اصلیشان نشان دادن قیمت به تحلیلگر است.پرکاربردترین نوع نمودار ها سه نمودار زیر هستند:

نمودار شمعی

نمودار خطی

نمودار میله ای

 

نمودار شمعی یا کندلی

نمودار شمعی یا کندلی پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین نوع نمودار تحلیلی است.این نمودار نیز اطلاعاتی از قبیل قیمت باز شدن، بسته شدن و دامنه نوسان قیمتی در بازه زمانی مورد نظر را نشان می‌دهد.

اگر قیمت باز شدن کندل(شمع) پایینتر از قیمت بسته شدن آن باشد به عبارتی با افزایش قیمت روبرو شده باشد

کامل بخوانید

شاخص‌های قیمت رمزارزها چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/08


۱) شاخص قیمت رمزارزی چیست؟

در حقیقت آن‌ها وب‌سایت‌ها یا پلت‌فرم‌هایی هستند که قیمت و سرمایه‌ی در حال گردش انواع مختلفی از رمزارز‌ها را فهرست می‌کنند.

به عنوان یک مثال محبوب می‌توان به وب‌سایت‌های Coinmarketcap، WorldCoinIndex و CryptoCompare اشاره کرد. این وب‌سایت‌ها به طور عمده برای دسترسی به قیمت لحظه‌ای چندین رمزارز مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی به عنوان یک منبع خود برای اطلاعات مربوط به ارزیابی، نظارت و مقایسه‌ی رشد دارایی‌های مختلف رمزارزی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

بسته به معیار‌های مورد استفاده در این وب‌سایت‌های شاخص‌های قیمتی، ممکن است اطلاعات مربوط به تمامی توکن‌ها و رمزارزهای موجود در بازار را ارائه کرده و یا تنها به چند رمزارز خاص که با معیار‌های آن‌ها تطابق دارد بسنده کنند؛ به عنوان مثال می‌توان معیار‌هایی همچون در

کامل بخوانید

آپدیت اتریوم کلاسیک برای بازگشت کارت‌های گرافیک قدیمی به زنجیره ماینینگ

تاریخ پست: 2020/12/08


دستگاه‌های چهار گیگابایتی به زودی جایگاه خود را در خانواده اتریوم کلاسیک بازخواهند یافت.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم کلاسیک در حال برنامه‌ریزی برای اجرای هاردفورک ثانوس (Thanos) است. این به‌روزرسانی قابلیت استخراج کارت‌های گرافیکی با رم چهارگیگابایتی را در شبکه اتریوم کلاسیک برای چند سال دیگر تضمین خواهد کرد.

این به‌روزرسانی برای بلاک شمارهٔ ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ برنامه‌ریزی شده است که قرار است حدود ۲۸ تا ۲۹ نوامبر (۸ یا ۹ آذر) استخراج شود. این به‌روزرسانی الگوریتم استخراج Ethash را به حالت قبلی بازمی‌گرداند.

Ethash مجموعه‌ای از داده‌های از پیش محاسبه‌شده را نشان می‌دهد که در طول فرایند استخراج استفاده می‌شوند و «DAG» نام دارند. این داده‌ها با سرعت متوسط حدود یک گیگابایت در هر ۱۸ ماه رشد می‌کنند و در حال حاضر در آستانهٔ رسیدن به

کامل بخوانید

راهنمای خرید ماینر ؛ آموزش صفر تا صد خرید دستگاه استخراج بیت کوین

تاریخ پست: 2020/12/08


خرید ماینر ؛ در این آموزش سعی گردیده است تا راهنمای کامل و جامعی برای خرید دستگاه ماینر برای استخراج در منزل و یا ایجاد یک فارم استخراج بیت کوین ارائه گردد.

گام صفر خرید ماینر : بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است و وجود فیزیکی ندارد. این ارز در سال 2009 توسط شخصی یا گروه ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بیت کوین از تکنولوژی بلاکچین بهره می‌برد. بلاکچین یک تکنولوژی جدید است که در دسته شبکه‌های توزیع‌شده قرار می‌گیرد، به این معنی که هیچ سرور مرکزی در آن وجود ندارد و وظیفه پردازش و نگهداری داده‌ها بر عهده تمامی افراد حاضر در این شبکه در سرتاسر دنیا است.

برای روشن شدن مسئله یک مثال می‌آوریم. امروزه وبسایت‌هایی که به آن‌ها سر می‌زنید، دارای یک

کامل بخوانید

اصطلاحات ترید ارز دیجیتال که هر معامله‌گر باید بداند

تاریخ پست: 2020/12/08


اصطلاحات ترید ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا هر بازار مالی دیگری متنوع است. در این مطلب، با انواع اصطلاح معامله گری نظیر FOMO ،ROI ،ATH ،HODL آشنا می‌شویم.

چه در بازار سهام، چه در معاملات روزانه فارکس و چه در دنیای رمز ارزها بخواهید به یک تریدر تبدیل شده و خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید، با اصطلاحاتی مانند FOMO ،ROI ،ATH ،HODL و … برخورد خواهید کرد. این‌ها چیست؟ ترید و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال نظیر بیت کوین زبان خاص خود را دارد و یادگیری همه این اصطلاحات جدید می‌تواند دلهره‌آور باشد. با این حال، دانستن آن‌ها در بازارهای مالی خالی از لطف نیست. در ادامه برخی از مهمترین اصطلاح های معامله گری را که باید در هنگام ترید ارزهای دیجیتال بدانید،

کامل بخوانید

کارت‌ گرافیکی ۳۰۶۰ تی.آی؛ محصولی میان رده اما کاربردی برای ماینرها

تاریخ پست: 2020/12/07


معرفی مختصر کارت‌ گرافیکی آر.تی.‌ایکس ۳۰۶۰ تی.آی

در طول چند ماه گذشته شرکت‌های تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیکی محصولات جدید خود رونمایی کردند و این محصولات را به گیمر‌ها و ماینرهای مشتاق بروزرسانی و خرید کارتهای گرافیکی جدید عرضه کرده‌اند. شرکت انویدیا پس از عرضه‌ی کارتهای گرافیکی سری RTX 3070 و RTX 3080 و RTX 3090در روز دوم دسامبر جدیدترین محصول خود را با نام آر.تی.‌ایکس ۳۰۶۰ تی.آی(RTX 3060 Ti) منتشر کرده است.

با این وجود، پس از عرضه‌ی این محصول با قیمت ۳۹۹ دلار در فروشگاه‌ها، کل موجودی کارت‌های گرافیکی آر.تی.‌ایکس ۳۰۶۰ تی.آی در طول چند دقیقه به پایان رسیده است.

کارت گرافیکی آر.تی.‌ایکس ۳۰۶۰ تی.آی از تراشه‌ی ۸ نانومتری بهره می‌گیرد و از دایرکت‌ایکس۱۲(DirectX 12) نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این محصول فضای

کامل بخوانید

تنها چند قدم تا جهش بیت‌کوین و بازار ۱ تریلیون دلاری فاصله داریم

تاریخ پست: 2020/12/07


جهش بیت کوین نزدیک است

رمزارز بیت کوین در سال جاری با روند افزایش قیمت مواجه شده و توانسته یک بار دیگر به رکوردهای پیشین خود نزدیک شود. با صرف نظر از افت شدید قیمت‌ها در اواسط ماه مارس به دلیل بحران نقدینگی بازار رمزارز، ارزش بیت کوین نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران خبرگزاری بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود ادعا کرده‌اند که وضعیت صعودی فعلی در سال ۲۰۲۱ تشدید شده و سرمایه‌گذاران صنعت رمزارز شاهد افزایش مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار به مرز ۱ تریلیون دلار خواهند بود.

 در بخشی از گزارش تحلیلگران بلومبرگ آمده است که «بیت کوین تمایل دارد تا روند مثبت فعلی خود را تا سال ۲۰۲۱ حفظ کند؛ با در نظر گرفتن شاخص‌های کلان اقتصادی، فنی

کامل بخوانید

آشنایی با اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال + پنج اندیکاتور مهم

تاریخ پست: 2020/12/07


یکی از ابزارهای کمکی کاربردی که در تحلیل تکنیکال بکار می‌رود، اندیکاتورها هستند. اندیکاتور ها طرفداران خاص خود را دارند و در بسیاری مواقع به بهبود معاملات کمک شایانی خواهند کرد.

اندیکاتورها (INDICATOR) برنامه‌ها و ابزار های کمکی در روی نمودار تحلیلی هستند که هرکدام از آنها خصوصیات و کارایی خود را دارند. مجموعه ای از توابع برنامه ریزی شده در قالب حجم معاملات، میانگین قیمت روزها گذشته، پیش بینی روند آینده، و…هستند که طوری طراحی شده اند که برای تحلیل گر قابل استفاده شود.

