بلاگ نبض

بلاگ > ارز ديجيتال DCR و ماينر Antminer DR5 35TH/s

ارز ديجيتال DCR و ماينر Antminer DR5 35TH/s

تاریخ پست: 2023/04/16
تاریخ بروزرسانی: 2023/04/17




ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

رمز ارز دیکرد ( DCR ) از جمله ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین است . این رمز ارز در فوریه 2016 راه اندازی شده است . ارز دیجیتال دیکرد و پروتکل آن تمرکز زیادی بر ورودی جامعه ، حاکمیت باز و بودجه پایدار برای توسعه دارد .

بر اساس وایت پیپر این رمز ارز ، Decred به گونه ای طراحی شده است که کلیه معاملات و تغییرات ایجاد شده در پروتکل را تایید می کند . به همین دلیل ، هیچ راهی برای دارندگان دیکرد برای دستکاری در عملکرد پروتکل وجود ندارد . Decred به شدت تحت تاثیر بیت کوین قرار گرفت و از بسیاری از اصول آن استفاده کرد .به عبارت دیگر می توان بیان نمود که ارز دیجیتال دیکرد یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر جامعه است که برای ارائه یک جایگزین واقعا غیرمتمرکز و عادلانه طراحی شده است .در سیستم های مالی کنونی ، قدرت در دست بانک یا دولت می باشد . با رمز ارز Decred ، اعضای جامعه سیستم را اداره می کنند ، قوانین را وضع می کنند و جهت پروژه را تعیین می کند .

این رمز ارز با استفاده از سیستم ترکیبی اثبات کار ( PoW ) و اثبات سهام ( PoS ) اطمینان حاصل می کند که گروه کوچکی نمی توانند بدون ورود به جامعه بر جریان معاملات تسلط داشته باشند یا تغییراتی در دیکرد ایجاد کنند .

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

همانطور که در مبحث قبلی این مقاله بیان نمودیم ، ارز دیجیتال دیکرد در ابتدای سال 2016 راه اندازی شده است . نیروی محرکه اصلی ایجاد Decred شرکتی با نام 0 است .

Jake Yokom-Piatt بنیان گذار و مدیر عامل شرکت 0 است . در حال حاضر ، وی به عنوان سرپرست پروژه دیکرد فعالیت می کند . همچنین این فرد بیش از ده سال در زمینه فناوری رمز ارزها و بلاکچین تجربه دارد .

Marco Peerboom مدیر فنی شرکت 0 است . وی ناظر مستقیم چندین تیم در پروژه دیکرد از جمله توسعه ، امنیت و زیرساخت هاست . پیربوم بیش از 5 سال در شرکت 0 بوده و مشارکت وی در پروژه دیکرد برای راه اندازی موفقیت آمیز ارز رمز پایه ضروری است .

Jake Yocom-Piatt (جیک یوکام-پیات)، موسس و مدیر عامل کمپانی 0 هست. در حال حاضر، جیک یوکام به عنوان سرپرست پروژه برای پروژه Decred خدمت میکنه. مشارکت وی با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بیش از ده سال هست. کد نوشته شده توسط Jake Yocom-Piatt در ترکیب چندین پروژه مرتبط با بیت کوین، از جمله ایجاد شبح لایتنینگ شبکه استفاده شده.

 Marco Peereboomمدیر فنی کمپانی 0 هست. او سرپرست مستقیم چندین تیم در پروژه Decred از جمله توسعه، امنیت و زیرساخت هست. حرفه او شامل موقعیتش در شرکت Dell هست که معمار ارشد بود. بیش از پنج سال در شرکت 0 بوده و مشارکت وی در پروژه Decred برای راه اندازی موفقیت آمیز ارز دیجیتال ضروری هست.

