بلاگ نبض

بلاگ > چرا ایران بهشت ماینر هاست

چرا ایران بهشت ماینر هاست

تاریخ پست: 2018/02/20
تاریخ بروزرسانی: 2018/04/05




استخراج بیت‌کوین به زبان ساده‌تر تراکنش این پول در اینترنت در بین عموم نیاز به پردازش‌هایی دارد که وظیفه ماینرها یا کسانیست که بیت‌کوین استخراج میکنند
انجام این پردازش‌ها و همچنین امن کردن آنها دشوار است که ماینرها این کار را به صورت خودکار انجام میدهند.فردی که بیت‌کوین ماین میکند وظیفه‌اش راه اندازی و نگهداری این دستگاه‌هاست و با انجام این کار مقدار قابل توجهی بیت کوین کسب می‌کند.
در کل برای توضیح علمی استخراج بیت‌کوین از سه جز اصلی،به نام «هش»,«بلاک»و«دشواری محاسباتی» استفاده میشود.
هش: نوعی پردازش ریاضیاتی دشوار هست که پیش‌بینی و فهمیدن آن اعداد محاسباتی غیر ممکن است.(برای بالا بودن امنیت) قدرت محاسباتی یا هش ریتینگ شما هرچه بالاتر باشد درآمد شما هم بیشتر است.
بلاک: در بیت‌کوین یک پردازش در چند بلاک تقسیم میشود که این بلاک‌ها در کنار هم دارای ارزش میشوند.
در کل باید بدانید که تمامی اینها ب ای به وجود آمدن یک محیط کاملا امن برای پردازش پول و رد گژری نشدن آنهاست که توسط ماینرها انجام میشود.
معمولا از پردازشگرهای قوی،کارت‌های گرافیک‌و همچنین دستگاه‌های مخصوص ماینیگ (که در مدل و دآمد و قیمت متفاوت هستند.) استفاده میشوند.
قطعات و دستگاه‌های آماده ماینیگ به مراتب قیمت بالایی دارند‌ ولی سود دهی عالی‌ای هم دارند.
با توجه به این که قیمت برق تو ایران پایین هست(منبع:خبرگذاری تنسیم) از بهترین کشور ها برای ماینیگ و فارم بیت‌کوین هست.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه قیمت برق در ایران ارزان‌ترین قیمت انرژی در دنیاست گفت: هزینه برق کمتر از یک درصد سبد مصرفی خانوار است درحالی که این مقدار در دنیا ۴۰۰برابر است.
با احتساب قیمت‌ها برای مثال یک ماینر A3 حدود ۳۰ تا ۴۵ دلار در ماه است.