اندیکاتور ها به چند شاخه مختلف تقسیم بندی می‌شوند

اندیکاتور حجمی(VOLUME): اندیکاتورهایی که حجم معاملات و ارزش معاملات را نشان می‌دهند. مانند اندیکاتور  VOLUME DAILY

اندیکاتور شناسایی روند(TREND): این سری از اندیکاتور های به شناسایی روند نمودار کمک می‌کنند. مانند اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور نوسانگر (OSCILLATOR):

کامل بخوانید

عواملی که برای اجازه عبور قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار

تاریخ پست: 2020/12/05


حدود یک هفته پیش، قیمت بیت کوین اوج تازه‌ای را ثبت کرد. این در حالی است که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال زیر ۲۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. تحلیل‌گران معتقدند که عوامل روانی مانع از شکسته‌شدن مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلار می شود.

به گزارش کوین دسک، تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند به‌دلیل حجم بالای سفارش‌های فروش در نزدیکی قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار، بیت کوین نمی‌تواند از سد این مقاومت بگذرد؛ آنها می‌گویند سرمایه‌گذارانی که در این ناحیه سفارش فروش ثبت کرده‌اند، از فروش گسترده در این ناحیه هراس دارند. اهمیت بالای ۲۰,۰۰۰ دلار به این دلیل است که در سال ۲۰۱۷ شاهد اوج‌گیری قیمت تا این ناحیه بودیم. در آن زمان قیمت بیت کوین طی دو ماه ۴ برابر شد و پس از ثبت اوج پیشین، سقوطی ۷۰ درصدی

کامل بخوانید

تحلیل تکنیکال چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/05


یکی از سبک‌های تحلیلی جذاب و فوق العاده پر طرفدار و پر کاربرد بازارهای مالی تحلیل تکنیکال یا نمودار خوانی است. که بسیاری از تحلیلگران و معامله گران بازار های مالی از آن استفاده می‌کنند

تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال یا تحلیل نموداری شاخه‌ای از تحلیل بازارهای مالی است که با اطلاعاتی که قیمت در گذشته در قالب یک نمودار در اختیار تحلیلگر قرار می‌دهد به پیش بینی قیمت در آینده به شخص کمک می‌کند. در تحلیل تکنیکال برخلاف تحلیل فاندامنتال ما به دنبال تجزیه تحلیل اخبار و صورت های مالی و…نیستیم بلکه به دنبال پیش بینی آینده با استفاده از الگوها و تاریخچه قیمت هستیم.

جمله معروف تحلیل تکنیکال: تاریخ همیشه تکرار می‌شود.

ابزارهای تحلیل تکنیکال
تحلیلگران تکنیکال با توجه به

کامل بخوانید

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/05


در این مقاله با موضوع مفاهیم اولیه‌ی تحلیل فاندامنتال(بنیادی) و به کارگیری اصول آن در بهینه سازی روند معاملات با ما همراه باشید.

هدف از این مقاله اینست که شما پس از خواندن آن قادر باشید عوامل موثر بر تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی، نسبت به آن چیزی را که قصد دارید ترید کنید شناخته و با جمع آوری یا دریافت اطلاعات لازم بر آن احاطه داشته باشید.

چشم‌انداز مارکت
نرخ برابری کوین‌های مختلف (مثل:ارزش بیت کوین در مقابل دلار) در برابر یکدیگر با توافق همه شرکت‌کنند‌گان و بازیگران بازار همان ارز پدید می‌آید و بیان کننده قیمتی است که عده‌ای برای خرید و عده‌ای برای فروش در آن به توافق رسیده‌اند. چنانچه در مجموع، اکثریت بازار انتظار بالا رفتن نرخ‌های مبادله را داشته باشند، اقدام

کامل بخوانید

فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/05


در این مقاله به "Flippening" که به رویدادی محتمل در آینده اشاره دارد، می‌پردازیم و جایگزینی رمزارز اتریوم با بیت‌کوین و تبدیل شدن به ارزشمندترین رمزارز از نظر سرمایه‌گذاری در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

افرادی که در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت می‌کنند، اغلب به یک روند شناخته شده با عنوان “Flippening” اشاره می‌کنند. کاملا مشهود است که چشم‌انداز رمزارزها نمایان‌گر تغییرات مهمی است، حتی اگر بعضی از کاربران به آنچه که در حال وقوع است توجه نداشته باشند. اکنون زمان مناسبی برای توضیح Flippening و چگونگی تاثیرگذاری آن بر موقعیت بیت‌کوین به عنوان مهم‌ترین رمزارز در چند سال آینده است.

 فلیپنینگ یعنی چه؟
زمان آن فرا رسیده است که افراد فعال در بازار متوجه معنی “فلیپنینگ” شوند. در چند سال گذشته مشتریان، سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و دلالان

کامل بخوانید

هرآنچه که باید برای شروع ترید و مبادله‌ی رمزارزها بدانید

تاریخ پست: 2020/12/05


امروزه تجارت رمزارزی و ترید یا همان مبادله‌ی رمزارزها بسیار محبوب شده است و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به امید کسب درآمد و رسیدن به سود کلان، وارد این صنعت نوپا می‌شوند. در روزهای اولیه‌ی آغاز فعالیت‌های صنعت رمزارزی تنها چند پلت‌فرم قابل اطمینان برای مبادله‌ی رمزارزها در دسترس بود، اما حالا تعداد زیادی صرافی رمزارزی معتبر در سراسر دنیا و حتی کشور خودمان نیز وجود دارد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به راحتی بررسی‌های انجام شده در رابطه با صرافی‌های رمزارزی را مشاهده نمایید.

برای شروع ترید یا همان مبادله‌ی رمزارزی شما ابتدا نیاز دارید تا بر روی یکی از صرافی‌های رمزارزی بین‌المللی، حساب کاربری افتتاح کنید. افراد تازه‌کار باید به یاد داشته‌ باشند که بسیاری از پلت‌فرم‌های معتبر

کامل بخوانید

ترید چیست و تریدر کیست؟

تاریخ پست: 2020/12/05


شاید خیلی از مردم علاقه زیادی به خرید و فروش و معامله در هر سطحی دارند. این نوع تجارت یکی از قدیمی ترین علاقه‌مندی‌های بشر است که همیشه مورد توجه مردم بوده و خواهد بود.شاید شما اسم بورس یا معامله گری یا ترید را کم و بیش شنیده باشید در این مقاله قصد داریم تا کوتاه و بصورت ساده باهم به بررسی هنر ترید(معامله‌گری) بپردازیم.

ترید یا معامله گری چیست؟
ترید یا معامله گری بطور ساده به معنی خرید و فروش است، که اصطلاحا در بازارهای مالی به خرید و فروش جنس فیزیکی یا مجازی مربوط به آن بازار مالی گفته می‌شود مثلا سکه طلا.

به شخصی که خرید و فروش را بر اساس دیدگاه‌ها و ایده‌های خود نسبت به بازاری که در آن به فعالیت

کامل بخوانید

سوالات ابتدایی درباره استخراج “Mining”

تاریخ پست: 2020/12/04


ماینینگ یا استخراج ارزهای رمزنگاری شده به چه معناست؟

استخراج ارزهای رمزنگاری‌‌شده نوعی سرمایه‌گذاری نوپا و نوین در حیطه سرمایه‌گذاری های اینترنتی است. این سرمایه‌گذاری نیازمند سخت‌افزار‌های قدرتمند برای حل مسائل دشوار و پیچیده ریاضی (محاسبات عددی) در بستر اینترنت است. استخراج به عملیاتی گفته می شود که توسط این سیستم های سخت‌افزاری انجام می شود، بطور مثال استفاده از کارت های گرافیک در تعداد بالا یا استفاده از Asic‌ ها (دستگاه هایی که به طور اختصاصی برای استخراج ارزی خاص ساخته شده اند) برای حل اینگونه مسائل کاربرد دارند و بوسیله آن تراکنش های داخل شبکه انجام می شود و در کنار آن توزیع واحد های جدید از همان ارز در داخل شبکه (بلاکچین) صورت می گیرد و در ازای محاسباتی که انجام

کامل بخوانید

آموزش راه‌اندازی مزرعه‌ی استخراج رمزارز

تاریخ پست: 2020/12/03


برای راه‌اندازی یک فارم ماینینگ چه اصول و قواعدی را باید رعایت کنیم؟

استخراج رمزارزها امروزه به یک صنعت تبدیل شده است. عملیات استخراج به شکل صنعتی و در مقیاس بزرگ معمولاً با راه‌اندازی مزرعه‌ی ماینینگ(فارم) آغاز می‌گردد. در این حالت استخراج رمزارز معمولاً با رعایت اصول صحیح و برای بیشترین بهره‌وری به‌صورت بهینه طراحی می‌شود. در این مقاله اصول مهمی را که در طراحی و تاسیس مزرعه‌ی ماینینگ باید در نظر گرفت، ارائه می‌کنیم.