عملکرد ارز دیجیتال دیکرد ( Decred ) چگونه است ؟

در سیستم این ارز دیجیتال ذینفعان ، قوانین اجماع بلاکچین را تنظیم و اجرا می کنند ، مسیری را برای توسعه آینده تعیین می کنند و تصمیم می گیرند چگونه خزانه ی پروژه برای تامین بودجه استفاده شود . بلاکچین دیکرد مشابه بیت کوین است ، اما دارای جنبه های اصلی حاکمیت است که در پروتکل گنجانده شده است .ماینرهای PoW همان نقشی که در بیت کوین اجرا می کنند ، مشابه همان نقش در دیکرد دارند اما با این تفاوت که در دیکرد فقط 60% پاداش بلوک دریافت می کنند .

اثبات سهام رای گیری در حکمرانی دیکرد مهم است . دارندگان DCR می توانند برای رای گیری سهام بگذارند . در واقع به طور تصادفی برای رای گیری زنجیره ای فراخوانده می شوند . 30% پاداش بلوک به کسانی که در آن بلوک رای داده اند ، تعلق میگیرد .10% باقی مانده پاداش بلوک به توسعه دهندگان داده می شود .

چه ویژگی رمز ارز دیکرد ( Decred ) را منحصر به فرد ساخته است ؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ارز دیجیتال دیکرد از ساز و کار اجماع ترکیبی استفاده می کند که ترکیبی از PoW و PoS است . استفاده از این مکانیزم از جمله ویژگی های این رمز ارز به شمار می رود و به این معنی است که این پروژه به کمک های مالی متکی نیست و به جامعه اجازه می دهد تا در مورد چگونگی هزینه وجوه رای دهند .

تفاوت بیت کوین ( BTC ) و دیکرد ( DCR )

در ابتدای این مقاله بیان کردیم که ارز دیجیتال دیکرد تحت تاثیر بیت کوین می باشد . این رمز ارز در واقع توسط توسعه دهندگان سابق بیت کوین برای حل  مشکلاتی در ارتباط با نحوه اداره بیت کوین مواجه بودند ، ایجاد شده است . اما می خواهیم بدانیم این ارز دیجیتال چه تفاوتی با رمز ارز بیت کوین دارد . در جدول زیر شما تفاوت های این دو ارز دیجیتال را از جنبه های گوناگون مشاهده خواهید کرد .

حقایق جالب درباره Decred

  • Decred توسط مدیر عامل شرکت 0’s CEO، Jake Yocom-Piatt تاسیس شد و تجارت خود را از 10 فوریه 2016 آغاز کرد و تیم شامل بسیاری از توسعه دهندگان سابق بیت کوین بود.
  • قبل از راه اندازی Decred، یک پیش استخراج وجود داشت که بالغ بر 8٪ از کل عرضه بود. 4 درصد این مبلغ توسط شرکت 0 برای جبران خسارت به توسعه دهندگان برگزار شد. 4٪ باقیمانده به صورت رایگان در اختیار کاربران جدید قرار گرفت.
  • به جای تأمین بودجه سکه از طریق ICO ، توسعه دهندگان در ابتدا پروژه را از جیب خود تأمین می کردند. آنها قادر به خرید DCR با نرخ 0.49 دلار در هر سکه یا مبادله آن با کارهایی بودند که با همان نرخ انجام شده است.
  • Decred از ترکیبی از روش های اثبات کار و اثبات میزان توافق استفاده می کند. این یک سیستم نسبتاً منحصر به فرد است که برای جلوگیری از تسلط ماینرها یا سهامداران بزرگ در شبکه طراحی شده است
  • Decred به همه پاداش های بلوکی 10٪ پرداخت می کند. این کار برای پرداخت هزینه های بهبود شبکه در آینده است و کسی که ایده هایش را بپذیرد، و نه فقط تیم اصلی، به صندوق قابلیت دسترسی دارد.

چگونه Decred طراحی می شود؟

Decred برای ایجاد نقایص قابل درک بیت کوین طراحی شده است. 

