بلاگ نبض

بلاگ > معرفی ارز قدرتمند و قدیمی Siacoin و ماینر حرفه ای iBeLink BM-S3 19TH/s

معرفی ارز قدرتمند و قدیمی Siacoin و ماینر حرفه ای iBeLink BM-S3 19TH/s

تاریخ پست: 2024/04/06
تاریخ بروزرسانی: 2024/04/06




سیاکوین (Siacoin)، یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز همتا به همتا (peer to peer) است، که در آن اعضای شبکه فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند اضافی را از سایر کاربران اجاره و از آن استفاده می‌کنند. فضای ذخیره‌سازی سیاکوین نسبت به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی ایمن‌تر و به مقرون به صرفه است. همچنین در مقایسه با ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری متمرکز، قیمت بسیار پایین‌تری برای اجاره فضای مورد نظر دارد.

هرکس که فضای ذخیره‌سازی اضافی دارد، می‌تواند آن را در بازار سیاکوین اجاره دهد و در ازای آن توکن‌ SC دریافت کند. این توکن توسط افرادی پرداخت می‌شود که از پهنای باند استفاده کرده و فضای ذخیره‌سازی را اجاره می‌کنند. پیدایش ارز دیجیتال Sia به سال 2013 باز می‌گردد. در ابتدا شخصی به نام دیوید وریک (David Vorick) این ایده را از طریق ایمیل با دوست دانشگاهی خود، لوک شامپین (Luke Champine)، در میان گذاشت.

آنها این پروژه را در سال 2014 به نام خدای ادراک مصری، سیا (Sia) نامگذاری کردند. این دو قبل از فارغ التحصیلی، شرکت نبولوس (Nebulous) را ایجاد کردند که در سال 2021 به اسکای‌نت (Skynet) تغییر نام داد. اسکای‌نت سیا را مدیریت می‌کند، که با استفاده از عنصر همتا به همتای بلاک چین، به میزبان‌ها انگیزه مالی‌ می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی خود را به افراد دیگر اجاره دهند. بلاک چین سیا از اجماع اثبات کار (proof of work) برای اطمینان از ایمن بودن داده‌ها استفاده می‌کند. این سیستم ماینرها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا برای ایجاد بلاک جدید بعدی به رقابت بپردازند.

ارائه‌دهندگان خدمات ابری سنتی مانند اپل (Apple) و گوگل (Google) با وجود مشکلات آشکار در هزینه اجاره فضای ذخیره‌سازی، هنوز هم بسیار محبوب هستند. با این حال، شبکه سیاکوین قصد دارد به کاربران کمک کند تا خودشان کنترل داده‌های خود را در دست بگیرند. کاربران شبکه سیاکوین مالک داده‌های خود هستند؛ زیرا هیچ شخص ثالث یا مقام مرکزی این سیستم را کنترل نمی‌کند. سیستم Siacoin برخی از رایج‌ترین مشکلات در بخش ذخیره‌سازی ابری، از جمله هزینه‌های بالای اجاره فضای ذخیره‌سازی، خطرات هک، کنترل داده‌ها و سوء مدیریت داده‌ها را برطرف کرده است.

شبکه سیاکوین چگونه عمل می‌کند؟

همانطور که پیش از این گفته شد، شبکه سیاکوین مبتنی بر یک سیستم همتا به همتا است که به اعضای شبکه اجازه می‌دهد تا به عنوان میزبان و اجاره‌دهنده در یک اکوسیستم غیرمتمرکز عمل کنند. این سیستم بدون هیچ مرجع مرکزی برای کنترل داده‌ها یا مدیریت مالکیت اطلاعات ذخیره‌شده عمل می‌کند. کاربران شبکه سیا به طور کامل مسئولیت داده‌ها و فضای ذخیره‌سازی خود را بر عهده دارند؛ در حالی که اجاره‌دهندگان در ازای اجاره این فضا به میزبانان خود توکن سیاکوین (SC) پرداخت می‌کنند.

این شبکه توسط گره‌ها پشتیبانی می‌شود، سیستم Siacoin داده‌های کاربران را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند و آن را بین گره‌ها توزیع می‌کند. یک گره نمی‌تواند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند؛ زیرا این اطلاعات خصوصی بوده و تنها با کلیدهای خصوصی که مالکیت داده‌ها را اثبات می‌کند، می‌توان به آنها دسترسی داشت. حتی اگر یک گره بتواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد، تنها به بخشی از آن‌ها دسترسی خواهد داشت و اطلاعات او بی‌فایده خواهد بود. با توزیع اطلاعات بین گره‌ها، احتمال آسیب دیدن اطلاعات کاهش یافته و سطح امنیت افزایش می‌یابد.