اصول عملکرد

استخراج رمزارز با پردازش محاسبات ریاضی توسط تجهیزات استخراج رمزارز همانند اسیک‌ها(Asic) و یا ریگ‌های ماینینگ دارای کارت‌های گرافیکی(Gpu) به‌طور پیوسته و دائم کار انجام می‌شود. تجهیزات پیشرفته‌تر دارای قدرت محاسباتی بالا(Hash Rate) و مصرف انرژی الکتریکی کمتری هستند.

مزارع ماینینگ(Mining Farm) در مقیاس بالایی از تجهیزات ماینینگ به منظور

کامل بخوانید

قیمت بیت کوین روزهای پر نوسانی را تجربه می‌کند

تاریخ پست: 2020/12/03


طی روزهای گذشته شاهد افزایش نوسانات قیمت بیت کوین بودیم. در این مدت، بیت کوین در محدوده ۱۸,۲۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار در نوسان بود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین از دو روز پیش و پس از ثبت رکورد قیمتی تازه، وارد فاز تثبیت شده است.‌ دامنه نوسان بیت کوین از آن زمان تا به حال از ۱۸,۲۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار متغیر بوده است.

در تایم فریم ۱ و ۴ ساعته، الگویی شبیه به الگوی پرچم شکل گرفته است. با شکستن این الگو، احتمالا دارد که قیمت تا ۱۹,۴۰۰ دلار صعود کند. در این ناحیه انتظار می‌رود که روند قیمت با مقاومت روبه‌رو شود.

نمودار قیمت بیت کوین

شکستن الگوی پرچم، بدان معناست که ۱۹,۰۰۰ دلار به یک حمایت قوی بدل شده است

کامل بخوانید

آیا می توان تراکنش تایید نشده بیت کوین را لغو کرد؟

تاریخ پست: 2020/12/03


تراکنش های تایید شده، غیر قابل بازگشت هستند. اما تراکنش هایی تایید نشده، قابل بازگشت و لغو هستند.

چرا برخی تراکنش های بیت کوین تاییده نشده باقی می مانند

یک تراکنش تایید نشده زمانی اتفاق می افتد که در طول مدت 24 ساعت موفق به دریافت تایید از شبکه بلاک چین نشود.

تمام تراکنش های بیت کوین باید توسط استخراج کنندگان تایید شوند. آنها حداقل به 3 تایید نیاز دارند تا کاملا تایید شوند.

برای تایید نشدن تراکنش های بیت کوین دو دلیل اصلی وجود دارد:

  1. اگر درخواست تراکنش به تازگی صورت گرفته، باید صبور باشید تا عمل تایید انجام گیرد. در حال حاضر، سریع ترین زمان ممکن جهت تایید تراکنش بیت کوین حداقل 10 دقیقه است.
  2. کارمزد تراکنش تعیین نشده یا مبلغ آن بسیار کم است. تایید تراکنش های بیت کوین همیشه

    کامل بخوانید

هش بیت کوین چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/02


اگر در زمینه بیت کوین فعال هستید، حتما درباره رمزنگاری یا الگوریتم های هش شنیده اید. اما این ها چه ارتباطی به بیت کوین دارد؟

رمزنگاری یا الگوریتم های هش همان چیزی است که بلاک چین بیت کوین را امن نگه می دارد. آنها بلاک های سازنده صنعت رمزنگاری امروز هستند. در اینجا قصد داریم تا در مورد الگوریتم های هش به طور مفصل صحبت کنیم.

برای شروع مهم است که یک دید کلی از عملکرد هش و آنچه انجام می دهد، داشته باشید.

هش چیست؟

الگوریتم هش اطلاعات را در هر اندازه ای(عدد، حروف، فایل های رسانه ای) دریافت کرده و آنها را به یک رشته از اعداد و حروف ثابت تبدیل می کند. این اندازه بیت ثابت می تواند متفاوت باشد(مثل 64 بیت یا 128 بیت یا 256

کامل بخوانید

بلاک چین چیست؟ یک راهنمای کامل برای مبتدیان

تاریخ پست: 2020/12/02


پس از ایجاد بیت کوین در سال 2009، دنیای ارزهای رمزنگاری به سرعت در حال رشد بوده است. در واقع در حال حاضر بیش از 2000 ارز رمزنگاری مختلف در حال خرید و فروش و تبادل هستند. با این حال مهمترین نکته فناوری است که پایه گذار این ارزها بوده. فناوری بلاک چین.

اگر چه بلاک چین یک فناوری کاملا پیچیده است، اما قصد داریم در این جا با استفاده از مثال هایی در دنیای واقعی مفهوم آن را ساده تر کنیم تا درک کامل آن آسان شود.

در ابتدا سعی می شود که در مورد چیستی این فناوری و چگونگی کار آن توضیح داده شود. سپس در مورد مزایای آن در مقابل سیستم های سنتی صحبت می شود. همچنین مثال هایی از چگونگی استفاده از فناوری بلاک

کامل بخوانید

سگویت (SegWit) چیست و چه کاربردی در شبکه بیت کوین دارد؟

تاریخ پست: 2020/12/02


سگویت (SegWit) فرآیندی است که با حذف اطلاعات امضا از تراکنش های بیت کوین، اندازه بلاک در بلاک چین را افزایش می دهد. هنگامی که بخش های خاصی از تراکنش حذف می شوند، ظرفیت خالی شده تراکنش های بیشتری را به چین (زنجیره) اضافه می کند.

مفهوم سگویت چیست؟
کلمه Segregate به معنای جداسازی و تفکیک و witnesses به معنای شاهدان، همان امضاهای تراکنش ها هستند. بنابراین Segregated Witness یا کوتاه آن SegWit به معنای جداسازی امضاهای تراکنش ها است. مفهوم سگویت توسط توسعه دهنده بیت کوین، پیتر ویل ایجاد و معرفی شده است. بلاک چین بیت کوین متشکل از هزاران سیستم توزیع شده در سراسر یک شبکه همتا به همتا (peer-to-peer) است. به هرکدام از این سیستم ها گره (نود) می گویند. این

کامل بخوانید

5 دلیل رسیدن بیت‌کوین به بالاترین سطح قیمت تاریخ خود

تاریخ پست: 2020/12/01


قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه به بالاترین سطح در 19864 دلار رسید. این ارز برتر بازار از ابتدای سال جاری تاکنون 170 درصد رشد داشته است، در حالی که بازارهای جهانی در همین مدت شاهد نوسانات و آشفتگی بوده اند. در اینجا 5 دلیل برای رسیدن قیمت این ارز قدیمی و بزرگ بازار به رکوردهای جدید و سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

علاقه نهادهای سرمایه گذاری

براساس گزارش 20 نوامبر از تحلیلگران جِی پی مورگان چیس، برخی از نهادهای سرمایه گذاری با خرید از صندوق هایی مانند بیت کوین تراست شرکت گری اسکیل در حال ورود به بازار بیت کوین هستند. طبق گزارش های منتشر شده در تاریخ 28 نوامبر، مدیر مالی موسسه گوگنهام پارتنرز ( با سرمایه 275 میلیارد دلاری) اعلام کرد که

کامل بخوانید

راهنمای کامل ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) + آموزش تصویری

تاریخ پست: 2020/12/01


صرافی بایننس (به انگلیسی : Binance) یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین واقع در چین است که کاربران بسیار زیادی در سطح بین المللی داشته و با کاربران ایرانی نیز تعامل بالایی دارد. چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل و بنیانگذار این صرافی است. یی هه (Yi He) نیز دومین بنیانگذار صرافی بایننس است. در زمان نگارش این مطلب بر اساس آمارهای گزارش شده از وب سایت Coinmarketcap.com، این صرافی به لحاظ میزان تراکنش روزانه در جایگاه اول جهان قرار دارد. در ادامه این مطلب به معرفی کامل صرافی بایننس ، آموزش گام به گام ثبت نام در آن و همچنین نحوه مبادلات ارزهای دیجیتال در این صرافی خواهیم پرداخت.