یکی از بزرگترین چالشهایی که بیت کوین طی سالهای اخیر با آن روبرو شده است نحوه حل مسئله مقیاس پذیری است. این بحث اغلب آتشین، به شکاف های عمیقی در جامعه بیت کوین منجر شده است.

مزایای الگوریتم های اثبات سهام چیست؟

برای بهره مندی از استخراج PoS، دارندگان DCR باید وجوه خود را برای مدتی "قفل" کنند. در ازای قفل کردن وجوهشان، به آنها بلیطی اعطا می شود كه نشان دهنده یك رأی است.

سپس از هر بلیط خواسته می شود تا به طور تصادفی با میانگین زمان 28 روز در مورد پیشنهادات رأی دهد. به محض استفاده از بلیط برای رای دادن، سهامدار پاداش کمی و بازگشت قیمت بلیط (وجوه قفل شده) دریافت می کند.

برای اینکه رأی شما صادر شود، کیف پول شما باید 24/7 روز آنلاین باشد. اگر کیف پول شما آنلاین نباشد و بلیط شما خوانده شود، به عنوان "از دست رفته" مشخص می شود و جایزه ای دریافت نخواهید کرد.

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

برای اینکه بتوانید به راحتی ارز دیجیتال دیکرد را از صرافی های آنلاین خارجی خریداری نمایید ، نیاز است تا در ابتدا با این صرافی ها شناختی پیدا کنید . صرافی های آنلاین خارجی می توانند گزینه مناسبی برای خرید رمز ارزها باشند ، زیرا نسبت به صرافی های داخلی کارمزد کمتری دریافت می نمایند .

در ادامه تعدادی از این صرافی های پشتیبان کننده را به شما معرفی خواهیم کرد .

1.صرافی بیترکس ( Bittrex ) : در این صرافی امکان معامله بیش از 250 رمز ارز وجود دارد. صرافی بیترکس از رمز ارزهایی بسیاری پشتیبانی می کند . به همین دلیل در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است .

2.صرافی کوکوین ( KuCoin ) : صرافی کوکوین علاوه بر رمز ارز دیکرد ، از بیت کوین ، اتریوم ، تتر ، کاردانو و … پشتیبانی می کند .

3.صرافی بیکی ( Biki ) : صرافی بیکی یک صرافی غیرمتمرکز است که دفتر مرکزی این صرافی در سنگاپور واقع شده است . این صرافی بستری را فراهم می کند که می توان  بیش از 150 ارز رمز پایه و 280 جفت معاملاتی را معامله کرد .

برای اینکه شما لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده رمز ارز دیکرد را مشاهده نمایید می توانید به سایت CoinMarketCap مراجعه نمایید .

چه کیف پول هایی امکان ذخیره سازی ارز دیجیتال دیکرد ( Decred ) را دارند ؟

پس از خریداری ارز دیجیتال دیکرد شما نیازمند کیف پول های دیجیتال هستید تا رمز ارز خود را در آن ذخیره کنید . در ابتدا باید بررسی نمایید در چه کیف پول هایی می توانید ارز دیجیتال دیکرد را ذخیره نمایید و یا به عبارت دیگر چه کیف پول هایی از رمز ارز دیکرد پشتیبانی می کنند . در ادامه مطالب شما با این کیف پول ها آشنا خواهید شد .

1.کیف پول دیکردیتون ( Decrediton ) : این کیف پول از جمله کیف پول های دستکتاپی است که از رمز ارز دیکرد پشتیبانی می کند . این کیف پول در طول سالها به تدریج بهبود یافته و اکنون برای ارسال ، ذخیره و دریافت دیکرد بسیار عالی است . این کیف پول دستکتاپی برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک در دسترس است . کیف پول دیکردیتون از امنیت بالایی نیز برخوردار است .

2.کیف پول لجر نانو اس ( Ledger Nano S ) : این کیف پول سخت افزاری نیاز به معرفی ندارد . زیرا به دلیل محبوبیت در میان کاربران شناخته شده است . کاربران می توانند با استفاده از این کیف پول با خیال راحت رمز ارزهای خود را ذخیره نمایند زیرا کیف پول لجر نانو اس از امنیت بالایی برخوردار است .