هر قسمت از اطلاعات در این شبکه، تکه تکه شده و به 30 قسمت تقسیم می‌شود. به لطف ماهیت غیرمتمرکز شبکه، Siacoin قادر به ارائه یک پاسخ فوری در زمان واقعی است تا کاربران مجبور نباشند منتظر یک سرور مرکزی برای پاسخگویی به درخواست‌ها باشند. دو جزء اصلی شبکه سیاکوین میزبان و اجاره کننده هستند. هر میزبان برای ارائه خدمات ذخیره‌سازی ابری خود از اجاره‌کنندگان آن فضا توکن دریافت می‌کند. میزبان‌ها می‌توانند ظرفیت‌ها و خدمات ذخیره‌سازی خود را ارتقا دهند و حتی می‌توانند از اجاره فضا به برخی مصرف‌کنندگان خاص خودداری کنند.

هسته عملکرد سیاکوین قراردادهای فایل (File Contract) است که نسخه‌ای از قراردادهای هوشمند هستند. قراردادهای فایل قوانین از پیش تعیین شده‌ای دارند و به صورت خودکار عمل می‌کنند تا امکان برقراری ارتباط بین میزبان‌ها و اجاره‌دهندگان را فراهم کنند. سیاکوین بر الگوریتم اثبات کار (PoW) مبتنی است، به همین دلیل کوین‌های SC قابل استخراج هستند، در حالی که هیچ محدودیتی در حداکثر عرضه توکن Siacoin (SC) وجود ندارد. توکن SC چیست؟

توکن SC چیست؟

یکی از اشتباهات رایجی که درباره این توکن وجود دارد، این است که بسیاری از افراد ارز دیجیتال بومی شبکه سیاکوین را SIA می‌نامند. در واقع این شبکه سیا نام دارد و نام توکن بومی آن SC است. اما توکن SC چیست؟ توکن SC ارز دیجیتال کاربردی (utility token) شبکه سیا است. تقریباً تمام خدمات و ویژگی‌های موجود در این شبکه با استفاده از توکن SC قابل دسترسی هستند. هنگامی که کاربر داده‌های خود را در شبکه Sia آپلود می‌کند، برای خرید فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای ذخیره آن داده‌ها به توکن‌های SC نیاز دارد.

لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال حداکثر عرضه ندارد. از آنجایی که یک توکن کاربردی است، SC برای استفاده در تراکنش‌ها از طریق قراردادهای هوشمند طراحی شده است. سیاکوین معتقد است که باید یک منبع نامحدود وجود داشته باشد تا بتوان بدون وجود محدودیت خاصی داده‌‌ها را ایجاد و ذخیره کرد. توکن SC به عنوان پاداش در بلاک چین سیا معرفی شده است. پاداش استخراج از 300,000 توکن SC شروع شد و به نرخ 1 توکن SC با استخراج هر بلاک کاهش یافت. تا اینکه در جولای (تیر) سال 2020 به 30,000 توکن SC رسید. پاداش بلاک اکنون برای همیشه تعداد 30,000 توکن باقی خواهد ماند.

همچنین سیاکوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است، در نتیجه ماینرها بخشی جدایی ناپذیر از سیستم هستند. ماینرها در ازای مشارکت در تولید بلاک و تأیید تراکنش‌ها، با توکن‌ SC پاداش می‌گیرند. تیم توسعه Sia قبل از انتشار عمومی الگوریتم ماینینگ، تقریباً 100 بلاک (حدود 30 میلیون توکن SC) را استخراج کرد. تیم و سرمایه‌گذاران این پلتفرم کمتر از 0.1 درصد از کل عرضه سیاکین را در اختیار دارند.

سیاکوین چگونه کار می‌کند؟

شبکه سیا افراد را قادر می‌سازد تا داده‌ها را به صورت غیرمتمرکز ذخیره کنند. کاربران قبل از اینکه بتوانند فایل‌ها را ذخیره کنند، باید هزینه خدمات را به صورت ارز Siacoins به شبکه پرداخت کنند. هزینه‌ها در مقایسه با آنچه ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی ابری سنتی می‌پردازند، کاملاً مقرون به صرفه است. کاربران همچنین می‌توانند فایل‌های متعددی را به طور همزمان بدون تداخل در عملکرد شبکه ذخیره کنند. اخیراً از ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده شده است.

شبه سیا چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

سیا از قرارداد‌های هوشمند برای تنظیم هر فرآیند در بلاک چین استفاده می‌کند. قرارداد‌های هوشمند مجموعه‌ای از کد‌ها هستند که امکان غیرمتمرکز شدن بلاک چین را فراهم می‌کنند و در شبکه سیا با استفاده از آن‌ها عملکرد شبکه فعال می‌شود. به عنوان قرارداد‌های فایل شناخته می‌شوند. این قرارداد‌های فایل معمولاً ۹۰ روز طول می‌کشد.

میزبان باید پس از ۹۰ روز نشان دهد که داده‌ها با افشای بخش کوچکی از داده‌های میزبان ذخیره می‌شوند. اصطلاح “Proof-of-Storage” به این مکانیسم اثبات (PoS) اشاره دارد. میزبان در ازای اعتبارسنجی داده‌ها، سیاکوین را دریافت می‌کند که سپس در بلاک چین سیا ثبت می‌شود.