تاریخچه تأسیس صرافی بایننس

چانگ پنگ ژائو قبلاً شرکت فیوژن سیستم (Fusion Systems) را تأسیس کرده

کامل بخوانید

استخراج سیاکوین چیست و چگونه انجام می‌شود؟ + محاسبه سودآوری

تاریخ پست: 2020/12/01


با توجه به افزایش سختی شبکه و فراگیر شدن همه جانبه ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره افراد، بازار رو به رشد رمزارزها به استخراج کنندگان بیشتری جهت تولید بیشتر نیاز دارد. مدتی است که به دلیل افت قیمت ارزهای دیجیتال، وضعیت استخراج آنها دچار تغییرات بسیاری شده است. سیاکوین (Siacoin) یکی از ارزهای رمزنگاری شده است که کاربران پلتفرم آن می توانند از قیمت پایین خدمات ذخیره سازی غیر متمرکز در شبکه بهره مند شوند و نکته مهم این است که تقاضای بیشتر فضای آزاد در آینده به احتمال زیاد قیمت سیاکوین (SC) را نیز افزایش می دهد. پس اگر مشتاقانه به دنبال استخراج سیاکوین هستید، باید بدانید این مطلب آموزشی جزئیات کافی را در رابطه با نحوۀ استخراج سیاکوین و چگونگی عملکرد آن در

کامل بخوانید

شبکه همتا به همتا (Peer-to-Peer) چیست و کاربرد آن در ارز دیجیتال چگونه است؟

تاریخ پست: 2020/12/01


اگر با دنیای اینترنت سر و کار داشته باشید، به احتمال زیاد کلمه همتا به همتا به گوشتان آشنا باشد. ممکن است از این مفهوم در یک مقاله خبری استفاده شده باشد، یا در تلویزیون و یا در هنگام صحبت با یکی از دوستانتان که به شما گفته است از طریق شبکه ای همتا به همتا فایلی را دانلود کرده است. همچنین اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، احتمالا واژه Peer-to-Peer را بارها و بارها شنیده باشید. بنابراین ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که این مفهوم به چه معناست و شبکه همتا به همتا چگونه کار می کند؟ جهت آشنایی بیشتر در این مقاله با وب سایت نبض همراه شوید.

مفهوم شبکه همتا به همتا

به بیان ساده سیستم همتا به

کامل بخوانید

اتریوم ۲.۰ فردا راه‌اندازی می‌شود

تاریخ پست: 2020/12/01


فردا (۱۱ آذر) ساعت حدود ۱۵ به وقت تهران اتریوم ۲.۰، به‌روزرسانی بزرگ اتریوم که مدت‌هاست منتظرش هستیم، راه‌اندازی خواهد شد. وضعیت فعلی چگونه است و چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد؟

تاریخ ۴ نوامبر (۱۴ آبان)، برای توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم نقطه عطف مهمی بود. دنی رایان (Danny Ryan)، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، در وبلاگ بنیاد اتریوم پستی منتشر کرد که خبر از تأیید انتشار مشخصات نسخه v1.0 به‌روزرسانی پرسروصدا و موردانتظار اتریوم ۲.۰ می‌داد. این نسخه آدرس قرارداد سپرده‌گذاری اصلی آن را نیز شامل می‌شد. پس از اعلام این خبر، هر کسی که قصد داشت به‌عنوان اعتبارسنج در شبکه اصلی اتریوم ۲.۰ مشارکت کند، اکنون می‌تواند حداقل ۳۲ اتریوم را سهام‌گذاری کند.

نتایج اولیه امیدوارکننده به نظر می‌رسید. تنها در هشت ساعت اول، ۱۴,۰۰۰

کامل بخوانید

بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

تاریخ پست: 2020/12/01


قیمت بیت کوین با رسیدن به بالای ۱۹,۸۰۰ دلار در بیشتر صرافی‌ها، رکورد تاریخ خود را شکست.

به گزارش ارزدیجیتال، بیت کوین پس از مدت کوتاهی اصلاح قیمت، امروز دوباره اوج‌گیری کرد و با بیش از ۸ درصد رشد طی ۲۴ ساعت گذشته، در بیشتر صرافی‌ها به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید.

صرافی بایننس، بزرگترین صرافی حال حاضر بیت کوین هم با انتشار توییتی تأیید کرد که قیمت بیت کوین در این صرافی با رسیدن به ۱۹,۸۰۰ دلار، رکوردشکنی کرده است و این اتفاق را تبریک گفت. رکورد قبلی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آذر ۹۶) به دست آمده بود.

 

البته همچنان در رسانه‌ها و بین عموم، سطح ۲۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان رکورد تاریخی قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شود که در زمان نگارش این گزارش

کامل بخوانید

معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج اتریوم

تاریخ پست: 2020/11/30


در دنیایی که ارزهای رمزنگاری به طور مداوم در حال رشد و افزایش محبوبیت هستند، طبیعی است که مردم سعی می کنند راه های مختلفی را برای بدست آوردن سود از آنها پیدا کنند. در اینجا قصد داریم در مورد یکی از این روش ها صحبت کنیم. در مورد استخراج و بهترین نرم افزارهای استخراج اتریوم.

هنگامی که وارد فضای رمزنگاری می شوید، راه های زیادی برای کسب سود از آنها وجود دارد. می توانید روی ارز خاصی سرمایه گذاری کنید و منتظر باشید تا قیمت آن افزایش یابد. یا می توانید در فناوری بلاک چین و روی راه اندازی برخی شرکت ها سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این ممکن است بخواهید خودتان ارز رمزنگاری را بدست آورید. این کار توسط ریگ های استخراج ارزهای رمزنگاری

کامل بخوانید

معرفی بهترین ارزها برای استخراج در سال 2019/2020

تاریخ پست: 2020/11/30


آیا استخراج ارزهای رمزنگاری در حال حاضر سودآور است؟ در پاسخ باید گفت هم بله و هم نه. این امر بستگی به این دارد که شما چه ارزی را و چطور می خواهید استخراج کنید. همچنین این که هزینه برق شما در جایی که قرار است دستگاه های استخراج خود را قرار دهید، چقدر است. می توان گفت که بیت کوین سودآورترین ارز قابل استخراج نیست، زیرا سختی استخراج این ارز فوق العاده بالا است و نیاز به دستگاه هایی با قدرت بسیار زیاد برای دریافت و حل بلاک ها دارد. خوشبختانه مجموعه ای از آلت کوین ها وجود دارند که استخراج آنها سودآور است.

اگرچه استخراج به اندازه ای که در گذشته ارزان و سودآور بود، حالا سود ندارد، اما هنوز هم یک راه مناسب برای کسب درآمد

کامل بخوانید

چطور از استخر استخراج بیت کوین استفاده کنیم؟

تاریخ پست: 2020/11/30


استفاده از استخر استخراج بیت کوین شاید یکی از روش های استخراج بیت کوین به عنوان ساده ترین، سریع ترین و قابل اطمینان ترین راه ها برای اطمینان از این که عملیات استخراج شما سودآور است، باشد. به طور کلی شما با سایر استخراج کنندگان جهت استخراج بیت کوین همکاری کرده و پاداش استخراج را به اشتراک می گذارید.

با ثبت نام در یک استخر، موافقت می کنید که هر بیت کوینی که به عنوان پاداش کسب می کنید با دیگر اعضا تقسیم خواهید کرد. به این ترتیب به طور منظم دریافت های کوچکی خواهید داشت.

با این حال تمام استخر ها یکسان نیستند. موارد زیادی است که در هنگام انتخاب استخر باید در نظر بگیرید. این موارد عبارتند از:

  • اندازه استخر
  • حداقل میزان پرداخت
  • کارمزد مورد نیاز استخر

اندازه استخر

در نظر گرفتن

کامل بخوانید

مروری کوتاه بر تفاوت های بیت کوین و آلت کوین ها

تاریخ پست: 2020/11/28


وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری می شود، بیت کوین از نظر قیمت، در بالاترین جایگاه قرار دارد. بیت کوین اولین ارز بازار بود. آن آمده بود تا به تسلط ارزهای فیات خاتمه دهد و از زمان پدیدار شدن آن، همچنان بزرگترین ارز رمزنگاری از نظر ارزش بازار بوده است. این ارز در حال حاضر بیش از 10 سال قدمت دارد و در طول این دوران شاهد نوسانات بسیاری بوده است.

بیت کوین و آلت کوین ها

هر چند با گذشت زمان و با تکامل فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال دیگری به بازار ورود پیدا کردند. تمام این ارزهای دیجیتال جدید، آلت کوین خطاب می شوند و هر چند ویژگی غیرمتمرکز در ذات هر ارز رمزنگاری قرار دارد، آلت کوین ها با توجه به موارد کاربرد بیشتر به همراه تسهیلات

کامل بخوانید

فناوری بلاک چین چگونه امنیت را تامین می کند؟

تاریخ پست: 2020/11/28


راه اندازی و معرفی بیت کوین در سال 2009 مفهوم جدیدی از پول را به جهانیان معرفی کرد. یک سیستم پرداخت مالی همتا به همتا که غیر متمرکز بوده و تحت کنترل هیچ دولت یا ارگانی نیست. بیت کوین همچنین مفهومی از یک سیستم ذخیره داده ها به صورت دموکراتیک، به نام بلاک چین را ارائه داد.