3.کیف پول کامند لاین ( Command Line ) : از دیگر کیف پول های منبع باز است . این کیف پول نسبت به کیف پول دیکردیتون محبوب نیست . اما می توانید با استفاده از راهنماها این کیف پول را نصب نمایید و ارز DCR را بر روی ان ذخیره نمایید .

4.کیف پول اکسودوس ( Exodus ) : کیف پول اکسودوس به دلیل اینکه استفاده از ان بسیار آسان می باشد یک انتخاب بسیار محوب است . تیم سازنده این کیف پول بسیار فعال می باشند و آنها همچنین به اضافه کردن کوین های جدید برای ذخیره سازی ادامه می دهند . کیف پول اکسودوس قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس را دارا می باشد .

5.کیف پول اتمیک ( Atomic ) : کیف پول اتمیک علاوه بر رمز ارز دیکرد از بیش از 300 کوین پشتیبانی می کند . علاوه بر اینکه این کیف پول بر روی سیستم عامل های مک ، ویندوز و لینوکس در دسترس است ، شما می توانید این کیف را بر روی تلفن همراه خود نیز داشته باشید و برای هر دو سیستم عامل اندروید و Ios در دسترس است . کیف پول اتمیک به عنوان یکی از بهترین کیف پول های پشتیبان کننده رمز ارز دیکرد برای سیستم عامل های Ios است .

6.کیف پول کوینومی ( Coinomi ) : کیف پول کوینومی یک کیف پول چند پلتفرمی به شمار می رود که 1770 رمز ارز را ارائه می دهد . این کیف پول استانداردهای امنیتی قوی را پیاده سازی می کند که کاربران می توانند با آسودگی خاطر از این کیف پول استفاده کنند .

7.کیف پول کوبو ( Cobo ) : کیف پول کوبو به راحتی قابل نصب است و یکی از بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی رمز ارز Decred برای سیستم عامل اندروید می باشد .

8.کیف پول گواردا ( Guarda ) :  کیف پول گواردا یک کیف پول برتر چند ارزه می باشد که به کاربران اجازه می دهد بیش از هزاران ارز دیجیتال را ارسال ، دریافت ، مبادله ، مدیریت و ذخیره کنند . این کیف پول به کاربران این امکان را می دهد تا تراکنش ها را با دو یا چمد امضا تایید کنند . کیف پول گواردا با نسخه های وب ، دستکتاپ ، اندروید و Ios سازگار است .

اثبات کار PoW چیست؟

این روش اجماع شامل این است که کاربر قدرت پردازش رایانه خود را برای پردازش معاملات شبکه و ساخت بلوک های بلاکچین بیشتر می کند.به طور کلی، استخراج DCR با استفاده از کارت های گرافیک و با استفاده از استخر استخراج انجام می شود.

اثبات سهام  PoS  چیست؟

این روش اجماعی مبتنی بر "قفل کردن" کاربران برای تأمین بلیط (و بنابراین رأی دادن) و پاداش بخشی از وجوه DCR خود است. DCR قفل شده به عنوان "قیمت بلیط" در نظر گرفته می شود و تا زمان باز شدن قفل قابل انتقال نیست. پس از ایجاد بلیط، آن به مکان بلیط منتقل می شود و در آنجا انتظار می رود تا در یک بلوک پردازش شود.

روند استخراج ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

برای استخراج ارز دیجیتال Decred انتخاب یک سخت افزار مناسب می تواند به شما کمک نماید . برای استخراج این رمز ارز شما می توانید از دستگاه های ASIC استفاده کنید . استخراج ارز دیجیتال دیکرد با استفاده از ASIC از جمله بهترین و سود آورترین راه ها می باشد .