چیزی که فرآیند ذخیره‌سازی داده سیا را بسیار کارآمدتر از ذخیره‌سازی ابری سنتی می‌کند، تقسیم فایل‌ها است. شبکه سیا یک فایل را قبل از اشتراک‌گذاری به ۳۰ قسمت تقسیم و رمزگذاری می‌کند تا آپلود آن را بسیار ساده‌تر کند. علاوه بر این، این امر پایداری شبکه و موفقیت فرآیند ذخیره‌سازی داده‌ها را تضمین می‌کند.

درخت مرکل تجزیه داده‌ها و ارائه اسناد ذخیره‌سازی را امکان‌پذیر می‌کند. برای حفظ سرعت و امنیت در بلاک چین، اطلاعات هر بلاک به شکل یک “درخت” به بلاک دیگر متصل می‌شود که به درخت مرکل یا درخت هش معروف است.

آینده ارز دیجیتال SiaCoin

SiaCoin به دلیل استفاده متفاوت و منحصر به فرد خود را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز کرده است و همگام با افزایش محبوبیت، افراد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در این ارز مبادرت ورزیده‌اند. 

  • Trading Beast نسبت به این ارز نظر مثبتی داشته و قیمتی معادل 0.5 دلار تا 1 دلار برای آن در اواخر سال 2024 پیش‌بینی می‌کند. 
  • Crypto Ground نسبت به این ارز نظر نسبتا مثبتی داشته و معتقد است که ارزش این ارز با سقوط چشمگیر به 0.1 دلار در اوایل سال 2025 خواهد رسید. 
  • CoinsWatch از آنجایی که نقشه راه 5 ساله شبکه Sia بسیار نوید بخش دیده است، نسبت به سیا کوین بسیار خوش‌بین بوده و ارزش آن در سال سال 2025  معادل 1 دلار پیش‌بینی کرده است.

همچنین در ماه فوریه این ارز به حداکثر ۰.۰۲ سنت رسید و قطعا مجدد این سطح و بالاتر از این قیمت رو خواهد دید

مزایای SiaCoin

  • تمامی دادهای پردازش شده روی شبکه Sia رمزگذاری خواهند شد و فراهم کنندگان بدون داشتن کلید خصوصی قادر به دیدن محتوی داده‌ها نیستند.

  • هزینه بسیار پایینتر فضای ذخیره‌سازی ارائه شده نسبت به رقبا

تنها عیب ارز SiaCoin

سکه SiaCoin تنها در روی شبکه خود سیستم قابل استفاده بوده و استفاده چندانی خارج از آن شبکه ندارد.

از کجا سیا کوین بخریم ؟ بخریم یا استخراج کنیم ؟!

امکان خرید و فروش سیا کوین در برخی صرافی‌های فروشگاهی ایرانی فراهم شده است.

 اما بهترین راه استخراج آنلاین این ارز است که بدون نیاز حضور شما و همچنین خرید دستگاه فیزیکی و همچنین دردسر ها و مشکلات رسیدگی های سخت آن است .

بهترین راه استفاده از قرارداد های استخراج سایت نبض می باشد که این شرکت با استفاده از بهترین ماینرهای حرفه ای و قدیمی و قدرتمند

iBeLink BM - S3 - 19TH/s

برای استخراج این ارز که مدت ها ست جذاب و مورد علاقه کاربران بوده بهره می برد .
 همچنین این ارز دوباره در مرکز توجه قرار گرفته و به ارز مورد علاقه و پرسود کاربران جهت استخراج تبدیل شده که بهترین راه ، استفاده از قراردادهای استخراج این ارز می باشد که توسط پلتفرم نبض امکان پذیر است .

در ازای هر ۲۵ دلار خرید، یک شانس بیشتر در قرعه کشی بزرگ نوروزی نبض در ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ با بیش از ۰.۵ بیت کوین جایزه نقدی کسب کنید! اطلاعات بیشتر 

 

bm-s3 19th از IBELINK سیاکین را در Blake2B استخراج می کند. الگوریتم SC این دستگاه ماینر با حداکثر هش ریت 19 TH /s برای مصرف برق تنها 3150 وات. IBELINK BM-S3  عملکرد بی سابقه ای دارد، با بالاترین هش و سوددهی برای استخراج سیاکین.

مشخصات فنی این دستگاه

سازنده      IBeLink™
مدل      BM-S3
تولید      فوریه 2024
فن      2
قدرت      3150 وات
ولتاژ      190-240 ولت
رابط      شبکه محلی کابلی
درجه حرارت      5 تا 40 درجه سانتی گراد
رطوبت      5 – 95

الگوریتم   Blake2B-Sia

Description : Model BM-S3 from iBeLink mining Blake2B-Sia algorithm with a maximum hashrate of 19Th/s for a power consumption of 3100W.

این دستگاه تنها بهترین استخراج کننده ارز SiaCoin میباشد

دستگاهی قدرتمند و حرفه ای با قدرت استخراج بالا

بی شک بهترین راه استخراج این ارز آینده دار این دستگاه است و بهترین روش استفاده از قراردادهای شرکت نبض می باشد با ما تماس بگیرید