در واقع بلاک چین بستری است که بیت کوین روی آن کار می کند و پردازش می شود.

بلاک چین که از دو کلمه “بلاک” و “چِین” به معنای زنجیره تشکیل شده و به معنای واقعی نیز زنجیره ای از بلاک ها است. این بلاک ها یا داده ها به یکدیگر مرتبط هستند.

یک مدل گردش اطلاعات مرسوم با یک منبع مشخص که انتشار داده ها را از طریق یک سرور متمرکز انجام

کامل بخوانید

هالوینگ یا هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

تاریخ پست: 2020/11/28


نیم شدن پاداش استخراج بیت کوین یا هاوینگ چیست؟

نیم شدن پاداش استخراج یا هاوینگ رویدادی است که در آن میزان بیت کوین های جدید ایجاد شده، نصف می شود. این رویداد تقریبا هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد.

همانطور که می دانید میزان بیت کوین قابل عرضه محدود است. پس از ایجاد و تولید 21 میلیون بیت کوین، شبکه عرضه آن متوقف خواهد شد. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که به بیت کوین طلای دیجیتال لقب داده شده است. درست مانند طلا که در جهان فقط به مقدار محدودی وجود دارد و یک روز تمام آن استخراج خواهد شد.

در حال حاضر بیش از 18 میلیون بیت کوین استخراج شده و در گردش است. این مقدار تقریبا 85 درصد از کل میزان قابل عرضه است.

کامل بخوانید

کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

تاریخ پست: 2020/11/28


بنیاد ترون و ترون والت

ترون والت یک کیف پول غیر متمرکز از بنیاد ترون است. در این مقاله به بررسی این کیف پول ، نحوه نصب و راه اندازی و استفاده از آن خواهیم پرداخت.

بنیاد ترون در سال 2017 توسط جاستین سان آغاز به کار کرد. اما تاسیس اولیه آن در سال 2014 بود. این بنیاد در مدت کوتاهی پیشرفت زیادی کرد و ارز رمزنگاری آن یکی از بهترین ارزهای بازار است.

کاری که این شرکت انجام می دهد، غیر متمرکز کردن وب برای تغییر جهان با فناوری است. این بنیاد قصد دارد که در آینده اکوسیستم ترون را بسازد.

در واقع شما می توانید به بنیاد ترون ملحق شوید و با آن همکاری کنید. ترون دو دفتر مرکزی در قاره آمریکا و آسیا-اقیانوسیه دارد.

ترون والت چیست؟

ترون والت

کامل بخوانید

چگونه امن ترین کیف پول بیت‌کوین را انتخاب کنیم؟

تاریخ پست: 2020/11/28


در این مطلب به بررسی امن ترین کیف پول ها برای ذخیره بیت‌کوین و برخی ارزهای دیگر می پردازیم. پس از موفقیت اولیه بیت کوین در پذیرش گسترده، بسیاری از طرفداران ارز رمزنگاری علاقه مند به این ارز برتر بازار شدند. در حالی که برخی از افراد فقط می خواستند بدانند که این تبلیغات برای چه هستند، برخی دیگر برای سرمایه گذاری در بیت کوین و کسب درآمد از آن مصمم بودند.

بنابراین، اولویت شماره یک گروه دوم باید علاوه بر کاربردی بودن کیف پول ارز رمزنگاری، امنیت بالای آن باشد. در این مطلب ایمن ترین کیف پول های بیت کوین و را بررسی خواهیم کرد.

دلایل توجه سرمایه گذاران بزرگ به بیت کوین

مهم نیست که چه حسی نسبت به بیت کوین دارید. نمی توان انکار کرد

کامل بخوانید

هاردفورک اتریوم کلاسیک؛ امکان ادامه استخراج با کارت های 4 گیگابایتی

تاریخ پست: 2020/11/28


اتریوم کلاسیک در حال انجام هاردفورک Thanos  است. با انجام این به روزرسانی، کارت های گرافیک دارای رم 4 گیگابایتی تا چند سال دیگر قادر به استخراج خواهند بودند.

این به روزرسانی برای بلاک 11700000 (که قرار است 28 و 29 نوامبر استخراج شود) برنامه ریزی شده است و پارامتر زمان برای الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک، یعنی Ethash را به عقب بر خواهد گرداند.

الگوریتم Ethash مجموعه ای از داده های از پیش محاسبه شده به نام DAG دارد که در طول فرایند استخراج از آنها استفاده می کند. این مجموعه داده ها در هر 18 ماه با نرخ حدود 1 گیگابایت رشد می کنند و اکنون در حال نزدیک شدن به 4 گیگابایت هستند. این امر مشکلاتی برای بسیاری از کارت های گرافیک و برخی دستگاه

کامل بخوانید

کلود ماینینگ یا استخراج ابری ارز دیجیتال چیست؟

تاریخ پست: 2020/11/28


استخراج ابری یا «کلودماینینگ» (Cloud Mining)، روشی است که در آن، شما با پرداخت مبلغی ماهیانه، شرکتی را مأمور می‌کنید تا برای شما استخراج ارزهای دیجیتال انجام دهد، بدون این‌که نیاز به تهیه سخت افزار و تجهیزات مرتبط داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح جنبه‌های مختلف کلود ماینینگ بپردازیم.

کلود ماینینگ به آن دسته از خدمات و شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که قدرت پردازش سخت‌افزارشان را به شما می‌فروشند و کارهای مربوط به استخراج و نگه‌داری تجهیزات را انجام می‌دهند. در واقع کلود ماینینگ بدان معناست که شما بدون خریداری تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمت، از راه دور و به‌صورت ابری اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال می‌کنید. با این کار تنها چیزی که نیاز دارید فقط یک رایانه یا گوشی موبایل خواهد بود تا به

کامل بخوانید

بزرگترین اشتباه در بیت کوین چیست و چگونه باید از آن جلوگیری کنیم؟

تاریخ پست: 2020/11/28


پروتکل بیت کوین از لحاظ فنی، پروتکلی کاملا ایمن است و این بدین معناست که تنها در اثر خطا‌های بشری است که افراد کوین‌های خود را از دست می‌دهند. انسان‌ها بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری امنیتی بیتکوین هستند و اصلاح کردن انسان‌ها نیز کاری بسیار سخت‌تر از اصلاح کد است! دو ماجرایی که در ماه قبل روی داد، نشان دهنده این هستند که ما چقدر از حل چالش امنیتی BTC دور هستیم. در اوایل ماه گذشته، صرافی بیتمکس (BitMEX) به خاطر نقض مقررات متهم شد و دو هفته بعد از آن نیز، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به فیات نیز، به دلیل ناپدید شدن یکی از اعضای نگه‌دارنده کلیدهای خود، برداشت کاربران را به مدت نامعلومی متوقف کرد؛ این در حالی است که برترین رمز ارز و

کامل بخوانید

کارمزد تراکنش های بیت کوین در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

تاریخ پست: 2020/11/28


کارمزد تراکنش های بیت کوین کمتر از ۱۰٪ از بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۷ فاصله دارد، اما ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، معتقد است که کارمزد تراکنش‌های بیت کوین قطعا اوج می‌گیرند اما زمان آن معلوم نیست.

با وجود افزایش بیتکوین، برای تست دوباره بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۷، با ترکیبی از معاملات به میزان کم روی زنجیره و کاهش گمانه زنی‌های خرده فروشی، نشان می‌دهد که کارمزدهای معاملات همچنان پایین است.