دستگاه ماینر بیت مین Antminer DR5

بررسی مشخصات دستگاه ماینر Antminer DR5

شرکت بزرگ بیت مین این بار با توسعه یک دستگاه خود وارد بازار شد. دستگاه ماینر Antminer DR5 در سال 2018 در ابعاد 238 * 279 * 175 و با وزن حدود 9.4 کیلوگرم روانه بازار شد. این دستگاه توانست نسخه بهبود یافته مدل Antminer DR3 باشد.با کلیک بر روی تب مشخص شده شما می توانید مشخصات کامل دستگاه ماینر Antminer DR5 را مشاهده کنید.همچنین به زودی در این قسمت ، قیمت انت ماینر DR5 بر اساس فروشگاه های مختلف دستگاه ماینر قرار خواهد گرفت.شما می توانید از طریق مقاله راه اندازی ماینرها با راه اندازی انواع ماینر از شرکت های مختلف از جمله راه اندازی ماینرهای شرکت بیت مین آشنا شوید.

مشخصات دستگاه ماینر Antminer DR5

این ماینر از الگوریتم ” Blake256R14 ” جهت رمز نگاری و همچنین پردازش بلوک ها استفاده می کند. تنها رمز ارز  “Decred ( DCR)” از این نوع الگوریتم پشتیبانی می کند و شما می توانید با استفاده از این دستگاه فقط رمز ارز  “Decred ( DCR)” را استخراج کنید.

اگر علاقه مند به استخراج بیت کوین هستید، این دستگاه نمی تواند رمز ارز بیت کوین را استخراج کند زیرا این رمز ارز از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می کند. هر دستگاه ماینر از یک الگوریتم پشتیبانی می کند و شما تنها می توانید رمز ارز هایی که از آن الگوریتم پشتیبانی می کنند را استخراج کنید.

اگر می خواهید رمز ارز بیت کوین استخراج کنید باید ماینری خریداری کنید که از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می کنذ. البته ناگفته نماند که شما می توانید با استفاده از این دستگاه به طور غیر مستقیم بیت کوین دریافت کنید.

روش دریافت هم به این صورت است که شما ابتدا با استفاده از این دستگاه رمز ارز “Decred ( DCR)” را استخراج می کنید سپس در سایت های معاملات و یا صرافی های معتبر اقدام به تبدیل این رمز ارز به رمز ارز بیت کوین می کنید.

مشخصات فنی دستگاه ماینر بیت مین Antminer DR5

الگوریتم بر پایه Blake256R14: الگوریتمی که ماینر ها از آن پشتیبانی می کنند از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. برای درک بهتر این موضوع به توضیحات ذکر شده در زیر توجه کنید:
الگوریتم دستگاه ماینر، تعیین کننده نوع رمز ارزی است که توسط ماینر ها می تواند استخراج شود؛ به عبارتی دیگر هر ارز دیجیتال با استفاده از یک الگوریتم خاص رمز نگاری شده است بنابراین فقط ماینر هایی که از الگوریتم آن ارز دیجیتال پشتیبانی کنند قادر به استخراج آن خواهند بود.
همانطور که گفته شد ماینر انت ماینر DR5 از الگوریتم Blake256R14 پشتیبانی می کند بنابراین فقط قادر به استخراج رمز ارز Decred می باشد؛ به عبارتی دیگر کاربرانی که قصد استخراج رمز ارز های محبوبی مانند بیت کوین را دارند با دستگاه ماینر بیت مین antminer DR5 قادر به استخراج آن نخواهند بود چرا که بیت کوین توسط الگوریتم SHA-256 رمز نگاری شده است در نتیجه فقط توسط ماینر هایی که از این الگوریتم پشتیبانی می کنند قابل استخراج است.