کارمزد‌های فعلی  با حدود ۳.۵ دلار در هر معامله، کاملاً در تضاد با سه سال پیش است؛ یعنی زمانی که کارمزد‌ها برای ارسال هر مقدار بیت کوین، اندکی بیشتر از ۵۰ دلار بود. اما ارزش میانگین معاملات ​​در حال حاضر به ۲۰۰.۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود و این نشان می‌دهد که صعود فعلی از هیجان

کامل بخوانید

اتریوم ۲ چیست؟ راهنمای کامل به‌روزرسانی شبکه بلاکچین اتریوم

تاریخ پست: 2020/11/28


اتریوم به عنوان بزرگترین آلتکوین بازار و یکی از شبکه‌های بلاک چین ایده‌پرداز در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. احتمالا از شنیدن فازهای مختلف و شبکه‌های آزمایشی اتریوم دو گیج شده‌اید، که در نهایت اتریوم ۲ کی راه‌اندازی خواهد شد؟ و دقیقا این بروزرسانی چه ویژگی‌هایی دارد. در این مقاله سعی داریم به زبان ساده بروزرسانی Ethereum 2.0 را معرفی کنیم تا ابهام‌های شما برطرف شود. در انتهای مقاله سوال‌های رایجی که در مورد این بروزرسانی مطرح می‌شود را پاسخ داده‌ایم. با مطالعه این مقاله پرسش‌های، بروزرسانی اتریوم ۲ چیست؟ شاردینگ چیست؟ Beacon چیست؟ PoS اتریوم چیست؟ را پاسخ خواهیم داد.

اتریوم ۲ چیست؟

در همین ابتدا بیایید با نام صحیح اتریوم دو آشنا شویم. بروزرسانی شبکه اتریوم، در میان عامه به اتریوم ۲ معروف است؛ در

کامل بخوانید

مفهوم Spot Trading چیست؟‌ رایج‌ترین روش ترید رمزارزها را بشناسید!

تاریخ پست: 2020/11/28


راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال بسیار متنوع است. ترید و معامله رمز ارزها یکی از روش‌های رایج در کسب ثروت از بازار ارزهای رمزنگاری شده است. برای انجام معامله و ترید در این بازار نیز راه‌های بسیاری وجود دارد که رایج‌ترین آن، معاملات اسپات یا Spot Trading است.عموما این نوع معاملات در مقابل معاملات فیوچر یاFutures Trading قرار می‌گیرد. در این مقاله این مفهوم معاملاتی را توضیح می‌دهیم.

 

 

اسپات تریدینگ یا Spot Trading چیست؟

 

پیش از پرداختن به نحوه انجام معاملات در این روش، ابتدا معنی این عبارت را توضیح می‌دهیم. Spot به معامله‌ای اطلاق می‌شود که تحویل کالایی که خریداری و یا فروخته شده، در زمان انجام معامله صورت می‌گیرد. رکن اساسی یک معامله اسپات، تحویل فوری کالای مورد معامله است. Trading نیز به

کامل بخوانید

استخر استخراج یا استخر ماینینگ (Mining Pool) چیست؟

تاریخ پست: 2020/11/27


ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال دارای مراحل مختلفی است، از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر گرفته تا خرید دستگاه و تجهیزات، آماده‌سازی آنها و در نهایت انتخاب استخر استخراج (Mining Pool). اما سوال اصلی اینجاست که استخر استخراج چیست؟ چرا ماینرها به استخرهای استخراج وصل می‌شوند. در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج (Mining Pool)، محلی مجازی است که جامعه‌ای از ماینرها هر کدام قدرت پردازشی دستگاه‌های خود را در آنجا با یکدیگر ادغام می‌کنند تا شانس خود را برای سودآوری در ماینینگ افزایش دهند. از آنجایی که رقابت بر سر حل کردن مسائل پیچیده ریاضی در شبکه بیت کوین بسیار زیاد است، ماینرها قدرت پردازشی خود را در استخر استخراج متمرکز می‌کنند.

برای درک بهتر استخر استخراج، لازم است که فرایند ماینینگ

کامل بخوانید

گواه اثبات سهام (PoS) چیست؟

تاریخ پست: 2020/11/27


الگوریتم گواه اثبات سهام (Proof Of Stake) یکی از معروفترین و مهمترین الگوریتم‌ها در بلاک چین است که بعد از گواه اثبات کار (Pow) بیشترین کاربرد را داخل بلاک چین دارد. الگوریتم Pos اولین بار در سال ۲۰۱۱ و در فروم Bitcointalk برای حل مشکلات محبوب ترین الگوریتم فعلی استفاده شد در بلاک چین یعنی الگوریتم گواه اثبات کار معرفی شد.

 

در حالی که هر دو الگوریتم هدف یکسانی برای دستیابی به اتفاق نظر در بلاک چین را دارند، اما روند رسیدن به هدف آنها کاملاً متفاوت است. مفهوم گواه اثبات سهام بیان می‌کند که یک شخص می‌تواند تراکنش‌های بلاک‌ها را با توجه به اینکه چند کوین در اختیار دارد استخراج یا تأیید کند. این بدان معنی است که کسی که دارای توکن‌های بیشتری باشد قدرت استخراج یا تایید

کامل بخوانید

نظر تحلیلگران: قیمت بیت کوین برای رسیدن به ۲۰,۰۰۰ دلار موانع جدی دارد

تاریخ پست: 2020/11/27


قیمت بیت کوین در شب گذشته با ثبت قیمت ۱۹,۴۶۹ دلار بالاترین قیمت را از دسامبر سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند. یکی از سوال‌ها این است که آیا قیمت اولین رمز ارز جهان قادر به ثبت رکورد جدید در نمودار قیمتی خود خواهد بود؟ آیا BTC از ۲۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند؟ ارزیابی تحلیلگران را مرور می‌کنیم.

قیمت بیت کوین روند رکوردشکنی خود را در سال ۲۰۲۰ با ثبت بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۷ همچنان ادامه می‌دهد. اما به نظر می‌رسد برای ثبت رکورد جدید در چارت قیمتی خود با موانع جدی رو به روست. عوامل مهمی در بازار معاملاتی اولین ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که شکست ۲۰,۰۰۰ دلار را با مشکل مواجه کرده‌است. اما این عوامل چیست؟ آیا شاهد اصلاح

کامل بخوانید

گزینه جایگزین برای حفظ ارزش سرمایه در شرایط گرانی روزانه ارز (به زبان خودمونی)

تاریخ پست: 2020/07/14


مطمئنا همگی شما در جریان گرانی های اخیر و افزایش لحظه به لحظه نرخ دلار بوده اید. بالا رفتن قیمت ارز یعنی سقوط هر چه بیشتر ارزش پول ملی .ایران، و این یعنی خرید کمتر، یعنی کسب و کار کمتر، و یعنی از بین رفتن تولیدی ها و کارخانه جات
حال در این شرایط سوال این است که راه چاره برای سرپایه گذاران و کار افرینان چیست؟ بدون شک از در این شرایط خیلی ها دیگر تمایلی به تولید چیز جدیدی و یا ارایه خدمات جدید ندارند.

الان با سرمایه خودم چی کار کنم؟
توی این شرایط راههای زیادی برای سرمایه گذاری وجود نداره، چون به طور مثال شما هر چیزی که بخوای تولید کنی، چون که قیمت ها هیچ گونه ثباتی نداره، برای مصرف کننده

کامل بخوانید

معرفی و مقایسه اسیک های جدید بیت ماین سری اس ۱۷

تاریخ پست: 2019/04/10


.همانطور که بیت ماین قولش را داده بود سری جدید اسیک های پر قدرت و کم مصرف ترین دستگاه های استخراج بیت کوین را با بالاترین هشریت تا به امروز روانه بازار کرد

.از برتری های این دستگاه نسبت به مدل های قبلی می شود به تکنولوژی بسیار پیشرفته، طراحی جدید و همرا با پاور (در یک بدنه)، استفاده از نسل دوم چیپ های ۷ نانومتری و مصرف بسیار بهینه برق نسبت به هشریت اشاره کرد

سری اس ۱۷ در دو مدل معمولی و Pro عرضه شده است تفاوت این دو مدل در قابلیت تنظیم قدرت و هشریت خروجی دستگاه می باشد. در مدل Pro شما می توانید دستگاه را روی حالت Turbo قرار دهید و بیشترین هشریت خروجی را خواهید داشت. به

کامل بخوانید

کدام دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال درآمد و سودآوری بیشتری ایجاد می‌کند؟

تاریخ پست: 2018/08/20


پیش از آن که از ویژگی‌های سخت افزاری دستگاه‌های مخصوص استخراج مطلع شویم، می‌بایست ابتدا مفهوم و چیستی استخراج ارزهای دیجیتال را به خوبی درک کرده باشیم.

در چند سال گذشته، محبوبیت‌ ارزهای رمزنگاری شده به ویژه بیتکوین  به سرعت در حال افزایش است. اکنون که در حال خواندن این متن هستید شمار زیادی از افراد در حال خرید و فروش آنها هستند. امروزه با بالارفتن ارزش ارزهای دیجیتال به ویژه بیتکوین، آنها به گرایش اصلی و پدیده‌ای جهانی تبدیل شده‌اند و افراد، بیشتر از هر زمان دیگری در جستجوی فعالیت‌های‌ مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده هستند.
اما تولید ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان شبیه به تولید پول معمولی نیست. هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که پول‌ جدید چاپ و منتشر کند بلکه در عوض، بیتکوین‌

کامل بخوانید

نبض حامی برتر رویداد ماینینگ IBL

تاریخ پست: 2018/06/25


 رویداد آموزشى «درآمدی بر استخراج ارزهای رمزنگاری شده؛ فرصت ها و چالش ها»

با ارائه علی عباسی
«عضو آزمایشگاه بلاک‌چین ایران»

ارز‌های دیجیتال تا چند سال آینده به عنوان بازیگری اصلی در اقتصاد و سیستم‌های مالی جهان نقش‌آفرینی خواهند کرد. بسیاری از کشور‌ها و مؤسسات بزرگ هم اکنون وارد عرصه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال شده و در حوزه‌های مختلفی از آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین و سود‌ده ترین حوزه‌های مرتبط، حوزه استخراج این ارز‌ها است. علیرغم همه جذابیت‌های موجود، همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری این حوزه نیز دارای ریسک‌هایی می‌باشد. در این کارگاه هدف ارائه مفاهیم پایه‌ای مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین معرفی انواع راه‌های ورود و فعالیت در این حوزه است.

در این رویداد مباحث زیر ارائه می‌شود:

دستگاه های B3 خود را بروزرسانی کنید

تاریخ پست: 2018/05/23


برای دستگاه های Antminer B3 امروز ۲۳ می ۲۰۱۸ یک نسخه بروز رسانی جدید منتشر شده که پیشنهاد می کنیم تمام افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند دستگاه خود را بروز رسانی کنند.
این بروز رسانی بمنظور بهبود سرعت هش ریت و همچنین رفع بعضی از ارور های نرم افزاری می باشد و استفاده از آن قطعا مفید خواهد بود

برای انجام این بروز رسانی مراحل زیر را طی کنید

ابتدا فایل های این آپگرید را  از لینک زیر دریافت کنید
https://shop.bitmain.com/support.htm?pid=00720180519161243572MB78lOGz067A

فایل Antminer-B3-20180519.tar.gz برای اصلاح مشکل نمایش سرعت فن در منوی ماینر می باشد
و فایل update_1000.tar.gz به منظور بالا بردن سرعت هش ریت می باشد

پس از دانلود این دو فایل به آیپی ماینر خود متصل شوید

کامل بخوانید

آموزش ماینینگ مستقیم از طریق HitBtc

تاریخ پست: 2018/05/20


جهت استخراج کوین های کمتر شناخته شده قطعا شما نیاز به تبدیل آنها به کوین هایی مانند بیت کوین پیدا خواهید کرد تا بتوانید درآمد خود را براحتی نقد کنید برای این کار کافیست در یکی از سایت های اکسچنج عضو شوید که محدودیتی برای ماینر ها نداشته باشند و از این سایت ها جهت تبدیل کوین استخراج شده خود به بیت کوین استفاده کنید

در این مقاله قصد داریم نحوه استخراج مستقیم و اکسچنج (Exchange) با یکی از همین وبسایت ها را با نام HitBtc آموزش دهیم

 ابتدا در سایت www.hitbtc.com عضو شوید. برای این کار فقط نیاز به ایمیل و انتخاب رمز عبور دارید و سپس باید اکانت خود را از طریق ایمیل فعالسازی کنید
به بخش ‌‌‌Balance بروید و کوین

کامل بخوانید

ماینر جدید Bitmain جهت استخراج Bytom رونمایی شد

تاریخ پست: 2018/05/02


ارز Bytom که رتبه ۳۱ ام را در زمان نوشتن این مقاله در Coinmarketcap به خود اختصاص داده است یکی از ارز هایی است که رشد چشمگیری داشته و قیمت هر واحد آن در حال حاضر حدود ۱ دلار می باشد. دستگاه Antminer B3 که به تازگی توسط Bitmain رونمایی شده است مختص استخراج این ارز است و یکی از مطالبی که این دستگاه را خاص می کند این است که کوین Bytom در واقع با همکاری شرکت Bitmain بوجود آمده و همچنین این شرکت اصلی ترین سرمایه گذار این کوین می باشد.

این دستگاه با قدرت 780 هش بر ثانیه قادر خواهد بود در روزهای اولیه انتشار بالای ۱۰۰ دلار درآمد داشته باشد که این درآمد همانند تمام انواع مشابه بعد از گذشت

کامل بخوانید

چرا ایرانی ها به ارزهای دیجیتال روی آوردند؟

تاریخ پست: 2018/04/13


مزیت ارزهای دیجیتال برای کشورمان این است که اگر تحریم‌های بیشتری بر ایران تحمیل شود، دولت‌ها توانایی محدودی برای اعمال آن تحریم‌ها بر ارز‌های دیجیتالی خواهند داشت. ارز‌های دیجیتال بر اساس نوع ارز، می‌توانند طی چند دقیقه تا چند ساعت ردوبدل شوند.
یک رسانه آمریکایی در گفت وگو با کارشناسانی از کشورمان، دلایل ترویج ارزهای دیجیتال در ایران را بررسی کرد.
به نقل از هیل، ظاهرا که محبوبیت ارز دیجیتال در ایران رو به افزایش است.

کارشناسان بر این باورند:
“ایرانی‌ها به طور فزاینده برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی و سایر قدرت های جهانی، به ارز های دیجیتال همچون بیت کوین روی آورده‌اند. سرمایه‌گذاران سراسر جهان تعداد زیادی از ارزهای دیجیتالی را خریده‌اند، اغلب اقداماتشان بر حدس وگمان هایی درباره ارزش آینده آن‌ها مبتنی

کامل بخوانید

کره جنوبی تجارت با ارزهای رمزنگار را قانونی می کند

تاریخ پست: 2018/03/27


رگولاتورهای مالی کره جنوبی اعلام کردند که با نظارت بر روی حساب های بانکی افراد که قصد تجارت با ارزهای رمزنگار را دارند، بکارگیری ارزهای مجازی در این کشور قانونمند می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یانهاپ، رگولاتورهای مالی کره جنوبی تحقیقاتی را بر روی بانک های داخلی این کشور به منظور تطبیق قوانین ضد پولشویی آنها برای انجام عملیات بانکی با صرافی های ارز رمزنگار انجام خواهند داد.  

همچنین واحد اطلاعات مالی کره جنوبی و کمیسیون نظارتی مالی این کشور از ماه آینده میلادی اقدام به وارسی حساب های صرافی های ارز رمزنگار در بانک های کره ای را شروع می کنند.

البته در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی هم کمیسیون نظارتی مالی کره جنوبی اعلام کرده بود که هر گونه تجارت ارز رمزنگار

کامل بخوانید

دستگاه ماینر به زبان ساده

تاریخ پست: 2018/03/19


همیشه برای انتقال و یا تایید انتقال وجه نیاز به مرکزی مانند بانک و یا کفیلی میباشد ، امروزه با کمک برق،کامپیوتر و اینترنت وقت کمتری برای انتقال وجه یا پرداخت مبالغی مانند قبوض و... صرف میکنیم، عابر بانک ها وخودپردازها برای این جابجایی وتایید آن کارمزدی میگیرند که متعلق به صاحب دستگاه یا بانک است. ماینرها با روندی مشابه برای تایید این انتقالات بین ارزهای دیجیتال وبرای جلوگیری از خرج شدن دوباره یک ارز دیجیتال توسط یک شخص پاداش میگیرند، این پاداش بعد از رسیدن به حد مشخص شده توسط صاحب آن به کیف پول دیجیتالی که تعیین شده ارسال می کند.