  • هش ریت یا نرخ هش: اگر شما کاربری هستید که به تازگی در زمینه استخراج ارز های دیجیتال مشغول شده اید و قصد تهیه ماینر DR5 را دارید مطمئنا زمانی که واژه “هش ریت” به گوشتان خورده برسد چنین سوالی را از خود خواهید پرسید که هش ریت یا نرخ پردازش یک ماینر چیست و چرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
    برای درک بهتر تعریف هش ریت ماینر بهتر است بدانید که استخراج ارز های دیجیتال توسط ماینر ها به این صورت انجام می شود که:
    مسائل بسیار زیادی باید در شبکه بلاکچین حل شود تا بلاک های جدیدی ایجاد شوند و در نتیجه این امر ارز دیجیتال استخراج می شود. لازم به ذکر است که حل مسائل، نیازمند پردازش های پیچیده بسیاری می باشد که به میزان قدرت پردازش ماینر در یک ثانیه هش ریت یا نرخ پردازش می گویند.
    ماینر بیت مین antminer DR5 دارای نرخ پردازش 34TH/s است؛ درواقع این مقدار هش ریت نشان دهنده این است که در هر ثانیه 34 تریلیون محاسبه توسط ماینر بیت مین antminer DR5 انجام می شود تا ارز دیجیتال Decred را استخراج کند. لازم به ذکر است که این قدرت نسبت به سایر مشخصات سخت افزاری ماینر بیت مین antminer DR5 مناسب است بنابراین می توان گفت گزینه مناسبی برای خرید است.
    نحوه اتصال به شبکه: در ماینر انت ماینر DR5 نحوه اتصال به شبکه از طریق اترنت (Ethernet) می باشد. اگر درباره نحوه اتصال ماینر ها به شبکه اطلاعات چندانی ندارید در زیر به خوبی تمام نکات مربوط به این موضوع مورد بررسی قرار داده شده است.
    ماینر ها به دو روش زیر می توانند به شبکه متصل شوند:
  •  ارتباط بی سیم از طریق فناوری وای فای (Wi-Fi)
  • ارتباط کابلی (Ethernet)

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در اتصال ماینر ها به شبکه، اتصال سریع و ایمن است به همین دلیل نیز کاربران به دلیل اهمیت به فاکتور هایی چون امنیت، سرعت اینترنت و اتصال سریع به شبکه، اتصال کابلی را انتخاب می کنند چرا که اتصال کابلی به شبکه تمامی امکانات ذکر شده در فوق را برای کاربران فراهم می آورد.
ویژگی که در اتصال از طریق Ethernet به عنوان عیب آن به شمار می رود قیمت کابل و افزایش هزینه های جانبی است چرا که باید برای هر ماینر یک کابل جداگانه خریداری شود و در نتیجه باید هزینه بسیاری بابت خرید کابل و همچنین روتر پرداخت کرد که البته به دلیل امنیت بسیاری که این نوع اتصال برای کاربران فراهم می آورد به راحتی می توان از کنار این موضوع عبور کرد و کاربران به این نکته توجه چندانی نداشته باشند زیرا اینترنت پرسرعت و بدون نویز لازمه استخراج بهتر و بیشتر رمز ارز ها است و همانطور که گفته شد اتصال از طریق Ethernet به شبکه تمامی نیاز های کاربران را تامین می کند.

تعداد فن: ماینر انت ماینر DR5 به دو فن مجهز است که یکی از فن ها هوای خنک بیرون را به داخل ماینر هدایت می کند و به این ترتیب با کمک هیت سینک های نصب شده ماینر خنک می شود.
توجه داشته باشید که دمای دستگاه ماینر در عملکرد آن نقش اساسی ایفا می کند به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران به صورت جداگانه اقدام به خرید فن های پرقدرت و دستگاه های تهویه مناسب برای خنک سازی ماینر و همچنین محیطی که ماینر در آن قرار گرفته است می کنند.
یکی دیگر از راه های بهبود عملکرد ماینر DR5 و دیگر ماینر ها این است که هر چند ماه یک بار فن ها را از ماینر جدا کرده و گرد و غبار آن را تمیز کنید؛ وقتی ماینر ها شروع به کار می کنند پس از مدتی گرد و غبار محیط توسط فن ها به داخل دستگاه کشیده می شوند و به همین دلیل نیز عملیات خنک سازی دستگاه ماینر توسط فن ها به کندی انجام می شود و همین امر سبب اختلال در عملکرد دستگاه می شود و خنک سازی به خوبی انجام نمی شود؛ به همین دلیل است که تاکید می کنیم هر چند وقت یکبار گرد گیری فن ها را فراموش نکنید چرا که تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد دستگاه دارد.
سطح نویز: سطح نویز دستگاه نیز از دیگر عواملی است که در حین بررسی مشخصات فنی ماینر بیت مین antminer DR5 مورد بررسی قرار گیرد زیرا اگر ماینر در محیطی قرار گیرد که کاربران نیز زمان زیادی را در آن جا سپری می کنند، پس از مدتی نویز تولید شده توسط دستگاه ماینر بسیار طاقت فرسا می شود.
اما ماینر بیت مین DR5 نسبت به پردازش آن دستگاهی کم سر و صدا است زیرا سطح نویز آن برابر با 76 دسی بل است.

  • بازه دمای کاری: ماینر انت ماینر DR5 در بازه دمای 5 تا 45 درجه سانتی گراد به خوبی کار می کند.
  •  بازه رطوبت کاری: بازه رطوبت کاری این دستگاه نیز 5 تا 95 درصد است.

میزان مصرف برق ماینر DR5

میزان مصرف برق ماینر انت ماینر DR5 در مقایسه با برق مصرفی دستگاه های ماینر ارز دیجیتال نسل قدیم بهبود خوبی داشته است در نتیجه می توان گفت که این ماینر در مدت زمان کم و با مصرف برق کم تری به استخراج رمز ارز ها می پردازد. استفاده از جدید ترین تکنولوژی ساخت چیپ ست در ماینر بیت مین DR5 دلیل اصلی کاهش مصرف برق و همچنین بالا رفتن درآمد آن است.
لازم به ذکر است که توان مصرفی ماینر بیت مین antminer DR5 برابر با 1800 وات است.

نکته: شما باید همواره بررسی کنید که میزان مصرف برق توسط ماینر منطقی است یا خیر؟
برای پاسخ صحیح به چنین سوالی باید فاکتور های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه و در بخش مربوط به محاسبه درآمد ماینر بیت مین antminer DR5 به خوبی به این موضوع خواهیم پرداخت.

درآمد ماینر DR5 چگونه محاسبه می شود؟

برای پاسخ به سوال “درآمد ماینر DR5 چگونه محاسبه می شود؟” باید به تمامی فاکتور هایی که در در ادامه به آن ها اشاره شده است توجه کنید:
نکته: در ادامه به میزان درآمد ناخالص ماینر بیت مین antminer DR5 نیز اشاره خواهیم کرد.

بازگشت سرمایه اولیه: توجه داشته باشید که تمامی عوامل موثر در درآمد ماینر انت ماینر DR5 که در ادامه به تفصیل به بررسی آن ها خواهیم پرداخت در بازگشت سرمایه اولیه نقش مهمی را ایفا می کنند و شما با بررسی این فاکتور ها و نکاتی که وجود دارد، می توانید به صورت حدودی تخمین بزنید که سرمایه اولیه شما در چه بازه زمانی باز خواهد گشت و دوره سود دهی ماینر از چه زمانی آغاز می شود.
نکته: سرمایه اولیه به سرمایه ای گفته می شود که کاربران برای خرید ماینر باید هزینه کنند.