کامل بخوانید

نگاهی به استخراج بیت‌ کوین

تاریخ پست: 2018/03/11


  استخراج بیت کوین برای افرادی که سرمایه گذاری در بیت کوین را سورآور می دانند، جذاب است. این وضعیت برای کارآفرینان مانند شرایط افراد جوینده ی طلا به خاطر موقعیت مالی بسیار فریبنده می باشد. در هر صورت اگر شما به حوزه ی فناوری علاقمند باشید، می توان علاقه ی دو طرفه ای را تصور نمود.
قبل از اینکه زمان و پول خود را صرف استخراج کنید توصیه می کنیم، راهنمای جامعی که ما درباره ی استخراج بیت کوین تولید کرده ایم را کامل مطالعه کنید.
در حالت کلی؛ ماینرها، ارز دیجیتال را خریداری نمی‌کنند یا اینکه آنرا از شخص دیگری بدست نمی‌آورند، بلکه با صرف هزینه و انرژی آنها را تولید می کنند.
برای افزایش اطلاعات شما در زمینه ارز های دیجیتال، باید

کامل بخوانید

چرا ایران بهشت ماینر هاست

تاریخ پست: 2018/02/20


استخراج بیت‌کوین به زبان ساده‌تر تراکنش این پول در اینترنت در بین عموم نیاز به پردازش‌هایی دارد که وظیفه ماینرها یا کسانیست که بیت‌کوین استخراج میکنند
انجام این پردازش‌ها و همچنین امن کردن آنها دشوار است که ماینرها این کار را به صورت خودکار انجام میدهند.فردی که بیت‌کوین ماین میکند وظیفه‌اش راه اندازی و نگهداری این دستگاه‌هاست و با انجام این کار مقدار قابل توجهی بیت کوین کسب می‌کند.
در کل برای توضیح علمی استخراج بیت‌کوین از سه جز اصلی،به نام «هش»,«بلاک»و«دشواری محاسباتی» استفاده میشود.
هش: نوعی پردازش ریاضیاتی دشوار هست که پیش‌بینی و فهمیدن آن اعداد محاسباتی غیر ممکن است.(برای بالا بودن امنیت) قدرت محاسباتی یا هش ریتینگ شما هرچه بالاتر باشد درآمد شما هم بیشتر است.
بلاک: در بیت‌کوین یک پردازش در چند

کامل بخوانید

اوج گیری دوباره قیمت دلار

تاریخ پست: 2018/01/14


بازار ارز درحالی از صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرد که فعالان ارزی و صراف ها را با شوک همراه کرد چراکه قیمت ها نسبت به دیروز با اختلاف بالایی همراه بود.

بانک مرکزی نرخ پایه ارز تزریقی به صرافی ها را 4399 تومان اعلام کرد آنهم درحالی که بانک دیروز قیمت دلار را 4329 تومان به بازار اعلام کرده بود؛ اما به دنبال افزایش قیمت امروز ارز تزریقی از سوی بانک مرکزی به بازار، سیر صعودی قیمت ها در خیابان فردوسی آغاز شده و کماکان ادامه دارد؛‌  دلار هم اکنون مقابل پاساژ افشار 4440 تا 4450 تومان فروخته می شود.

صراف ها و فعالان بازار ارز علت مشخصی برای گرانی های امروز دلار پیدا نمی کنند و می گویند: همه چیز دیروز آرام بود ولی

کامل بخوانید

وضعیت نرخ سود سپرده در بانک‌ ها

تاریخ پست: 2017/12/04


سه ماه از زمان ابلاغ دستورالعمل‌ بانک مرکزی برای کاهش یکدست نرخ سود سپرده بانکی می‌گذرد. این بار بانک‌ها با نظم و یکپارچگی بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برای کاهش نرخ سود حرکت کرده‌اند و در حال حاضر شاید کمتر بانک و یا هیچ بانکی را نتوان پیدا کرد که برای سپرده‌های مدت‌دار با سودی بیش از ۱۵ درصد افتتاح حساب کند. هر چند که در این بین در اجرای برخی از بندهای بخشنامه انحرافاتی دیده می‌شود.

 خبرگزاری ایسنا: سه ماه از زمان ابلاغ دستورالعمل‌ بانک مرکزی برای کاهش یکدست نرخ سود سپرده بانکی می‌گذرد. این بار بانک‌ها با نظم و یکپارچگی بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برای کاهش نرخ سود حرکت کرده‌اند و در حال حاضر شاید کمتر بانک و یا هیچ بانکی را نتوان

کامل بخوانید

واگذاری ۸۰۰ میلیون شغل به روبات‌ها تا سال ۲۰۳۰

تاریخ پست: 2017/12/01


بررسی‌های انجام گرفته حاکی از آن دارد تا ۱۳ سال آینده ۸۰۰ میلیون شغل به دنبال گسترش اتوماسیون در جهان از بین خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از بلومبرگ انگلیسی، شرکت خدمات مشاوره‌ای «مکنزی» آمریکا، در تازه‌ترین تحقیق خود در مورد تاثیر روبات‌ها بر روی مشاغل، در گزارشی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته بر روی ۴۶ کشور و بیش از ۸۰۰ شغل، برآورد می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۸۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان، شغل خود را به روبات‌ها واگذار کنند و به عبارت دیگر، روبات عامل از بین‌رفتن ۸۰۰ میلیون شغل که معادل بیش از یک پنجم نیروی کار فعلی جهان است، خواهند شد.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد: روبات‌ها بر روی مشاغل، هم در کشورهای پیشرفته و هم نوظهور تاثیر خواهند

کامل بخوانید

ارزش بیت کوین از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد

تاریخ پست: 2017/11/30


پس از آنکه ارزش بیت‌کوین در صرافی‌های آن واقع در کشور‌های آسیایی از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد، ساعاتی پیش ارزش پول رمزنگاری شده در کشور آمریکا و در صرافی‌هایی نظیر Coinbase و Gemini نیز از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد. رسیدن به مرز ۱۰ هزار دلار در شرایطی اتفاق افتاده است که ابتدای هفته‌ی جاری شاهد رسیدن به قیمت ۹ هزار دلار بودیم. ارزش ۱۰ هزار دلاری بیت‌کوین برای اولین بار در بازار مالی مدرن اتفاق افتاده است. ارزش بیت‌کوین به‌تنهایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۱۲۵۸ درصدی است. مجموع ارزش بازار پول‌های رمزنگاری شده نیز در سال جاری میلادی با افزایش ۲۱۷۴ درصدی به بیش از ۳۱۶ میلیارد دلار رسید که بیت‌کوین به‌تنهایی بیش از ۵۴ درصد از

کامل بخوانید

مصرف برق دستگاه های ماینر بیت کوین بیشتر از مصرف ۱۶۰ کشور جهان است!

تاریخ پست: 2017/11/28


برای پردازش تراکنش های بیت کوین، هزاران کامپیوتر در سراسر جهان فعالیت می کنند. این پردازشِ تراکنش های بیت کوین استخراج (mining) و این کامپیوترها که عمل استخراج را انجام می دهند استخراج کننده (miners) نام گرفته اند.

 موردی که در این نوشته در صدد گفتن آن ایم نه در باب تراکنش بیت کوین و یا کامپیوترهای آن، بلکه در باب مصرف برق این کامپیوترها است. بر اساس پژوهشی که توسط PowerCompare در این زمینه صورت گرفته مشخص شده که مصرف برق این کامپیوترها از مصرف برق سالانه ی بیشتر از ۱۶۰ کشور جهان بیشتر است. پژوهش مذکور حکایت گر این است که مصرف برق کامپیوترهای بیت کوین از مصرف برق ایرلند و خیلی از کشورهای قاره ی آفریقا بیشتر است.

برای درک این ماجرا به صورتی

کامل بخوانید

چطور پرداختم همیشه موفقیت آمیز باشد؟

تاریخ پست: 2017/09/09


اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که تجربه پرداخت های ناموفق و یا مشکلات بعد از پرداخت با کارت های ویزا یا مستر مختلف از داخل ایران را داشته اید این پست را حتما بخوانید!

 

ابتدا بیشتر راجع به ویزا یا مستر کارت بدانید

ابتدا بهتر است این مطلب را بدانید که خود شرکت ویزا و مستر هیچ محدودیتی برای آیپی ایران یا هرگونه اقدام به پرداخت از داخل ایران اعمال نکرده اند و محدودیت های موجود تماما به نوع کارت شما بر می گردد. به عنوان مثال ویزا کارت های صادره از کشور چین دارای محدودیت های زیادی جهت پرداخت آنلاین هستند به این جهت که خیلی از سایت ها پرداخت با این کارت ها را نمی پذیرند و همچنین خود این کارت ها

کامل بخوانید

افتتاحیه وب سایت نبض

تاریخ پست: 2017/09/03


به نام خدا

جهان همواره در حال پیشرفته تر شدن است؛ امروزه برای استفاده از هر نوع سرویسی از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنیم؛ با موبایلمان تاکسی می گیریم، خرید انجام می دهیم، هتل رزرو می کنیم، غذا سفارش می دهیم، قبض پرداخت می کنیم و ده ها کار دیگر که در گذشته برای هر کدام وقت و انرژی زیادی مصرف می شد.

امروزه با اینکه اکثر پرداخت ها را آنلاین انجام می دهیم، هنوز از وجه نقد استفاده چشمگیری می شود و در واقع معنی پول هنوز همان اسکناس و یا حتی سکه قدیمیست!
اما به لطف تکنولوژی چند سالی هست که پول یا ارز دیجیتال بازارش خیلی داغ شده و بنظر می رسد قادر به رقم زدن آینده مالی جهان باشد تا دیگر

کامل بخوانید