مقایسه میزان مصرف برق و درآمد ماهانه ماینر: در فوق نیز به این موضوع اشاره شد اما در این بخش تاثیر مصرف برق در درآمد ماهانه ماینر را از جنبه های دیگر نیز بررسی می کنیم:
قبلا گفتیم که حتما هش ریت دستگاه را با توان مصرفی (میزان مصرف برق) دستگاه مقایسه کنید و در صورت منطقی بودن، برای خرید ماینر اقدام کنید اما باید توجه داشت که در برخی از ماینر ها حتی با وجود استفاده از برق یارانه ای در کشور و همچنین بالا بودن هش ریت دستگاه باز هم میزان مصرف برق آن به هیچ عنوان منطقی نیست و مصرف برق بسیار بالا است.
در چنین شرایطی تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که:
برای محاسبه درآمد ماینر، میزان هزینه ای را که باید هر ماه بابت هزینه برق مصرفی توسط ماینر پرداخت کنید را محاسبه کرده و حال بررسی کنید که آیا با این میزان مصرف می توانید به درآمدی مطلوب برسید یا خیر؟
نکته: توجه به تعرفه های برق در کشور، در محاسبه هزینه های برق ماینر از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که هر سال تعرفه های جدیدی تعریف می شود.

سختی شبکه و قیمت ارز در کشور: بدیهی است که قیمت دلار و همچنین سختی شبکه در درآمد ماینر بیت مین antminer DR5 تاثیر زیادی دارند چرا که هر چه سختی شبکه ارز های دیجیتال بیشتر باشد، استخراج ارز دیجیتال نیز دشوار تر خواهد بود بنابراین درآمد ماینر نیز کاهش می یابد.
از طرفی دیگر هر چه قیمت دلار افزایش یابد ارزش ارز دیجیتالی که توسط کاربر استخراج شده است نیز در کشور افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه درآمد ماینر نیز افزایش پیدا می کند.

تجهیزات و راه اندازی ماینر انت ماینر DR5

پیش از بررسی تجهیزات و راه اندازی ماینر DR5 توجه به چندین نکته الزامی است:

  • اگر می خواهید از چندین ماینر جهت استخراج رمز ارز ها استفاده کنید، برای هر ماینر از محافظ برق جدا استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر نوسانات برق مواجه نشوید.
  • ماینر antminer DR5 به همراه پاور ارائه می شود و نیازی به تهیه جداگانه پاور ندارد.

نکته بسیار مهم در این باره این است که امکان شناسایی دستگاه های فیک را از دستگاه های اصلی برای شما فراهم می آورد و به این ترتیب فریب افراد سودجو را نخواهید خورد.

مراحل راه اندازی ماینر DR5

نکته: اگر بخواهیم یکی از مهم ترین مزایای دستگاه های ماینر کمپانی بیت مین را به شما معرفی کنیم این است که ماینر های تولید شده توسط این کمپانی:

نصب و راه اندازی بسیار آسانی دارند و مراحل نصب و راه اندازی تمامی ماینر های کمپانی بیت مین مشابه یکدیگر هستند بنابراین با دیدن آموزش راه اندازی یک ماینر از این کمپانی می توانید تمامی ماینر های بیت مین راه اندازی کنید.

  • گام اول: دانلود و نصب نرم افزار IP Reporter
  • گام دوم: نرم افزار IP Reporter را اجرا کنید تا برای شما صفحه ای باز شود که شامل گزینه هایی نظیر shelf، Step، Position است.

اگر استفاده شما از ماینر به صورت خانگی است مقادیر فیلد ها را تغییر ندهید اما اگر در یک مجموعه یا فارم از ماینر بیت مین antminer DR5 استفاده می کنید مقادیر را تغییر دهید و سپس بر روی گزینه Start کلیک کنید.

  • گام سوم: حال بلافاصله انگشتتان را روی دکمه IP Reporter دستگاه ماینر قرار دهید سپس با شنیدن صدای بوق انگشتتان را بردارید.
  • گام چهارم: حال می توانید IP دستگاه ماینر بیت مین antminer DR5 را در مانیتور لپتاپ و یا کامپیوتر خود ببینید و در گام های بعدی با استفاده از IP به دست آمده عملیات مربوط به پیکر بندی و اتصال به استخر استخراج ارز های دیجیتال را انجام دهید.